  • 1. Data: 2007-11-23 14:07:49
    Temat: Prawo autorskie do postaci stworzonej w 1933
    Od: banzi <b...@w...pl>

    Witam

    W 1933 pewien angielski autor stworzyl pewna fikcyjna, bajkowa postac.
    Wydano wtedy ksiazke z ilustracjami tej postaci.

    Chcialbym uzyc nazwiska tej postaci i jej wizerunku do dzialalnosci
    komeryjnej. Czy moge to zrobic? Czy po takim okresie dziala jeszcze
    prawo autorskie chroniace ta postac?

    Z gory dziekuje za pomoc.

    banzi

  • 2. Data: 2007-11-23 14:57:05
    Temat: Re: Prawo autorskie do postaci stworzonej w 1933
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 15:07:49 +0100, banzi napisał(a):

> [...]
    >
    > Chcialbym uzyc nazwiska tej postaci i jej wizerunku do dzialalnosci
    > komeryjnej. Czy moge to zrobic? Czy po takim okresie dziala jeszcze

    W 1933 roku stworzył, a ile jeszcze pożył?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-11-23 19:13:34
    Od: "banzi" <b...@w...pl>

    > W 1933 roku stworzył, a ile jeszcze pożył?

    Autor zmarl w 1937 r.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-11-23 19:57:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 20:13:34 +0100, banzi napisał(a):

    > Autor zmarl w 1937 r.

    No to jeśli nie ma w sprawie drugiego dna, najpóźniej za 6 tygodni
    będziesz mógł sobie coś z tym porobić ;-)

  • 5. Data: 2007-11-23 21:40:47
    Od: banzi <b...@w...pl>

    Olgierd pisze:

    > No to jeśli nie ma w sprawie drugiego dna, najpóźniej za 6 tygodni
    > będziesz mógł sobie coś z tym porobić ;-)

    Heh. Nie, nie ma drugiego dna :) Rozumiem, ze musi uplynac 70 lat od
    smierci tworcy zeby jego dzielo bylo "ogolnie dostepne". Tak?

    banzi

  • 6. Data: 2007-11-23 21:50:54
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 23 Nov 2007 22:40:47 +0100, banzi napisał(a):

    > Heh. Nie, nie ma drugiego dna Rozumiem, ze musi uplynac 70 lat od
    > smierci tworcy zeby jego dzielo bylo "ogolnie dostepne". Tak?

    Tak.
    Ale pamiętaj, że jeśli jest współautor utworu, to ochrona trwa do upływu
    70 lat od śmierci najpóźniej zmarłego współautora!

  • 7. Data: 2007-11-24 06:57:05
    Od: banzi <b...@w...pl>

    Olgierd pisze:

    > Tak.
    > Ale pamiętaj, że jeśli jest współautor utworu, to ochrona trwa do upływu
    > 70 lat od śmierci najpóźniej zmarłego współautora!

    Z tego co wiem to on jest jedynym autorem Ale jeszcze poszukam ;)

    Olgierd - serdeczne dzieki za Twoja pomoc.

    banzi

  • 8. Data: 2007-11-24 08:43:31
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 07:57:05 +0100, banzi napisał(a):

    > Z tego co wiem to on jest jedynym autorem Ale jeszcze poszukam
    > Olgierd - serdeczne dzieki za Twoja pomoc.

    Silwuple. Zawsze do usług :-)

  • 9. Data: 2007-11-25 22:49:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > Silwuple. Zawsze do usług :-)

    A jak to jest z postaciami literackimi kluczowymi dla kultury? Czy
    postaci Juranda ze Spychowa, Zbyszka i Jagienki znajdują się już
    w domenie publicznej i można swobodnie stworzyć grę komputerową
    opartą na powieści 'Krzyżacy', czy trzeba się ubiegać o pozwolenie
    w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 10. Data: 2007-11-25 23:17:11
    Od: " ioo" <i...@g...pl>

    p...@g...pl (=?ISO-8859-2?q?Piotr_Dembi=F1ski?=) napisał(a):

> [...]
    > opartą na powieści 'Krzyżacy', czy trzeba się ubiegać o pozwolenie
    > w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego?

    Az boje sie zadac pytanie pomocnicze: a w ktorym roku zmarl Sienkiewicz?
    (mozna sie pomylic o akies 20 lat)

    --
    podr.
    ioo