  • 1. Data: 2021-09-27 13:14:38
    Temat: niemieckie wybory
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    No i komu ma Duda pogratulowac zwyciestwa ?

    SPD 25.7%,
    CDU/CSU 24.1%
    Zieloni 14.8%
    FDP 11.5%
    AfD 10.3%

    A kto sie z kim dogada na koalicje, to nie wiadomo :-)

    Czego i PiSowi zycze,

    J.

  • 2. Data: 2021-09-27 14:04:34
    Temat: Re: niemieckie wybory
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 27 Sep 2021 13:14:38 +0200, J.F napisał(a):

    > No i komu ma Duda pogratulowac zwyciestwa ?

    TW Wolfgang już mu tam udzieli bezcennych wskazówek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-09-27 14:21:11
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > FDP 11.5%
    > AfD 10.3%
    >
    > A kto sie z kim dogada na koalicje, to nie wiadomo :-)

    A jaka w tym kwestia prawna?

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-09-27 14:22:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Sep 2021 14:21:11 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

    > A jaka w tym kwestia prawna?

    No komu wyslac depesze gratulacyjna, i czego gratulowac :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-09-27 14:59:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-27-września-2021 o 14:21, A. Filip pisze:
    > A jaka w tym kwestia prawna?

    Animka wytłumacz ;)

  • 6. Data: 2021-09-27 15:07:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > No komu wyslac depesze gratulacyjna, i czego gratulowac :-)
    >
    > J.

    Moment pogratulowania Bidenowi wygrania wyborów nie jest precedensem
    który można powtórzyć? Gratulacje dopiero po wyborze Kanclerza przez
    Bundestag czyli po kluczowym teście kolejnej koalicji rządzącej.
    Skoro niespecjalnie można "z miejsca po wyborach" jaki inny *dobry*
    moment wchodzi w grę? *Formalnie* pogratulować "błędnie" to prawdziwa
    żenada trudna do wybaczenia IMHO.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2021-09-27 15:11:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 27 Sep 2021 15:07:55 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Skoro niespecjalnie można "z miejsca po wyborach" jaki inny *dobry*
    > moment wchodzi w grę?

    Wirtuozi dyplomacji załatwiają takie sprawy przy windzie.

  • 8. Data: 2021-09-27 15:21:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Sep 2021 15:07:55 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

    > Moment pogratulowania Bidenowi wygrania wyborów nie jest precedensem
    > który można powtórzyć? Gratulacje dopiero po wyborze Kanclerza przez
    > Bundestag czyli po kluczowym teście kolejnej koalicji rządzącej.

    Prawde mowiac, to wydaje mi sie ten moment bardzo wlasciwy.

    Co nie znaczy, ze nie mozna pogratulowac wczesniej ... tylko czego?

    > Skoro niespecjalnie można "z miejsca po wyborach" jaki inny *dobry*
    > moment wchodzi w grę? *Formalnie* pogratulować "błędnie" to prawdziwa
    > żenada trudna do wybaczenia IMHO.

    No i wlasnie tu sie zaczyna problem prawny - co to znaczy "wygrac
    wybory" i kiedy to nastepuje :-)

    J.

  • 9. Data: 2021-09-27 18:02:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.09.2021 o 13:14, J.F pisze:
> [...]
    > FDP 11.5%
    > AfD 10.3%
    > A kto sie z kim dogada na koalicje, to nie wiadomo :-)

    Wszystkim, na których głosowano.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-09-29 10:57:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Sep 2021 18:02:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Wszystkim, na których głosowano.

    Nawet, jak zebrali 5 glosow ?

    J.