  • 1. Data: 2010-03-31 11:27:41
    Temat: nabyłem prawo do nieruchomości poprzez jej zasiedzenie
    Od: "georg22604" <j...@o...pl>

    Witam
    Niedawno otrzymałem wezwanie z Gminy o wydanie nieruchomości, która wdług Gminy
    jest jej własności a tak naprawdę to przedmiotową nieruchomość użytkuję
    nieprzerwanie od 30 lat. Znajduje się ona na ogrodzonym terenie mojej działki,
    stanowiąc jednocześnie część mojego ogrodu (drzewa, krzewy, trawa). Nie jest w
    żaden sposób wyodrębniona z mojej działki i stanowi jej integralny fragment.
    W związku z tym mam pytanie co należało by zrobić ??
    czy wydać działkę Gminie ?? czy może próbować odkupić ?? czy może ma tu
    zastosowanie art. 172 k.c. §1, w świetle którego nabyłem prawo do tej
    nieruchomości poprzez jej zasiedzenie.
    Równocześnie informuję, że było to jedyne pismo jakie otrzymałem od Gminy (
    chyba robili jakąś inwentaryzację).
    Proszę o informacje w jaki tonie i jak mam odpisać Gminie ???

    Z góry dziękuę za pomoc.

  • 2. Data: 2010-03-31 11:33:20
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    609 kpc

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2010-03-31 14:29:31
    Od: "george2604" <j...@o...pl>

    Witam
    Nie mogę odczytać tej wiadomości

  • 4. Data: 2010-03-31 16:27:40
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 16:29:31 +0200, george2604 napisał(a):

    > Nie mogę odczytać tej wiadomości

    Masz szukać w artykule 609 Kodeksu Postępowania Cywilnego :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-03-31 18:46:14
    Od: "george2604" <j...@o...pl>

    >ok przeczytałem paragraf 609 ale dalej wszystkiego nie rozumiem i nie wiem co
    mam robić.
    Proszę o podpowiedź

  • 6. Data: 2010-03-31 19:01:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    george2604 pisze:
    > ok przeczytałem paragraf 609 ale dalej wszystkiego nie rozumiem i nie wiem co
    > mam robić.
    > Proszę o podpowiedź

    Zatrudnij prawnika.

  • 7. Data: 2010-03-31 19:04:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    georg22604 pisze:
> [...]
    > nieprzerwanie od 30 lat. Znajduje się ona na ogrodzonym terenie mojej działki,

    Pomijając zatrudnienie prawnika, bo widząc twoją reakcję na 609KPC sam
    sobie nie poradzisz, warto by na początek wyjaśnić, kto faktycznie jest
    właścicielem i jakie podstawy ma gmina, żeby twierdzić, że to oni.

    Co wiesz o tej działce i o spornym fragmencie - pomijając pismo z gminy?

  • 8. Data: 2010-03-31 20:03:10
    Od: "george2604" <j...@o...pl>

    >Witam
    Jedynym dokumentem , że Gmina jest właścicielem jest pismo z Gminy.
    Ja mam pytanie co mam robić czy w odpowiedzi powinienem powołać się na paragraf
    609( że jest to moja własność ) i czekać co zrobi Gmina czy też w w odpowiedzi
    poinformować Gminę , że sprawę kieruję do sądu o uznanie zasiedzienia
    nieruchomości czy też zaproponować odkupienie po preferencyjnych cenach.

  • 9. Data: 2010-04-01 06:12:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jedynym dokumentem , że Gmina jest właścicielem jest pismo z Gminy.

    Może to trywialne pytanie, ale sprawdzałeś to w księgach wieczystych?

    --
    Krzysztof

  • 10. Data: 2010-04-01 06:17:38
    Od: "george2604" <j...@o...pl>

    Witam
    Nie nie sprawdziłem ale wydaje mi się , że są to jednak tereny Gminy.
    W moich księgach tej działki nie ma.