  • 1. Data: 2004-05-11 11:45:29
    Temat: donos
    Od: "rambler" <r...@l...with.louie.to.najlepsza.bajka>

    mam pytanie, czy jeśli napiszę donos do prokuratury, prokuratura poinformuje
    podejrzanego, że taki donos został do nich skierowany, czy przebadają
    sprawię i jak już znajdą to co będzie im wskazane, dopiero podejrzany się o
    tym dowie?

    --
    rambler, cedrowa górka :-)

  • 2. Data: 2004-05-11 14:27:25
    Temat: Re: donos
    Od: "Dark" <d...@i...pl>

    Jesli dobrze pamiętam to są zobowiązani do zachowania twoich danych w
    tajemnicy

    Użytkownik "rambler" <r...@l...with.louie.to.najlepsza.bajka> napisał w
    wiadomości news:c7qegi$6g7$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2004-05-11 14:30:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik rambler napisał:
> [...]
    > podejrzanego, że taki donos został do nich skierowany, czy przebadają
    > sprawię i jak już znajdą to co będzie im wskazane, dopiero podejrzany się o

    Oczywiście, że się dowie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 4. Data: 2004-05-11 15:49:58
    Od: "rambler" <r...@l...with.louie.to.najlepsza.bajka>

    > Oczywiście, że się dowie.

    to, że się dowie, wiem, pytanie tylko, kiedy? czy od razu, czy w momencie
    znalezienia "haczyków"??

    --
    rambler, cedrowa górka :-)

  • 5. Data: 2004-05-11 15:58:55
    Od: Artur <a...@j...net>

    To zalezy od typu sprawy, ale sluchaj Arka (vel Arnolda) - on ma bardzo
    duze doswiadczenie w zakresie donosow na innych... ;)

    A.

  • 6. Data: 2004-05-11 16:04:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > podejrzanego, że taki donos został do nich skierowany, czy przebadają
    > sprawię i jak już znajdą to co będzie im wskazane, dopiero podejrzany

    To silnie zależy od tego, co będzie zawierał donos i czy się pod nim
    podpiszesz. Jeśli będzie to anonim to zostanie wysłany do policji z prośbą
    o sprawdzenie w toku czynności operacyjno-wykrywczych. A co zrobi z tym
    policja, tego nie wie nikt. W krańcowym wypadku mogą nawet iść i rozpytać
    osoby wymienione w anonimie.

    Jeśli dokument będzie podpisany, albo będzie to nawet anonim, ale bardzo
    wiarygodny, wskazujący sensowne i możliwe do uzyskania dowody, to zostaną
    w tej sprawie wszczęte tzw. czynności sprawdzające. czyli w terminie 30
    dni policja będzie się starała rozstrzygnąć, czy to się nadaje do
    wszczęcia. Na pewno dotrze do autora pisma, skoro się ujawnił, a nawet
    może go przesłuchać w charakterze świadka.

    Jeśli donos będzie formalnym wnioskiem o wszczęcie postępowania
    przygotowawczego, będzie podpisany i będzie zawierał rzetelne dowody albo
    wskazanie ich, to wówczas nawet może zostać w tej sprawie wszczęte
    postępowanie przygotowawcze.

    Kiedy się o nim dowie podejrzany? No formalnie wówczas, gdy będzie brał
    udział w jakiejś czynności procesowej. Faktycznie może się jednak
    dowiedzieć wcześniej od ewentualnie przesłuchiwanych świadków.

    Jeśli chcesz sobie zapewnić anonimowość, to wówczas lepiej jest iść na
    Policję. Jeśli zastrzeżesz anonimowość, to będzie to dla policjantów
    wiążące. Z tym, że wówczas tracisz uprawnienia wynikające ze złożenia
    zawiadomienia. Czyli co najmniej bycie powiadomionym o wszczęciu i
    zakończeniu postępowania.