  • 1. Data: 2007-10-01 10:12:13
    Temat: Konieczność wypowiedzenia którkoterminowej polisy OC
    Od: Maciek Rybicki <g...@i...wroc.net>

    Witam,
    niedawno kupiłem auto. Poprzedni właściciel (handlarz) zawarł polisę OC
    krótkoterminową (3 miesiące). W PTU, gdzie polisa została zawarta,
    powiedziano mi, że takiej polisy wypowiadać nie trzeba. Straci ważność z
    dniem końca umowy i nie zostanie automatycznie przedłużona. Polisa również
    nie została na mnie przepisana czy też przeliczona (mimo, że nie posiadam
    zniżek zawierającego polisę). Powiedziano mi, że mam do końca ważności
    polisy jeździć z dowodem zakupu auta. Czy takiej polisy faktycznie zgodnie
    z prawem wypowiadać nie trzeba, czy jest to może tylko wymysł PTU. Nie
    chciałbym aby po zawarciu umowy z nowym TU, po zakończeniu poprzedniej
    polisy, PTU uznało, że umowa automatycznie musi zostać przedłużona na
    kolejne 3/12 miesięcy. Płacenie składek dwóm TU jest dość nie ciekawą
    pespektywą a agentom jakoś nigdy nie dowierzałem.

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam.

    --
    Wiem, że nic nie wiem?