  • 1. Data: 2003-07-07 16:51:19
    Temat: nielegalne oprogramowanie a prawo karne
    Od: Grzegorz <g...@w...pl>

    Witam

    mam problem poniewaz zrobili mi nalot w firmie no i niestety mialem kilka
    "bubli"
    jakie sa konsekwencje ewentualnie kary pieniezne czy inne takieej wpadki
    co z tego bedzie miala firma, a co pracownicy,
    jeden z pracownikow bierze troche na siebie ratujac forme
    a i tak kazdy ma zarzuty
    jesli ktos przeszel przez taka sytuacje prosze o przyblizone co mnie czeka
    :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-09 19:46:43
    Temat: Re: nielegalne oprogramowanie a prawo karne
    Od: "nathan" <b...@w...pl>

    Z prawem autorskim jest tak, ze jakby Pan byl bezrobotnym no i zlapali by
    Pana z oprogramowaniem to Panska zla sytuacja materialna "powodowala" by iz
    kara bylaby mniejsza..finansowa.Jesli to Pana pierwszy raz to proponuje
    robic wszystko tak by "udowadniac" ze oprogramowanie to bylo od niedawna i
    nie nie wykozrystywal je Pan w dzilaaniu firmy i zarobkowaniu..itd, choc to
    nie zwalani od odpowiedzalnosci. Wykszatalcenie to samo im nizsze tym
    lepiej..mniejsza kara.Najgorsze moze byc to ze na sprawie moze pojawic sie
    pzredstawiciel firmy..z ktorej programow Pan korzystal, to on bedzie mowil
    os tratach firmy itd.Microsoft ma nawet jakies tam swoje cenniki za kazde
    "wlasne" oprogramowanie z tego co wiem za kazda sztuke, CD jakas
    kwote.Napewno skonczy sie na grzywnie. Gdyby wspanialomyslnie sedzia z
    roznych opzryczyn pzred rozpoczeciem rozprawy zapytal Pana o to czy
    dobriowolnie zgadza sie Pan na pzryznanie do winy to tym lepiej bedzie kara
    pieniezna ale czyste konto w aktach.Na perzesluchaniu policyjnym mozna tez
    poprosic o samoukaranie, jest to im na reke, sprawa sie odbedzie ale na
    podobnych zasadach jak wyzej z tym ze chyba jzu z wpisem do akt.Najgorsze
    jest to ze buble byly w firmie, maja jakkas podstawe sadzic ze uzyskiwal Pan
    za ich pomoca wartosci materialne.NO i tzreba sie pilnowac bo nastepnym
    razem moga niedlugo wjechac znowu.Tak to juz jest.Powodzenia