  • 81. Data: 2007-05-19 14:59:19
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> Odpowiedz na
    news:op.tsku4lafrgp2nr@sempron:

    > Ale o co chodzi? Wrak Tristana pisal o kradziezy utworu, Adramelech
    > poprosil o wyjasnienie jak on rozumie to pojecie kradziezy, na co ja
    > odeslalem do archiwum, gdzie bylo juz to przerabiane.
    >
    > Zgodnie ze SJP:
    > "kradzież - potajemne zabranie cudzej wlasnosci".
    > Sciagajac czyjs utwor robisz to jawnie a nie potajemnie. Jesli

    Ściągając coś z sieci nie zabieram nic nikomu. Z płyty Ich Troje nie zniką
    nagle wszystkie utwory, a z kin oglądany na komputrze film. Wiec gdzie jest
    te zabranie? Czy słowo "zabranie" też ma swoją tejemną definicje?
    Pomija już w ogóle kwestie "potajemności". Przecież firmy wiedzą, że prędzej
    czy później ich towar znajdzie się w sieci.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 82. Data: 2007-05-19 15:18:30
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message

    > Ściągając coś z sieci nie zabieram nic nikomu.

    Ręce opadają.
    Nie zabierasz tylko, jeśli autor SAM to coś w sieci umieścił i wołami
    napisał, że każdy ma prawo dowolnie z tego korzystać (albo przynajmniej w
    żaden sposób tego korzystania nie ograniczył). Jeśli ktoś to coś umieścił
    bez zgody autora, to przywłaszczasz sobie kradziony towar.

    Anka

  • 83. Data: 2007-05-19 15:35:01
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    > A kiedy ty planujesz zostać królową anglii? Zdąrzysz dziś przed obiadem?

    Ty, Anglii, zdąŻysz. To tak a propos kaleczenia polszczyzny.

    A dlaczego nie mogą założyć studia? ....... Bo to za dużo kosztuje?
    I dlaczego mają nie zdążyć? Jeśli są dobrymi tłumaczami, to im filmów do
    tłumaczenia nie zabraknie. Czy może potrafią przetłumaczyć tylko tego Star
    Treka i nic innego? Jeśli tak, to jednak wątpię, czy te tłumaczenia były
    takie dobre.

    Kończę temat, życząc Wam miłego oglądania filmów z DOBRYMI, legalnymi
    tłumaczeniami.
    Anka

  • 84. Data: 2007-05-19 15:58:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik miranka napisał:
> [...]
    > żaden sposób tego korzystania nie ograniczył). Jeśli ktoś to coś umieścił
    > bez zgody autora, to przywłaszczasz sobie kradziony towar.

    No i zostaje pedofilem jeszcze.
    prawda?

    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 85. Data: 2007-05-19 16:05:33
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:f2n6qq$cl0$1@news.onet.pl...

    > No i zostaje pedofilem jeszcze.
    > prawda?

    Brakuje Ci sensownych argumentów?
    Anka

  • 86. Data: 2007-05-19 16:17:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik miranka napisał:
    > Brakuje Ci sensownych argumentów?

    A jakiekolwiek do Ciebie docierają?

    Bo póki co uparcie bredzisz o kradzionym towarze, złodziejstwie itd. itp.
    To i ja mogę bredzić, że to pedofilia, prawda?

    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 87. Data: 2007-05-19 16:20:00
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

    > Ty, Anglii, zdąŻysz. To tak a propos kaleczenia polszczyzny.

    Tak ta. No wymsknęło mi się no...

    > A dlaczego nie mogą założyć studia? ....... Bo to za dużo kosztuje?

    Zejdź na ziemie.

> [...]
    > Treka i nic innego? Jeśli tak, to jednak wątpię, czy te tłumaczenia były

    Twoje prawo. Mając zerowe pojęcie o temacia możesz wątpić o czym tylko nie
    masz pojęcia.
    ;)

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 88. Data: 2007-05-19 16:21:30
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

> [...]
    > żaden sposób tego korzystania nie ograniczył). Jeśli ktoś to coś umieścił
    > bez zgody autora, to przywłaszczasz sobie kradziony towar.

    A jeżeli w prawie dopisza, że kupioną płytę można przesłuchac tylko raz, to
    każde nastepne odsłuchanie tej płyty będzie złodziejstwem, tak?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 89. Data: 2007-05-19 16:59:54
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:877ir598b0.fsf@hector.domek,
    Piotr Dembiński <p...@g...pl> typed:

    > Bzdura. To jest ingerencja w dzieło.

    Właściwie to pytałem o to jakiś czas temu, ale nikt mi precyzyjnego ani
    w ogóle żadnego wyjaśnienia nie udzielił.
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/9f952
    cc9b067123e
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/e874d
    0a85e2d6223

    --
    tbr

  • 90. Data: 2007-05-19 17:00:11
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    > A jeżeli w prawie dopisza, że kupioną płytę można przesłuchac tylko raz,
    > każde nastepne odsłuchanie tej płyty będzie złodziejstwem, tak?

    Jeśli napiszą to będzie. Ale nie martw się, nie napiszą i nie będzie.
    Film z tłumaczeniem też możesz sobie oglądać dowolną ilość razy. Ale nie
    masz prawa wyjąć z tego filmu przetłumaczonego tekstu i zamieścić go w
    internecie bez zgody jego autora. To JEST kradzież. Jeśli ktoś ten
    nielegalnie zamieszczony przez Ciebie tekst ściągnie na swój komputer, to co
    robi? Jak nazwiesz takie działanie?
    Już niżej napisałam - tłumaczenie jest u tłumacza i na nośnikach wydanych
    przez firmy, które mu za wykorzystanie tego tłumaczenia zapłaciły. Na
    nośnikach jest napisane, że kopiowanie, wykorzystywanie bez zgody itp, itd
    jest zabronione. To skąd to tłumaczenie nagle bierze się w internecie?
    Tłumacz nie dał, firma nie dała, czyli ktoś zerżnął z nośnika. I to JEST
    kradzież. A Ty korzystając z tego tłumaczenia, korzystasz z kradzionego
    towaru.
    Anka