  • 1. Data: 2008-07-02 10:40:27
    Temat: nie wywiązanie się z umowy od zieło - konsekwencje
    Od: Ł.S. <z...@g...com>

    Witam

    Podpisąłem jako pracodawca z autorem umowe o dzieło na wykonanie projektu X.
    Zgodnie z umowa została wpłacona 300zł zaliczka.

    Autor nie wywiazuje sie z umowy - terminy mineły - on nie zaprezentował
    dzieła.

    Pytania.
    1. Jezeli w umowie jest data podpisania umowy i terminy ktorych autor nie
    przestrzegl - moge zerwac z nim umowe? (nie ma w umowie napisane co w
    przypadku gdy autor nie dostarczy dziela).
    2. Czy moge żadąc jakiegos odszkodowania - lub cos takiego bez sprawy
    sadowej? Chodzi raczej o fakt niz o te smieszne sumy...
    3. Co w przypadku gdy ta kwota 300zl zostala juz wpisana w dokumenty
    ksiegowe firmy? Jakies korekty? Duzo bedzie z tym zachodu?

    Co mam zrobic? Wyslac za potwierdzeniem odbioru list mowiacy o tym ze w
    zwiwazku z przekrocoznymi terminami rezygnuje z umowy i prosze o wzrot na
    takie i takie konto?

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2008-07-02 13:47:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008, Ł.S. wrote:

    Ja z uwagą:
    [...]
    > 2. Czy moge żadąc jakiegos odszkodowania - lub cos takiego bez sprawy
    > sadowej? Chodzi raczej o fakt niz o te smieszne sumy...

    Wyklucz rozważania o "sprawie sądowej".
    Jeśli są jakieś roszczenia, to o ile są legalne, ZAWSZE jest tak, że
    albo zobowiązany wypełni je dobrowolnie albo idziesz do sądu.
    Nie możesz dzielić swoich żądań na "z sądem" i "bez sądu", bo taki
    podział ma zastosowanie tylko w przypadku stosowania prawa pięści :]

    > 3. Co w przypadku gdy ta kwota 300zl zostala juz wpisana w dokumenty ksiegowe
    > firmy? Jakies korekty? Duzo bedzie z tym zachodu?

    IMHO NTG :) - .prawo.podatki

    Coś mi nie pasuje... jesteś na pełnej księgowości że musisz "kasę"
    rozliczać?
    Przecież zaliczka nie jest kosztem podatkowym a o VAT jak rozumiem
    mowy nie ma (zakładam ze umowa osobista nie podlegająca).

    pzdr, Gotfryd