  • 1. Data: 2008-07-02 06:16:23
    Temat: kredyt-akt-notarialny
    Od: "tmp2" <t...@p...onet.pl>

    Biore kredyt w Banku na zakup mieszania, ale bank powiedzial ze w akcie
    notarialnym musi byc wpis, ze wpłacilem wklad wlasny i mam takie pytanie jak
    tego dokonac tzn. w ktorym momencie ten wklad wlasny przelac na konto by nie
    zostac oszukanym. Czy w momencie sporzadzania aktu u notariusza fizycznie
    musze isc do banku i zrobic przelew i wrocic sie do notarusza z
    poswiadczeniem przelewu - czy to wystarczy by notariusz wydal mi taki akt z
    ktorym pojde do banku by wplacil kredyt na konto sprzedajacego, czy robi się
    to jakos inaczej ?

    KR

  • 2. Data: 2008-07-02 07:02:09
    Temat: Re: kredyt-akt-notarialny
    Od: Heming <n...@n...pl>

    tmp2 pisze:
> [...]
    > ktorym pojde do banku by wplacil kredyt na konto sprzedajacego, czy robi się

    Powinno wystarczyc zlozone w akcie notarialnym oswiadczenie strony
    sprzedajacej, iz czesc ceny sprzedazy w wysokosci X zostala mu
    zaplacona. Niestety w bankach pracuja takie kołki, ktore nie maja
    pojecia o prawie, zwlaszcza prawie zobowiazan i moga wymyslic cos stylu:
    "ady w akcie toc powinno byc zapisane, ze notariusz przedklada do aktu
    kwit przelewu". Dlatego warto isc wczesniej do banku zapytac, co
    dokladnie chca miec akcie napisane.

  • 3. Data: 2008-07-02 09:02:59
    Od: " darw" <n...@W...gazeta.pl>

    tmp2 napisał(a):

> [...]
    > tego dokonac tzn. w ktorym momencie ten wklad wlasny przelac na konto by nie

    Ale o jakiej kwocie mówimy?
    Ja miałem tak, że 10% miałem wpłacone jako zadatek, a 10% płaciłem gotówką
    sprzedającemu u notariusza. I na tej podstawie notariusz wpisywał, że
    sprzedający potwierdza wpłacenie przeze mnie 20% wartości mieszkania, a
    pozostałe 80 % zostanie przelane z kredytu w ciągu 5 dni roboczych.

    Inne rozwiązania o jakich słyszałem to przelew w ramach 1 banku
    elektronicznego w biurze notariusza.

    Może wciąż są banki, które wystawiają czeki potwierdzone, karty prepaid.
    A w ostateczności latasz z przelewem...
    Ktoś kiedyś proponował jeszcze depozyt u notariusza, który ten przelewał na
    konto sprzedającego po podpisaniu aktu.

    Możliwości jest więc sporo.

    Pozdrawiam
    darw

  • 4. Data: 2008-07-02 12:40:00
    Od: "tmp2" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik " darw" <n...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A w ostateczności latasz z przelewem...
    > Ktoś kiedyś proponował jeszcze depozyt u notariusza, który ten przelewał

    Mówimy o ok 30 % wkladu wlasnego to raczej w gotowce nie wpalca sie takiej
    sumy

    KR