  • 1. Data: 2004-03-06 15:33:47
    Temat: zaplata PCC po kupnie auta
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    Pod koniec grudnia sprzedalem auto za 1000zl. Podatek mial zaplacic nabywca
    auta. Tymczasem ten czlowiek dzwoni do mnie i mowi ze potrzeba mu mojego
    NIPa, bo musi w koncu zaplacic PCC.
    1. Czy PCC nie nalezy zaplacic do 14 dni od daty zawarcia umowy?
    2. Po co temu kolesiowi moj NIP? Czyzby jakis walek? Do wypelnienia
    formularza PCC przeciez chyba nie jest potrzebny?
    Co robic?
    Dzieki za sugestie.

    --
    pozdrawiam
    BENY

  • 2. Data: 2004-03-06 15:49:25
    Temat: Re: zaplata PCC po kupnie auta
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 16:33:47 +0100, na pl.soc.prawo, Beny napisał(a):

> [...]
    > 2. Po co temu kolesiowi moj NIP? Czyzby jakis walek? Do wypelnienia
    > formularza PCC przeciez chyba nie jest potrzebny?

    A właśnie jest potrzebny.
    Jezeli nie zapłacił w terminie - to radzę mu podać wszystkie informacje :
    do PCC nie tylko NIP jest potrzebny.
    A jak nie zapłaci to będą Ciebie ścigać. Jest to podatek za który
    odpowiadają solidarnie sprzedający i kupujący.
    Zobacz soobie na druku jakie dane są potrzene - np na
    http://www.ips-infor.com.pl/oferta.htm

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-03-06 15:49:41
    Od: Tukan <t...@o...pl>

    Dnia Sat, 6 Mar 2004 16:33:47 +0100, Beny <b...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Witam,
    > Pod koniec grudnia sprzedalem auto za 1000zl. Podatek mial zaplacic
    > nabywca

    > 1. Czy PCC nie nalezy zaplacic do 14 dni od daty zawarcia umowy?
    W ciagu 14 dni
    > 2. Po co temu kolesiowi moj NIP? Czyzby jakis walek? Do wypelnienia
    > formularza PCC przeciez chyba nie jest potrzebny?
    Jest bezwzględnie potrzebny NIP i twój podpis.
    > Co robic?
    Jesli on nie zapłaci, to US może to ściągnąć od ciebie.Urzędowi
    wszyskko jedno,byle by płacić.
    Blodek

  • 4. Data: 2004-03-06 16:22:44
    Od: "scx" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > NIPa, bo musi w koncu zaplacic PCC.
    > 1. Czy PCC nie nalezy zaplacic do 14 dni od daty zawarcia umowy?

    Trzeba. Wyslij go do biura podatkowego, albo z mojej strony
    http://www.szczupx.webpark.pl/bin/szczery_zal.zip zaciagnij pisemko ktore
    pozwoli albo ograniczyc albo wrecz ominac kare za niezaplacenie (mandat +
    odsetki)
    U mnie zaskutkowalo :) Zaplacilem az 4 gr odsetek :)

    > 2. Po co temu kolesiowi moj NIP? Czyzby jakis walek? Do wypelnienia
    > formularza PCC przeciez chyba nie jest potrzebny?

    Do wypelnienia PCC-1 potrzebne sa wszsytkie dane osobowe, lacznie chyba z
    podpisem

    > Co robic?
    > Dzieki za sugestie.

    Wydrukowac mu to pismo co ci poecilem, dac mu wszystkie swoje dane,podpisac
    co trzeba i wyslac go do US, niech sie uzera

  • 5. Data: 2004-03-06 16:30:45
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiadają solidarnie sprzedający i kupujący.
    > Zobacz soobie na druku jakie dane są potrzene - np na
    Napisz mi prosze czy ten druk jest poprawny:
    http://www.usstaremiasto.fr.pl/pcc/pcc_1_1.pdf (do ego co mi podales nie
    moge sie dostac)
    Bo ja w tym nie widzialem zeby moje dane byly potrzebne. Na umowie sprzedazy
    auta bylo napisane ze nabywca pokrywa podatek. Czy moje dane maja sie
    znalezc w pkt C?
    Bede bardzo wdzieczny za wyjasnienia.

  • 6. Data: 2004-03-06 16:34:09
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > 2. Po co temu kolesiowi moj NIP? Czyzby jakis walek? Do wypelnienia
    > formularza PCC przeciez chyba nie jest potrzebny?
    > Co robic?

    NIP jest mu potrzebny. Co ciekawsze, jesli on chce tylko twojego NIPu,
    to prawie na pewno sfalszuje twoj podpis pod tym dokumentem ....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2004-03-06 16:53:49
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 17:30:45 +0100, na pl.soc.prawo, Beny napisał(a):

> [...]

    > auta bylo napisane ze nabywca pokrywa podatek. Czy moje dane maja sie

    Tak to dotyczy pkt C - ale nie tylko na deklaracji w następnych pktach musi
    być Twój podpis !!!!

    Nalepiej skontaktować się z kupującym i wspólnie wypełnić ten druk - wtedy
    on zapłaci odsetki za zwłokę.
    Inaczej - po jakimś czasie jeżeli on nie dopełni obowiązku zapłaty podatku
    ( a nie przyjmą go bez deklaracji ) to US może ciebie "scigać" o zapłatę.

    Dobrze byłoby mieć też potwierdzoną przez US kupującego kopię deklaracji
    PCC - tak dla bezpieczeństwa.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    The more we disagree, the more chance there is that at least one of us is
    right.

  • 8. Data: 2004-03-06 18:50:32
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    > Tak to dotyczy pkt C - ale nie tylko na deklaracji w następnych pktach
    musi
    > być Twój podpis !!!! [ciach]
    Serdeczne dzieki
    niech no on tylko zadzowni... ;)