  • 1. Data: 2004-11-02 14:25:35
    Temat: niedotrzymanie warunków umowy
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    witam,
    mam pytanko gdyż parę miesięcy temu zawarłem umowę z pewną firmą na
    wykonanie prezentacji multimedialnej. Abym mógł ją wykonać w umowie zawarto
    termin w jakim owa firma zobowiązuje się dostarczyć mi materiały. Minęły 2
    miesiące od czasu gdy powinienem mieć wszystkie materiały a mam zaledwie
    kilka zdjęć. Próby kontaktu z firmą kończyła zawsze sentencja jednego ze
    współwłaściecieli: "W tym tygodniu napewno wszystko doślemy." W umowie
    niestety nie ma punktu określającego konsekwencje w przypadku niedotrzymania
    warunków umowy przez którąś ze stron. Co mogę zrobić w takim przypadku? Czy
    należy mi się jakieś odszkodowanie, a jeśli tak to w jakiej kwocie?

    pozdrawiam
    nome

  • 2. Data: 2004-11-02 18:49:27
    Temat: Re: niedotrzymanie warunków umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nome" <n...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    Zagadnienie jest unormowane w kodeksie cywilnym w art. 627 i nast. Jeżeli do
    wykonania dzieła potrzebne jest współdziałanie zamawiającego, a tego
    współdziałania brak, przyjmujący zamówienie może wyznaczyć zamawiającemu
    odpowiedni termin z zagrożeniem, iż po bezskutecznym upływie wyznaczonego
    terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Zamawiający nie może
    odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo niewykonania dzieła, jeżeli przyjmujący
    zamówienie był gotów je wykonać, lecz doznał przeszkody z przyczyn
    dotyczących zamawiającego. Jednakże w wypadku takim zamawiający może
    odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził z powodu niewykonania
    dzieła.

  • 3. Data: 2004-11-02 20:34:41
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wypocił(a):
> [...]
    > przeszkody z przyczyn dotyczących zamawiającego. Jednakże w wypadku
    > takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził

    hmmm zawiłe trochę :) czyli rozumiem, że mogę żądać zapłaty za owo nie z
    mojej winy niewykonane dzieło. Nie rozumiem tylko co miałbym oszczędzić nie
    wykonując prezentacji dla tej firmy, chyba tylko nerwy... :)
    Jak rozumiem sprawę założyć z powództwa cywilnego w sądzie rejonowym?

    pozdrawiam
    nome