  • 11. Data: 2006-01-02 08:17:55
    Temat: Re: nazwisko dziecka
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Ewa Sonnet to nie jest pornomodelka

    Ojeja. Obronca sie znalazl. Jakby to jeszcze mialo co kolwiek wspolnego z
    watkiem. A nawiasem mowiac - pewne rzeczy z przeszlosci tej pani pozwalaja
    jednak na uzycie wobec niej takiego okreslenia.

  • 12. Data: 2006-01-02 08:54:00
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com> napisał
    w wiadomości news:43b86dde@news.home.net.pl...

    > powinny byc jedynie wnioski o calkowita zmiane nazwiska z powodow wlasnych
    > "widzimisiow" posiadaczy danego nazwiska...

    I tu tak mamy cyt."Dziecko nosi nazwisko ojca,lecz sam dodaje sobie nazwisko
    matki i przedstawia sie dwoma". Dla mnie to kaprys 7latka, u podstaw ktorego
    lezy to ze kolega tez tak ma cyt"Dodam, ze w okolicy mieszkają dośc wysoko
    usytuowani ludzie, tworza pelną rodzinę i niedawno dopisali swoim dzieciom
    drugie nazwisko". Jak dla mnie to za malo aby wyrazić zgodę na taką zmianę.
    Stopien zmiany nazwiska nie ma znaczenia. Wspomniana przeze mnie poslanka
    zmienila jedną literkę w nazwisku :)

    HaNkA

  • 13. Data: 2006-01-02 09:33:55
    Od: "ed" <c...@t...pl>

> [...]
    > wyrazić zgodę na taką zmianę. Stopien zmiany nazwiska nie ma znaczenia.
    > Wspomniana przeze mnie poslanka zmienila jedną literkę w nazwisku :)

    to, ze ktos inny ma, nie znaczy, ze dziecko znajomej tez musi miec.
    chodzilo mi o to, ze chyba ktos jest tu dyskryminowany, skoro jedni mają
    prawo inni nie. gdybym nie znała sytuacji pewnie pomyslałabym to samo,
    kaprys. ale znam, widzialam niejednokrotnie jak dziecko przeżywa. jest to
    bardzo wrażliwa i delikatna osóbka.
    dodam, ze mieszkamy w niewielkej miejscowości, gdzie nie ma anonimowości
    wielkiej aglomeracji, a dzieci potrafią dokuczyć.
    chodzi tu o ułatwienie życia dziecku, a nie jego "widzimisię".
    najchętniej znajoma zmieniłaby nazwisko na jej. lecz tu chyba trzeba
    pozbawić ojca praw rodzicielskich.
    czy na prawdę dopisanie drugiego członu nazwiska jest to tak wielki
    problem...? nie chce mi się wierzyć.

  • 14. Data: 2006-01-02 09:58:01
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik "ed" <c...@t...pl> napisał w wiadomości

    > chodzilo mi o to, ze chyba ktos jest tu dyskryminowany, skoro jedni mają
    > prawo inni nie.

    W Polsce nie ma prawa precedensowego - to ze jedna decyzja zapadla na tak,
    nie znaczy, ze wszystkie nastepne automatycznie zapadną na tak - kazdy
    przypadek jest rozpatrywany osobno. Nie wiesz jak bylo motywowany wniosek
    tamtej rodziny, a sugerowanie, ze zostal rozpatrzony pozytywnie z powodow
    poza merytorycznych moze Ci napedzić klopotów.

    >widzialam niejednokrotnie jak dziecko przeżywa.

    Nie dało sie o tym pomyśleć 7 lat wczesniej?

    > dodam, ze mieszkamy w niewielkej miejscowości, gdzie nie ma anonimowości
    > wielkiej aglomeracji,

    No to tym bardziej Cię nie rozumiem. Zakladajac ze dziecko jest nieslubne to
    fakt, ze nosi nazwisko ojca jest dla niego chyba najbardziej konfortowy.
    Poza tym skoro to taka mała miejscowosc to zmiana taka nie będzie miala
    absolutnie zadnego wpływu na postrzeganie dziecka. Co najwyzej, nasili to
    plotkowanie na Wasz temat. Zamiast zawracac głowe urzędnikom iść z dzieckiem
    do psychologa i nauczyć go radzić sobie z faktem, ze nie zawsze wszyscy będa
    je akceptować. Takie życie, niestety.

    > lecz tu chyba trzeba pozbawić ojca praw rodzicielskich.

    Pozbawienie praw rodzicielskich po pierwsze nie takie proste, po drugie nie
    oznacza automatycznie, ze dziecko będzie nosiło nazwisko panieńskie matki.

    > nie chce mi się wierzyć.

    To decyzja administracyjna a nie wpisanie jednego slowa do aktu urodzenia.
    Wez poczytaj ustawę, zamiast pleść bzdury.

    HaNKA

  • 15. Data: 2006-01-02 10:08:45
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    przeciez
    > kazde odwolanie kosztuje - moze o to tu chodzi - wykonczyc przeciwnika
    > finansowo...
    kosztuje? szczerze mówiąc nie wiem jakie są koszty takiego postępowania,
    jednak zawsze można się zażalić na postanowienie o kosztach (art. 264 § 2
    kpa) a w razie jak to określa kodeks "niewątpliwej niemożności" poniesienia
    przez stronę opłat i kosztów organ może zwolnić stronę od ich ponoszenia.

    Iza

  • 16. Data: 2006-01-02 10:16:50
    Od: "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com>

    > Ewa Sonnet to nie jest pornomodelka

    NTG.
    Od klasyfikacji modelek pozujacych w neglizu jest grupa pl.soc.seks

    --
    pozdrawiam,
    Cillit BANG

  • 17. Data: 2006-01-02 10:19:10
    Od: "iza" <i...@e...pl>

> [...]
    > wyrazić zgodę na taką zmianę. Stopien zmiany nazwiska nie ma znaczenia.
    > Wspomniana przeze mnie poslanka zmienila jedną literkę w nazwisku :)

    Może tak rzeczywiście być jak piszesz ale niekoniecznie. Są rózne typy ludzi
    (dziecko też człowiek ;) - może ten siedmiolatek jest po prostu o wiele
    bardziej związany emocjonalnie z matką i z tego względu bardzo chciałby
    nosić jej nazwisko, no a żeby nie urazić tatusia.... Gdybać sobie tak możemy
    w nieskończoność. Dla mnie jednak robienie trudności z dodania do nazwiska
    które się już nosi nazwiska matki to grube przegięcie. Przecież to mały
    będzie mieć problem ze zmieszczeniem podwójnego nazwiska na urzędowych
    formularzach a nie ten urzędniczyna prawda? ;)

    Iza

  • 18. Data: 2006-01-02 11:07:13
    Od: "ed" <c...@t...pl>

    > Nie dało sie o tym pomyśleć 7 lat wczesniej?

    gdybysmy mieli zdolność przewidywania pewnie inaczej wygladałby cały swiat.
    7 lat temu mieli stworzyc rodzine, poukładało sie inaczej. gdyby to
    przewidzieli...byc moze nie byłoby dzis 7latka...

    poza tym twierdze ze to urzednicy sa dla nas, i nie ma mowy tu o "zawracaniu
    głowy". chyba, że uważasz, że taki petent przeszkadza w pracy... to nie mamy
    o czym gadać.

  • 19. Data: 2006-01-02 12:04:56
    Od: "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com>

    > poza tym twierdze ze to urzednicy sa dla nas

    I generalnie tak jest, w kazdym normalnym kraju na swiecie - tylko tutaj
    urzednicy (panstwowi!) robia dla obywatela cokolwiek z wielką łaską :(
    Szkoda gadac, rece i nogi opadaja... ;/

    --
    pozdrawiam,
    Cillit BANG (swiezo po rozmowie z urzedniczyna w OKE)

  • 20. Data: 2006-01-02 14:07:18
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik "ed" <c...@t...pl> napisał w wiadomości

    > chyba, że uważasz, że taki petent przeszkadza w pracy...

    Jesli mówimy, o tym, ze ogon macha psem, czyli aby spełnić fanaberie dziecka
    uruchamia sie cała machinę urzędniczą to tak - uwazam, ze to przeszkadza w
    pracy. Ustawodawca jasno okreslił kiedy mozna zmienic nazwisko i jaki jest
    tego tryb. Nie zawsze nasze dzieci dostają to co chcą Czytałas w ogóle
    ustawę do ktorej Cię odeslalam?

    HaNkA