    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niechciane ojcostwo
    Date: Tue, 11 May 2004 21:45:59 +0200
    Sender: g...@o...pl@195.245.226.66

    kuang wyskrobał(a):
    > Jestem w dziwnej sytuacji. Parę lat temu rozwiodłem się w wyniku
    > związku mojej byłej z innym facetem. Sprawa rozwodowa toczyła się
    > nawet dość szybko, ok. 1 roku. W trakcie tego roku moja była zaszła
    > w ciążę z tym swoim nowym facetem. Urodziła w kilka miesięcy po
    > orzeczeniu rozwodu. I nagle dowiaduję się, że jestem uznany za ojca
    > tego dziecka, bo urodziło się w zbyt krótkim okresie od rozwodu. Ale
    > przecież ja nie mam wpływu na czas trwania postępowania sądowego.
    > Słyszałem o rozwodach trwających kilka lat. Czy wszystkie dzieci
> [...]

    Przepisy znajdują się w Kodeksie Rodzinnym i Opiekuńczym. Pozostaje pytanie
    czy żona wyszła za tego drugiego gościa? Jak tak, to dziecko jest jego.
    Jeżeli nie wyszła, to za Twoje dziecko będzie uznane takie, które się urodzi
    do 300 dni po orzeczeniu rozwodu. Ale to jest tylko domniemanie, a więc nie
    bądź leszczem i wytocz powództwo o zaprzeczenie ojcostwa. Jak to nie Twoje
    dziecko, to testy DNA na pewno to wykażą. Tylko się pośpiesz, bo masz na to
    6 miesięcy od momentukiedy dowiedziałeś się o urodzeniu dziecka.

    --
    Bartek Gliniecki