  • 1. Data: 2007-11-23 14:09:17
    Temat: nazwa domeny - prawo do własności
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    witam
    gnębi mnie następujacy problem: jestem właścicielem domeny o nazwie
    "costam.pl" zapłaciłem za te nazwe i za jej utrzymanie więc jak mniemam
    stanowi ona moją własność - czy zamieszczenie linku(podanie nazwy
    domeny) do mojej strony w innej witrynie www BEZ mojej zgody stanowi
    naruszenie prawa w jakimkolwiek zakresie?

    byłbym wdzięczny za przybliżenie tematu

    pozdrawiam
    Przemysław Czaja

  • 2. Data: 2007-11-23 14:16:50
    Temat: Re: nazwa domeny - prawo do własności
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > stanowi ona moją własność - czy zamieszczenie linku(podanie nazwy domeny)
    > do mojej strony w innej witrynie www BEZ mojej zgody stanowi naruszenie
    > prawa w jakimkolwiek zakresie?

    w zadnym.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-11-23 14:18:04
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > domeny) do mojej strony w innej witrynie www BEZ mojej zgody stanowi
    > naruszenie prawa w jakimkolwiek zakresie?

    W przypadku samego linkowania zgoda jest wyrażona przez domniemanie, tj.
    jeśli Cię nie pytali, to mogli umieścić ten link. Natomiast jeśli Cię
    pytali i odmówiłeś, to nie mogli.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2007-11-23 14:22:03
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku samego linkowania zgoda jest wyrażona przez domniemanie,
    > tj. jeśli Cię nie pytali, to mogli umieścić ten link. Natomiast jeśli
    > Cię pytali i odmówiłeś, to nie mogli.

    czy prosząc o znalezienie i zaprezentowanie podstawy prawnej naduzył
    bym Twojej uprzejmości? jesli nie - to bardzo proszę

  • 5. Data: 2007-11-23 14:27:54
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > czy prosząc o znalezienie i zaprezentowanie podstawy prawnej naduzył
    > bym Twojej uprzejmości? jesli nie - to bardzo proszę

    *Jeśli* dobrze pamiętam, to coś takiego znalazłem kilka lat temu w
    serwisie Vagla.pl - ale mogę się mylić.

  • 6. Data: 2007-11-23 14:56:27
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 15:27:54 +0100, Any User napisał(a):

    > *Jeśli* dobrze pamiętam, to coś takiego znalazłem kilka lat temu w
    > serwisie Vagla.pl - ale mogę się mylić.

    Poszukaj, uprzejmie proszę ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 7. Data: 2007-11-23 15:05:21
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Poszukaj, uprzejmie proszę ;-)

    Nie chce mi się i nie mam czasu. Byłem na tyle uprzejmy, że przekazałem
    to, co wiedziałem, w dodatku informując, że może to być nie do końca prawda.

    Generalnie nie zwykłem przechowywać linków do różnych (nawet ciekawych)
    rzeczy, bo swego czasu nazbierało się ich tyle, że nie byłem w stanie
    nad tą kolekcją zapanować. I w tej sytuacji mam wybór: albo przekazać
    swoją wiedzę w takim stanie, w jakim jest, albo nie przekazywać w ogóle.

    Co lepsze?

  • 8. Data: 2007-11-23 15:12:55
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Olgierd"

    > Poszukaj, uprzejmie proszę ;-)

    mniemam, że ten sarkazm był skierowany do mnie, nie do Any Usera.
    Poprosiłem o podanie podstawy prawnej, ponieważ często osoby
    zainteresowane akurat "mają pod reką" stosowną podstawę prawną - nie
    miałem najmniejszego zamiaru prosić kogoś aby "odwalał" za mnie jakąś
    pracę.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-11-23 16:58:06
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "przempo" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanowi ona moją własność - czy zamieszczenie linku(podanie nazwy domeny)
    > do mojej strony w innej witrynie www BEZ mojej zgody stanowi naruszenie

    Absolutnie nie. Domena to miejsce w publicznej i ogólnie dostępnej sieci i
    skoro ja kupiłeś to zgodziłeś się ze jej istnienie jest publiczne i ogólnie
    dostępne. Oczywiście możesz się nie zgodzić aby jakis serwis podawał llink
    do Twojej domeny , ale myślę ze tylko w przypadku jeśli ten serwis narusza
    pewne normy czyli jest pornograficzny itp. byłoby to uzasadnione.
    Zawsze możesz mieć zawartość swojej strony na hasło.
    co do uregulowań prawnych- zwyczajowo z Polsce przyjeło się ze podawanie
    linków jest jak najbardziej dozwolone.(analogicznie jak wypisy i cytaty w
    pracach naukowych z podaniem źródła) Prawo w Polsce nie nadąża rozwojem
    internetu- Więc jedynie pozostaje droga sądowa.
    Może w USA są jakies uregulowania i casusy...

  • 10. Data: 2007-11-23 19:51:57
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 16:12:55 +0100, przempo napisał(a):

> [...]
    > zainteresowane akurat "mają pod reką" stosowną podstawę prawną - nie
    > miałem najmniejszego zamiaru prosić kogoś aby "odwalał" za mnie jakąś

    Źle mniemasz ;-)