  • 1. Data: 2007-10-01 10:53:08
    Temat: Czy muszę podejmować trzeci kierunek studiów?
    Od: jm <n...@w...pl>

    Otrzymałam od dyrektora pismo następującej treści:

    "Zobowiązuję Panią do uzupełnienia kwalifikacji w zakresie nauczania
    wiedzy o społeczeństwie do końca roku szkolnego 2007/2008. W przypadku
    nie dopełnienia zobowiązania, może się Pani liczyć z realizacją
    niepełnego wymiaru godzin w następnych latach."

    Polecenie otrzymałam na piśmie, gdyż już w czasie wakacji dyrektor
    próbował mnie nakłonić do podjęcia w/w studiów, na co nie wyraziłam zgody.

    Tymczasem ja posiadam kwalifikacje do nauczania języka polskiego (studia
    dzienne 5 - letnie), historia (studia podyplomowe), jestem nauczycielem
    dyplomowanym (czyli najwyższy stopień specjalizacji). Nauczaniem wos - u
    nie jestem zainteresowana, więc na pewno nie byłabym dobrym nauczycielem
    tego przedmiotu. Dzwoniłam do Kuratorium Oświaty w Rzeszowie z pytaniem
    czy dyrektor może mnie zmusić do podjęcia trzeciego kierunku studiów, na
    co otrzymałam odpowiedź, że nie (może jedynie proponować podjęcie
    studiów) Pracuję 10 lat.Obecnie uczę języka polskiego (9 godzin) i
    historii(8 godzin).
    W szkole są nauczyciele uczący języka polskiego mający ukończony jeden
    kierunek studiów i ich nikt nie zmusza do podejmowania kolejnych.Myślę,
    że problem wynika z tego powodu, że nauczyciele z przygotowaniem do
    nauczania historii i wos-u wolą uczyć tylko historii, niż pozostawać
    przy wielu godzinach wos-u.W przyszłym roku na emeryturę odchodzi jedna
    z pań (historyk), inna polonistka też wkrótce nabędzie prawa
    emerytalne, więc sądzę, że jeszcze w najbliższym czasie godziny będą.
    Dla porównania: ja mam etat (18 godzin), dwie pozostałe historyczki mają
    24 i 25 godzin, pani emerytka 14 (dorabia do emerytury, bo ma jeszcze
    taką możliwość).
    Chciałabym odpowiedzieć dyrektorowi na piśmie.
    Proszę o pomoc, w jaki sposób odpowiedzieć na w/w pismo.
    jm

  • 2. Data: 2007-10-02 16:49:23
    Temat: Re: Czy muszę podejmować trzeci kierunek studiów?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "jm" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałabym odpowiedzieć dyrektorowi na piśmie.
    > Proszę o pomoc, w jaki sposób odpowiedzieć na w/w pismo.

    Jesteś żałosna. Polonista, historyk i pisma nie potrafi napisać.

  • 3. Data: 2007-10-03 08:44:14
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    jm wrote:
> [...]

    Boszzzz, karta nauczyciela to powinna byc w malym paluszku. Ja tak mialem i
    mialem spokoj.

    Masz umowe na czas nieokreslony? Jesli tak to czym sie przejmujesz? Poza tym
    jak jestes dyplomowana to jestes zatrudniona na podstawie mianowania, i masz
    te swoje 18/18, ktorych nikt ci nie odbierze bez twojej zgody i na dodatek w
    zasadzie nie da sie ciebie zwolnic :) Musieliby szkole likwidowac... a i
    wtedy idziesz na swoj wniosek w stan neczynny.

    Masz pelne kwalifikacje do uczenia przedmiotow, ktorych uczysz... inne cie
    nie obchodza. Przejmowac sie moga te wszystkie nauczycielki twoich
    przedmiotow, ktore nie maja mianowania/umowy na czas nieokreslony. Problemy
    kadrowe dyra to nie twoje problemy. Bedac dyplomowym z kwalifikacjami do
    dwoch tak waznych przedmiotow jestes ostatnia osoba, ktora ma sie czym
    przejmowac.

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2007-10-03 09:14:36
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2007 18:49:23 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a)
    w:<news:470277c7$1@news.home.net.pl>:

    > Jesteś żałosna. Polonista, historyk i pisma nie potrafi napisać.

    Wydaje mi się, że tu nie chodzi o problemy z budową zdań.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 5. Data: 2007-10-03 09:19:18
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 12:53:08 +0200, jm napisał(a)
    w:<news:fdqjkd$3it$3@atlantis.news.tpi.pl>:

    Ja bym w ogóle nic nie pisał. Dyrektor nie może cię zmusić do podjęcia
    kolejnych studiów, a jeżeli w przyszłych latach będą normalnie godziny
    polskiego i historii, nie będzie miał podstaw do ograniczenia ci liczby
    godzin wypowiedzeniem zmieniającym. Po prostu nie zgodzisz się w maju na
    ograniczenie etatu i cześć. Jeśli będzie usiłował zrobić to bezprawnie,
    odwołasz się do sądu pracy. Nawet gdyby liczba godzin polskiego i historii
    skurczyła się, dyrektor nie może ot tak po prostu ograniczyć etatu właśnie
    tobie, sąd go zapyta o pisemne kryteria oceny pracy i zwalniania
    nauczycieli.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 6. Data: 2007-10-03 09:50:45
    Temat: OT
    Od: "Hania " <v...@g...pl>

    jm <n...@w...pl> napisał(a):

    > próbował mnie nakłonić do podjęcia w/w studiów,

    [...]
    > Proszę o pomoc, w jaki sposób odpowiedzieć na w/w pismo.

    Jak uczysz języka polskiego nie znając poprawnej formy skrótu od "wyżej
    wymieniony"????
    Kolejny przykład nauczyciela jako zawodu selekcji negatywnej.

    h.

  • 7. Data: 2007-10-03 11:17:13
    Od: jm <n...@w...pl>

    Szerr pisze:
> [...]
    > skurczyła się, dyrektor nie może ot tak po prostu ograniczyć etatu właśnie
    > tobie, sąd go zapyta o pisemne kryteria oceny pracy i zwalniania

    Dziękuję za pomoc. Cieszę się, że chociaż z Twojej strony spotkałam się
    ze zrozumieniem i fachową poradą. Twoja opinia dodała mi pewności siebie
    i wiary, że zwykły nauczyciel też ma coś do powiedzenia.
    Jeszcze raz dziękuję.
    jm

  • 8. Data: 2007-10-03 11:32:49
    Od: jm <n...@w...pl>

    Dzięki za odpowiedź. Kartę nauczyciela znam, ale przepisy a
    rzeczywistość zwłaszcza w mojej szkole to dwie różne sprawy.
    Pozdrawiam
    jm

  • 9. Data: 2007-10-03 11:54:23
    Temat: Re: OT
    Od: Rich <r...@p...onet.pl>

    Hania pisze:

> [...]
    > wymieniony"????
    > Kolejny przykład nauczyciela jako zawodu selekcji negatywnej.

    Nie przejmuj się jm :)

  • 10. Data: 2007-10-03 11:58:49
    Od: Rich <r...@p...onet.pl>

    Nie przejmuj się :)