  • 11. Data: 2007-11-23 20:19:25
    Temat: Re: nazwa domeny - prawo do własności
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    przempo wrote:
    > witam gnębi mnie następujacy problem: jestem właścicielem domeny

    Bzdura. Przeczytaj umowę którą zawarłeś, i pochwal się gdzie
    tam jest mowa o tej własności. Domena nie jest rzeczą, *nie może* mieć
    właściciela!

    > o nazwie "costam.pl" zapłaciłem za te nazwe i za jej utrzymanie więc
    > jak mniemam stanowi ona moją własność

    No to źle mniemasz.

    > - czy zamieszczenie linku(podanie nazwy domeny) do mojej strony w
    > innej witrynie www BEZ mojej zgody stanowi naruszenie prawa w
    > jakimkolwiek zakresie?

    W ogólnym przypadku nie stanowi, chyba że sama nazwa jest chroniona w
    inny sposób (np. jest zastrzeżonym znakiem towarowym), wtedy jej użycie
    może stanowić naruszać prawo. Ale to nie ma nic wspólnego z nazwą domeny.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 12. Data: 2007-11-23 20:27:06
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 21:19:25 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

> [...]
    > inny sposób (np. jest zastrzeżonym znakiem towarowym), wtedy jej użycie
    > może stanowić naruszać prawo. Ale to nie ma nic wspólnego z nazwą

    Naruszenie znaku towarowego przez podanie odnośnika do tej strony? Wiesz
    co, zaryzykuję, raz się żyje: http://Money.pl
    Jeśli ktoś uważa, że naruszyłem prawa spółki Money.pl Sp. z o.o. to niech
    tu się wpisuje. Na skargi odpowiem hurtem, jeszcze nie wiem w jaki sposób.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 13. Data: 2007-11-23 20:32:04
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > tu się wpisuje. Na skargi odpowiem hurtem, jeszcze nie wiem w jaki sposób.

    Napisałem "może". Jak napiszę "Money.pl" poleca moją stronę
    http://tu.adres.strony? I wkleję sobie w sygnaturkę?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 14. Data: 2007-11-23 21:09:08
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 21:32:04 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Napisałem "może". Jak napiszę "Money.pl" poleca moją stronę
    > http://tu.adres.strony? I wkleję sobie w sygnaturkę?

    Ale to byłby np. czyn nieuczciwej konkurencji i nie ma żadnego związku z
    domeną, znakiem towarowym itd.

  • 15. Data: 2007-11-23 22:01:34
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > Ale to byłby np. czyn nieuczciwej konkurencji i nie ma żadnego związku z
    > domeną, znakiem towarowym itd.

    No to przecież napisałem, że "to nie ma nic wspólnego z nazwą domeny".
    A jak zacznę sprzedawać długopisy z logo Money.pl?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2007-11-23 22:04:51
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 23:01:34 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > No to przecież napisałem, że "to nie ma nic wspólnego z nazwą domeny". A
    > jak zacznę sprzedawać długopisy z logo Money.pl?

    "A jeśli kogoś zabiję i zostawię na zwłokach kartkę z napisem Money.pl?"
    Człowiek pytał o to czy wolno linkować do jakiejś strony. Jedynie słuszna
    odpowiedź brzmi: tak, każdemu wolno linkować do każdej strony w
    internecie.

  • 17. Data: 2007-11-23 22:33:18
    Od: Jacek_P <N...@c...edu.pl>

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisal:
    > Bzdura. Przeczytaj umowę którą zawarłeś, i pochwal się gdzie
    > tam jest mowa o tej własności. Domena nie jest rzeczą, *nie może* mieć
    > właściciela!

    Alez mozesz byc wlascicielem nie-rzeczy :)
    Pokaz mi prawa autorskie albo udzial w spolce ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2007-11-23 22:58:01
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Olgierd wrote:

    > Poszukaj, uprzejmie proszę ;-)
    Chyba nie znajdzie, bo gdyby nie wolno było podać linku do jakaś.strona.pl
    np z adnotacją, że to serwis poświęcony "czemuśtam", to nie można byłoby
    podac nazwy czasopisma, czy tytułu książki, bo ktoś by sie przyczepił.
    Według mnie bzdura i pozwolenia na linkowanie nie trzeba.

    --
    Maciek
    Polska Grupa Freesco

  • 19. Data: 2007-11-23 23:12:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > Człowiek pytał o to czy wolno linkować do jakiejś strony. Jedynie słuszna
    > odpowiedź brzmi: tak, każdemu wolno linkować do każdej strony w

    A dwie godziny temu pisałeś, że jak sobie money.pl w sygnaturce dam, to
    będzie to czyn nieuczciwej konkurencji.

    IMHO jedyna słuszna odpowiedź brzmi - to zależy. Może się w pewnych
    przypadkach okazać, że takie linkowanie narusza prawo.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 20. Data: 2007-11-23 23:16:05
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jacek_P wrote:

    > Alez mozesz byc wlascicielem nie-rzeczy :)
    > Pokaz mi prawa autorskie albo udzial w spolce ;)

    Prawa autorskie nie mają właściciela. Prawa autorskie *przysługują* twórcy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak