  • 1. Data: 2005-01-17 23:38:42
    Temat: nie chce komus czegos sprzedac, czy to jest dyskryminacja???
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    witam,
    czy jezeli jestem handlowcem i odmawiam komus sprzedazy towaru bez
    uzasadnienia ekonomicznego, bo np. nie podoba mi sie jego krawat, bo jest
    zezowaty czy cokolwiek innego, to jest to dyskryminacja? Na zdrowy rozum
    towar jst moja wlasnoscia i moge go sprzedac komu chce, ale obilo mi sie o
    uszy, ze jest to dyskryminacja i osoba ktorej odmowie sprzedazy towaru moze
    podac mnie do sadu. Czy to prawda?
    pozdr.

  • 2. Data: 2005-01-18 07:50:15
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > towar jst moja wlasnoscia i moge go sprzedac komu chce, ale obilo mi sie o
    > uszy, ze jest to dyskryminacja i osoba ktorej odmowie sprzedazy towaru

    Teoretycznie tak, ale ten ktos musialby udowodnic, ze zlamales konkretny
    przepis unijny bo w nich nie ma mowy o wygladzie krawatow :-)

    Natomiast zez to juz niepelnosprawnosc i nie sprzedanie komus czegos ze
    wzgledu na te wade byloby juz dyskryminacja

    Lech Dubrowski

  • 3. Data: 2005-01-18 08:58:41
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    LECH DUBROWSKI wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast zez to juz niepelnosprawnosc i nie sprzedanie komus czegos ze
    > wzgledu na te wade byloby juz dyskryminacja

    A tak powaznie to poczytaj :

    Kodeks cywilny

    Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z
    oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.

    Art. 70. (35) § 1. W razie wątpliwości umowę poczytuje się za zawartą w
    chwili otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu, a
    jeżeli dojście do składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu nie jest
    wymagane - w chwili przystąpienia przez drugą stronę do wykonania umowy.

    Wiec jesli jestes handlowcem i wystawiles towar na sprzedarz,
    to zgodnie z art 543 zlozyles oferte.
    Klient, ktorego krawat Ci nie odpowiada oswiadcza, ze che kupic,
    i zgodnie z art 70 umowa jest zawarta...

    reszta nalezy do Ciebie..
    Mozesz sie nie wywiazac z umowy..

    A madry po szkodzie obok ceny napiszesz.
    oferta skierowania jest do ludzi w krawatach, ktore mi siepodobaja.

    Pozcytaj jeszce

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U.
    z dnia 31 marca 2000 r.)

  • 4. Data: 2005-01-18 09:00:09
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2005 00:38:42 +0100, Daniel <x...@d...pl> napisał:

> [...]
    > towar jst moja wlasnoscia i moge go sprzedac komu chce, ale obilo mi sie
    > o uszy, ze jest to dyskryminacja i osoba ktorej odmowie sprzedazy towaru

    Może domagać się wydania towaru. Jeżeli złożyłeś mu ofertyę i ona została
    przyjęta. Ofertą jesty np wystawienie towaru w miejscu publicznym z
    podaniem ceny, albo cennik.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2005-01-18 09:03:01
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    bo napisał(a):
    > Pozcytaj jeszce

    art.135 kw

    KG

  • 6. Data: 2005-01-18 09:07:06
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Ofertą jesty np wystawienie towaru w miejscu
    > publicznym z podaniem ceny, albo cennik.

    ... o ile nie zanaczono wyraźnie, że nie jest to
    oferta, tylko zaproszenie do negocjacji, AFAICR.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 7. Data: 2005-01-18 10:12:56
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mozesz sie nie wywiazac z umowy..
    >
    > A madry po szkodzie obok ceny napiszesz.
    > oferta skierowania jest do ludzi w krawatach, ktore mi siepodobaja.

    Czyli, jezeli przy wystawionej na widok publiczny ofercie sprzedazy napisze
    "pod gwiazdka", ze oferta skierowana jest do konkretnej grupy osob, to wtedy
    odmawiajac sprzedazy osobie spoza tej grupy nie lamie postanowien KC?
    Hmm...troche to dziwne, jezeli np. zaloze restauracje i na drzwiach wywiesze
    napis "Tylko dla bialych", to nie bedzie dyskryminacja, jezeli bede
    wypraszal murzunow i azjatow????

  • 8. Data: 2005-01-18 10:16:51
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Lukasz Kozicki wrote:

    > ... o ile nie zanaczono wyraźnie, że nie jest to
    > oferta, tylko zaproszenie do negocjacji, AFAICR.

    yyyy, co to za negocjacje? Wystawiam towar za 1000pln.
    Klient przychodzi i mówię że to zaproszenie do negocjacji, i za mniej
    niż 2000 pln nie oddam?
    Czyba że mowa o przetargach (ale to też cena wywoławcza jest oznaczona
    i można za tyle kupić - pod warunkiem że ktos nie da więcej), albo
    aukcji typu allegro...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2005-01-18 10:37:03
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Massai wrote:

    > yyyy, co to za negocjacje? Wystawiam towar za 1000pln.
    > Klient przychodzi i mówię że to zaproszenie do negocjacji, i za mniej
    > niż 2000 pln nie oddam?

    Czytaj dokladniej...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-01-18 10:51:37
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 sty o godzinie 10:00, na pl.soc.prawo, Rodrig Falkenstein
    napisał(a):

    > Może domagać się wydania towaru. Jeżeli złożyłeś mu ofertyę i ona została
    > przyjęta. Ofertą jesty np wystawienie towaru w miejscu publicznym z
    > podaniem ceny, albo cennik.

    A jeżeli 'ktoś' chce kupić w sklepiku jakiś towar z wystawy, ale mu nie go
    sprzedam ponieważ ten 'klient' jest winien mi pieniądze za poprzednie
    'zakupy na zeszyt', 'ma kreskę' - czy wtedy też popełniam wykroczenie?
    Pytam poważnie, ponieważ to nagminny przypadek w zaprzyjaźnionym sklepie,
    którego właścicielka obawia się jakichś konsekwencji z tytułu nie
    sprzedania artykułów z oferty.

    --
    Herbi
    18-01-2005 11:51:34