  • 1. Data: 2005-06-02 10:42:16
    Temat: Intercyza
    Od: "Bartess" <k...@g...pl>

    Witam
    Taka niemila sytuacja (bledy sprzed lat...).
    Otrzymalem wezwanie od ZUSu do zaplaty zaleglch skladek (dluga historia ze
    wspolnikiem-oszustem).
    Musze to rozlozyc na raty i we wniosku podaje sie miejsce zatrudnienie zony,
    zarobki itd.
    I tu mam pytanie: Czy w obecnej sytuacji jezeli z zona podpiszemy intercyze
    to czy ZUS moglby sciągac naleznosci z pensji zony albo z jej konta
    bankowego? (Gdyby np nie chcial rozlozyc na raty). Wiem ze nie wyglata to
    dobrze.. ale bardzo bede wdzieczny za pomoc..

    Pzodrawiam.

  • 2. Data: 2005-06-02 10:51:22
    Temat: Re: Intercyza
    Od: "Ola Michalska" <o...@g...pl>

    witaj,
    pomoge na ile moge. Po slubie juz nie robi sie intercyzy ale "rozdzielnosc
    majatkowa" . Jesli zrobisz rozdzielnosc majatkowa to bedziesz prawdopodobnie
    musial zalaczyc dokument z kacelarii ntarialnej o tym i tam niestety bedzie
    data a wtedy ZUS moze to postrzegac jako ukrywanie majatku, cos w tym
    stylu..na pewno jest tak z komornikiem, ale mimo wszystko mysle ze warto to
    zrobic. Zwlaszcza ze chcesz to splacac w ratach, a roznie to z naszymi
    urzedami bywa zawsze wola dostac wiecej niz mniej. Zastanow sie tez nad tym
    bo w "rozdzielnosci" bedziesz musial wskazac co ma zona a co Tobie sie
    zostaje. Wiec moze byc tak ze Ty nie bedziesz mial zadnego majtku a zona
    owszem..co czasem jest latwe do udowodnienia ze zostalo to wniesione przed
    zawarciem malzenstwa:)
    pozdr

  • 3. Data: 2005-06-02 11:03:26
    Od: q...@w...pl

    Chodzi mi tylko o ewentualne zabezpieczenie dochodu zony przed komornikiem
    (pomijajac podejzenie o probe ukrycia majatku - nie o to mi chodzi).

    Dziekuje za odpowiedz.

  • 4. Data: 2005-06-02 11:13:32
    Od: "Ola " <o...@g...pl>

    ja nie watpie w Twoje szczere intencje tylko czy zauwazy je ZUS! a z drugiej
    strony sugieruje zalozenie rozdzielnosci..jak sie podzielicie to wasza sprawa
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-06-02 11:15:26
    Od: q...@w...pl

    No ale czy po rozdzielnosci ZUS bedzie mial prawo do zajecia pensji zony czy
    nie?

  • 6. Data: 2005-06-02 11:23:21
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartess" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bankowego? (Gdyby np nie chcial rozlozyc na raty). Wiem ze nie wyglata to
    > dobrze.. ale bardzo bede wdzieczny za pomoc..

    Niestety nie jest to możliwe .rozdzielność majątkowa jako oświadczenie woli
    złożone przed notariuszem
    po pierwsze nie działa wstecz
    po drugie działa tylko wtedy jeśli wierzyciel był poinformowany.
    Notariusz wysyła zawiadomienie so urzędu skarbowego ,ale do zusu już nie.
    Rozdzielnośc ustalona wyrokiem sądu może działać wstecz,
    ale do tego są specjalne okoliczności.
    TMK
    PS wczoraj podpisywałąm to wiem

  • 7. Data: 2005-06-02 11:26:39
    Od: "Ola " <o...@g...pl>

    jasne ze nie!! po rozdzilnosci jest tak: majatek typu nieruchomosci dzilicie
    jak chcecie moze byc nawet po 50% a od momentu zawarcia rozdzielnosci
    wszystko jest tego ktorza to zaplacil..wiec pensja zony jest jej pensja a
    nie Towja. jesli ona kupi samochod to jest tylko jej i nikt nie ma parwa
    zabrac jej tego auta za Twoje dlugi. Chyba ze zona byla figurantem w waszej
    spolce??

  • 8. Data: 2005-06-02 11:29:58
    Od: "Ola " <o...@g...pl>

    owszem mialabys racje ale w przypadku gyby oni po slubie zalozyli ta
    firme..jesli maz przed slubem prowadzil ta firme to jest to majatek
    wniesiony przez niego do wspolnoty i zdaje sie ze zona za to nie
    odpowiada???!!!
    ja rowniez mam rodzielnosc w celu by nie zabieraliz pensji meza bo mam
    klopoty finansowe..Pani Mecenas jawnie mi powiedziala, ze jesli maz wniosl
    do wpolnoty samochod to jest ona jego..dopiero wszystko zakupione po slubie
    podlega podzilowi:)
    pozdr

  • 9. Data: 2005-06-02 11:37:02
    Od: q...@w...pl

    Nie byla.

  • 10. Data: 2005-06-02 11:40:24
    Od: q...@w...pl

    Co nie jest mozliwe??? bo nie rozumiem....