  • 1. Data: 2007-10-01 12:05:16
    Temat: nazwa "wojewodzki"
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Co oznacza nazwa wojewódzki? jak dla mnie to coś, co znajduje się w
    stolicy województwa. Tymczasem mamy szpitale wojewódzkie w Częstochowie
    czy Radomiu, więc co tak naprawdę oznacza taka nazwa?

  • 2. Data: 2007-10-01 12:12:41
    Temat: Re: nazwa "wojewodzki"
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wologf" <g...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Co oznacza nazwa wojewódzki? jak dla mnie to coś, co znajduje się w
    > stolicy województwa. Tymczasem mamy szpitale wojewódzkie w Częstochowie
    > czy Radomiu, więc co tak naprawdę oznacza taka nazwa?

    wiesz dziecko
    kiedyś te miasta były województwami
    ( jak Chełm, Zamość i Biała Podlaska)

    macso

  • 3. Data: 2007-10-01 12:18:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:12:41 +0200, macso napisał(a):

    > wiesz dziecko
    > kiedyś te miasta były województwami ( jak Chełm, Zamość i Biała
    > Podlaska)

    Akurat w tym przypadku zdecydowanie chodzi o coś innego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2007-10-01 12:36:06
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fdqohq$ro2$1@inews.gazeta.pl...

    > Akurat w tym przypadku zdecydowanie chodzi o coś innego.

    A ty zdecydowanie nam tego "czegoś innego" nie powiesz;)))))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2007-10-01 12:47:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > stolicy województwa. Tymczasem mamy szpitale wojewódzkie w Częstochowie
    > czy Radomiu, więc co tak naprawdę oznacza taka nazwa?

    IMHO chodzi o zrodlo finansowania badz nadzor administracyjny - czyli, ze sa
    finansowane i/lub nadzorowane bezposrednio przez wojewode badz sejmik.
    Oczywiscie to takie moje gdybania, ale pewnie o to chodzi.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-10-01 12:48:26
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:36:06 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > A ty zdecydowanie nam tego "czegoś innego" nie powiesz))))

    Mogę :-)
    Genetycznie chodzi o zakłady opieki zdrowotnej, do których ma
    zastosowanie art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy o ZOZ w brzmieniu sprzed 1
    stycznia 1999 r. ;-)
    Później te ZOZy się wyswabadzały spod kurateli wojewody ale w nazwie
    przydomek im został ;-)

  • 7. Data: 2007-10-01 12:49:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wiesz dziecko
    > kiedyś te miasta były województwami
    > ( jak Chełm, Zamość i Biała Podlaska)

    Te miasta nigdy nie byly wojewodztwami.Co najwyzej miastami wojewodzkimi.
    Nawet Łodz i Krakow, ktorych wojewodztwa zwaly sie "miejskimi" tez
    samodzielnie nie wchodzily w sklad tych wojewodztw.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-10-01 12:55:04
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:49:36 +0200, SDD napisał(a):

    > Te miasta nigdy nie byly wojewodztwami.Co najwyzej miastami
    > wojewodzkimi. Nawet Łodz i Krakow, ktorych wojewodztwa zwaly sie
    > "miejskimi" tez samodzielnie nie wchodzily w sklad tych wojewodztw.

    Masz na myśli przejściowy stan gierkowski bodajże? Czyli te 49+5? To
    chyba też nie tak, że miasta nie wchodziły w skład swoich województw.

  • 9. Data: 2007-10-01 12:56:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 14:47:01 +0200, SDD napisał(a):

    > IMHO chodzi o zrodlo finansowania badz nadzor administracyjny - czyli,
    > ze sa finansowane i/lub nadzorowane bezposrednio przez wojewode badz
    > sejmik. Oczywiscie to takie moje gdybania, ale pewnie o to chodzi.

    Tak, a ściśle: o to, że dla tych ZOZ przed reformą (1999) organem
    założycielskim był wojewoda. Jakby dziś sejmik zakładał ZOZ to nie wiem
    czy powiesiłby szyld wojewódzki, ale może się mylę...

  • 10. Data: 2007-10-01 13:29:59
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd"

> [...]
    > stycznia 1999 r. ;-)
    > Później te ZOZy się wyswabadzały spod kurateli wojewody ale w nazwie

    czyli absolutnie nie ma żadnego związku z faktem
    że od 1 stycznia 1999 33 miastaa straciły status miasta wojewódzkiego

    macso