  • 1. Data: 2021-09-24 21:25:15
    Temat: Prawo Królestwa Saudów podbija Afganistan Talibów
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-w-afganist
    anie/news-przywodca-talibow-przywrocimy-egzekucje-ob
    cinanie-rak-jest-k,nId,5502840#crp_state=1

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-09-25 10:41:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Sep 2021 21:25:15 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

    > https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-w-afganist
    anie/news-przywodca-talibow-przywrocimy-egzekucje-ob
    cinanie-rak-jest-k,nId,5502840#crp_state=1

    Ale o co chodzi z tymi Saudami?

    Koran podobno przewiduje ucinanie rąk złodziejom,
    Talibowie chcą zyc w zgodzie z Koranem.

    Tylko my Europejczycy, czasem z USA, usilujemy muzulmanskim panstwom
    narzucic, ze to złe :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-09-25 11:40:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Talibowie chcą zyc w zgodzie z Koranem.
    >
    > Tylko my Europejczycy, czasem z USA, usilujemy muzulmanskim panstwom

    Może głupiemu ktoś wyjaśni dlaczego obcinanie rąk, publiczne egzekucje
    i "mizerne" prawa kobiet są "nie znów takie złe" w Królestwie Saudów ale
    będą straszliwą zbrodnią Talibanistanie? Wyjaśnienia z ropą i włażeniem
    lub nie w dupę USA sam potrafię dostarczyć sobie sam.

    W przełożeniu na prawnicze: Jak dopierdolić Talibom nie dopierdalając
    Saudom bez uciekania się do (zbyt oczywistej) podwójnej moralności?

    Jak dla mnie będzie to całkiem niezły test czy propagandę USA+ ustawiają
    tani partacze czy fachowcy światowego formatu którzy potrafią podzielić
    włos na czworo *naprawdę przekonująco*.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-09-25 13:16:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-25, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jak dla mnie będzie to całkiem niezły test czy propagandę USA+ ustawiają
    > tani partacze czy fachowcy światowego formatu którzy potrafią podzielić

    Masz częściowo rację, bo problem jest nie tylko w Szariacie, ale głownie
    w otoczce wykonawczej. Istnieją olbrzymie wątpliwości co do systemu
    prawnego w AS, ale generalnie są oni (swoimi czynami) postrzegani dużo
    lepiej niż Talibowie. Chodzi więc MZ głównie o brak kredytu zaufania
    tych ostatnich związany z tym co wcześniej wyczyniali. Ale nie tylko, bo
    Szariat ma bardzo wiele twarzy, a Talibowie chcą chyba najbardziej
    ekstremalnego wariantu, gdzie np. nawet słuchanie muzyki (poza
    religijną) jest zakazane. Wiele krajów ma systemy prawne oparte na
    Szariacie i nikt ostro nie oponuje, ale tam się nie słyszy o np.
    niszczeniu zabytków, czy powszechnym terrorze.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-09-27 11:59:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Sep 2021 21:25:15 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]

    Kwestię publicznego wymierzania kar powinien rozstrzygnąć Trybunał
    Kulinarny, bo mgr Przyłębska nie takim problemom stawia czoła.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-09-27 12:49:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Kwestię publicznego wymierzania kar powinien rozstrzygnąć Trybunał
    > Kulinarny, bo mgr Przyłębska nie takim problemom stawia czoła.

    Talibowie (i Królestwo Saudów) odrzucają kobiecą mądrość.
    Będzie pan zadowolony?

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2021-09-27 13:06:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 27 Sep 2021 12:49:30 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Talibowie (i Królestwo Saudów) odrzucają kobiecą mądrość.

    Pewnie dlatego Najświętsza Panienka się im nie ukazuje, wykazując za to
    dziwną słabość do pastuszków, ale tylko z katolickich domów.