  • 21. Data: 2003-08-23 21:06:54
    Temat: Re: nazwisko dziecka - matki czy ojca? (OT)
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-23 20:50, === igoR === napisał(a):

    >Zżymaj się dalej, napisz do Prezydenta, żeby zainterweniował w rządzie,
    >bo według Ciebie, jak ktoś nie chce się ożenić, powinien wyjechać z tego
    >kraju...

    Podszedłem do sprawy honorowo, a nie prawniczo, zresztą aby to
    uzasadnić, dodałem (OT) w tytule.
    Rzeczywiście, prawo daje Ci możliwość pobierania zasiłku i oczywiście,
    możesz z tego skorzystać, mimo że sytuacja Twojego dziecka niczym się
    nie różni od sytuacji innych dzieci.
    Tyle że właśnie przez podejścia tego typu ("tylko głupi by nie wziął jak
    dają") w kraju jest jak jest...
    Zrobisz jak uważasz. Proponuję EOT.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 22. Data: 2003-08-24 21:02:48
    Temat: Re: nazwisko dziecka - matki czy ojca?
    Od: "Dajver" <d...@W...interia.pl>

    Tez gratuluje i jednoczesnie wspolczuje ze zamiast rzeczowych
    odpowiedzi wszyscy musimy czytac opinie osob ktore o prawie
    pojecia nie maja ale za to wysokie mniemanie o swojej moralnosci
    (nawiasem mowiac moze by tak z tymi opiniami na
    pl.soc.moralnosc albo honor ;-) )
    A w temacie, to Salhira napisala ze

    Czy dalej tak jest? Jak teraz wyglada sprawa nazwiska dziecka
    z nieformalnego zwiazku? Slyszalem ze ta sprawe mozna zalatwic w USC
    przed porodem, ale co jezeli nie? Z urzedu nadawane jest nazwisko ojca
    czy matki?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2003-08-24 21:52:02
    Od: === igoR === <a...@...sygnaturce>

    Dajver napisał(a):

    > Tez gratuluje i jednoczesnie wspolczuje ze zamiast rzeczowych
    > odpowiedzi wszyscy musimy czytac opinie osob ktore o prawie
    > pojecia nie maja ale za to wysokie mniemanie o swojej moralnosci

    Cóż, jaki kraj, tacy prawnicy... :-)

> [...]
    > z nieformalnego zwiazku? Slyszalem ze ta sprawe mozna zalatwic w USC
    > przed porodem, ale co jezeli nie? Z urzedu nadawane jest nazwisko ojca

    Teraz spoko, jest jak Ty chcesz.
    Jak zgłosisz przed porodem, w rubryce ojciec będzie Twoje nazwisko.
    Jak zgłosisz po porodzie, będzie "uznane przez" i Twoje nazwisko.
    W obu przypadkach dziecko może mieć nazwisko albo Twoje, albo matki.
    (tyle dowiedziałem się na niusach;-)))

    --
    """""""""""""""""""""""/\
    _ ___ /_|\
    | / _` / _ \ / /.-""-.\
    |_\__, \___/_|_\/< (()) >\
    |___/GG313785/__`-..-'__\
    i-g-o-R(at)pf.pl /___|____|___\

  • 24. Data: 2003-08-24 22:52:44
    Od: "Dajver" <d...@W...interia.pl>

> [...]
    > Jak zgłosisz po porodzie, będzie "uznane przez" i Twoje nazwisko.
    > W obu przypadkach dziecko może mieć nazwisko albo Twoje, albo matki.

    Na wszelki wypadek zadzwonie jeszcze do USC ale dzieki i pozdrawiam.

    PS. Znam troche prawnikow i sa OK, gorzej natomiast z pseudoprawnikami

  • 25. Data: 2003-08-25 01:15:58
    Od: === igoR === <a...@...sygnaturce>

    Dajver napisał(a):

    > PS. Znam troche prawnikow i sa OK, gorzej natomiast z pseudoprawnikami

    Ja sobie żartuje oczywiście z tymi prawnikami...
    Tutaj zaglądam rzadko, ale nie wydaje mi się, żeby było tu dużo dobrych
    prawników. Z prostej przyczyny: Ci dobrzy nie mają na to czasu :-)
    --
    """""""""""""""""""""""/\
    _ ___ /_|\

  • 26. Data: 2003-08-25 08:38:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "=== igoR ===" [...]

    > Dziecko w beciku ma iść do ZUSu po kasę? :-)

    Sa inne sposoby.

    Boguslaw