    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niesplacony kredyt na samochod
    Date: Sun, 24 Feb 2002 15:06:27 +0100

    On Sun, 24 Feb 2002, Soft wrote:

    > Moja (wowczas) zona wziela w 1998 kredyt na samochod. Ja podpisalem zgode na
    > ten kredyt. Sytuacja byla taka, ze nigdzie wtedy nie pracowalem i nie mialem
    > zadnych dochodow. Bylem bezrobotny, wiec podobno - jak mi w pewnym banku
    > wytlumaczono - nie moglem byc wspolkredytobiorca, poniewaz nie wykazywalem

    Jeśli żona sama by zaciągnęła kredyt, to środki na jego spłatę powinny
    pochodzić z jej majątku odrębnego. Ale na to żaden bank nie pójdzie, więc
    wymagana jest zgoda współmałżonka, która automatycznie obejmuje egzekucją
    majątek wspólny. Zapewne bank uznał że majątek żony (tzn. jej wkład do
    wspólnego) jest na tyle znaczny że mąż nie potrzebuje dodatkowo
    potwierdzać swych dochodów.

    > Czy w takiej sytuacji bank moze zadac teraz ode mnie splaty kredytu ??

    Niestety tak. Z art. 41 ust. 3 KRO nie możesz skorzystać, bo jesteś
    współdłużnikiem banku (jeśli dobrze rozumiem).

    Jedyna rada to jak najszybciej przeprowadzić podział majątku (z kuratorem
    w miejsce żony jeśli nie znasz jej miejsca pobytu), skierować egzekucję
    do jej części i modlić się żeby starczyło.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.