  • 1. Data: 2003-03-20 22:29:06
    Temat: niezaplacone kredyty, cudze dlugi, itp
    Od: "Tomecki" <t...@c...pl>

    Witam!
    Mam kilka pytan, moze ktos na grupie byl by w stanie mi pomoc, lub
    skierowac mnie gdzies, gdzie dowiem sie tego o co pytam?

    1) Jak wyglada sprawa kredytu, zaciagnietego przez jednego ze
    wspolmalzonkow, przed zawarciem malzenstwa?
    Czy po slubie odpowiadamy za to wspolnie, tzn, czy komornik moze przyjsc do
    nas - do domu ktory kupilismy po slubie i zabrac nam kanape i telewizor,
    ktore tez kupilismy po slubie?

    2) Pojakim czasie ulega przedawnieniu sprawa niezaplaconego kredytu?

    3) Czy bedac w zw. malzenskim, moge kupic mieszkanie tylko i wylacznie na
    siebie, biorac kredyt za zgoda wspolmalzonka?
    Czy jest do tego potrzebna intercyza?

    4) W jaki sposob zalatwia sie intercyze - rozdzielnosc majatkowa,
    obowiazujaca od poczatku trwania malzenstwa.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-03-21 06:47:48
    Temat: Re: niezaplacone kredyty, cudze dlugi, itp
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Tomecki <t...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5dfje$7la$...@n...onet.pl...

    > 1) Jak wyglada sprawa kredytu, zaciagnietego przez jednego ze
    > wspolmalzonkow, przed zawarciem malzenstwa?

    na co kredyt przeznaczono?

    > Czy po slubie odpowiadamy za to wspolnie, tzn, czy komornik moze przyjsc
    do
    > nas - do domu ktory kupilismy po slubie i zabrac nam kanape i telewizor,
    > ktore tez kupilismy po slubie?

    to zależy od okoliczności j.w.

    > 2) Pojakim czasie ulega przedawnieniu sprawa niezaplaconego kredytu?

    tu bym sie nie łudziła ...

    > 3) Czy bedac w zw. malzenskim, moge kupic mieszkanie tylko i wylacznie na
    > siebie, biorac kredyt za zgoda wspolmalzonka?
    owszem
    > Czy jest do tego potrzebna intercyza?
    następnie można spisać u notariusza intercyzę na zgodny wniosek stron można
    dokonać rozdzielności nawet w trakcie trwania związku ...nie mylić ,kiedy
    już powstały długi bo z tym już kłopot...tu będzie decydowała data kiedy do
    tego doszło ...

    > 4) W jaki sposob zalatwia sie intercyze - rozdzielnosc majatkowa,
    > obowiazujaca od poczatku trwania malzenstwa.

    art.47§1 k.r.o w mysl tego artykułu małżonkowie moga przez umowę wspólności
    ustawowa rozszerzyc,ograniczyc lub wylaczyć .Umowa wymaga dla swej ważnosci
    aktu notarialnego. I można ją zawrzeć przed jak i w czasie trwania związku
    małzenskiego ale zaznaczam. Umowy majątkowe nie uregulowane postanowieniam
    k.r.o podlegają ogólnym przepisom k.c i tu można się przejechać i to niezle
    jak zrobi sie jakiś wybieg art. 47§2 k.r.o mam na mysli wierzycieli ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-21 08:26:22
    Od: "Tomecki" <t...@c...pl>

    Dziekuje za odpowiedz.

    > na co kredyt przeznaczono?

    Kredyt konsumpcyjny, linia kredytowa.

    > to zależy od okoliczności j.w.

    A szerzej?

    > tu bym sie nie łudziła ...

    Tez nie mam zludzen, dlatego pytam o fakty :)

> [...]
    > już powstały długi bo z tym już kłopot...tu będzie decydowała data kiedy

    A jesli intercyza zostanie spisana przed zawarciem zwiazku malzenskiego, a
    dlugi ma tylko jedna ze stron, zaciagniete kilka lat przed zawarciem zw.
    malz.?

    Na czym polega to przejechanie sie?

    Tomek

  • 4. Data: 2003-03-21 08:54:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Tomecki" <t...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam kilka pytan, moze ktos na grupie byl by w stanie mi pomoc, lub
    > skierowac mnie gdzies, gdzie dowiem sie tego o co pytam?
    [...]

    Tomku - daj sobie "na wstrzymanie"...
    Albo pomoz splacic narzeczonej dlugi albo znajdz sobie inna...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-03-21 12:20:13
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Tomecki <t...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5eij7$sbq$...@n...onet.pl...

    jesli nie jestes jeszcze usidlony :-) to jaki problem spisujesz u
    notariusza swój majatek odrębny ale jak powidziałam moze okazać sie tak ,ze
    z dochody osiagnięte w trakcie zwiazku przekazywane na np.ulepszenia
    ,modernizacje .przebudowę ,eksploatacje danego majatku odrebnego i tu juz np
    . US, ZUS ,komornik w jakims postępowaniu na rzecz wierzycieli może dokonać
    egzekucji...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-03-21 21:36:16
    Od: "Tomecki" <t...@c...pl>

    > Tomku - daj sobie "na wstrzymanie"...

    Jak mam to rozumiec?

    > Albo pomoz splacic narzeczonej dlugi albo znajdz sobie inna...

    Hehe, inna odpada. Splacic nie tak latwo, ale popracuje nad tym. Na razie
    szukam srodka zastepczego - rozwiazania na przeczekanie.

    Tomek

  • 7. Data: 2003-03-21 21:37:14
    Od: "Tomecki" <t...@c...pl>

    > jesli nie jestes jeszcze usidlony :-)

    jeszcze nie, ale pracuje nad tym :)

> [...]
    np
    > . US, ZUS ,komornik w jakims postępowaniu na rzecz wierzycieli może

    a jesli te dochody pochodza juz po slubie tylko z mojej pracy - kobieta nie
    ma dochodow?

    Tomek