  • 1. Data: 2005-01-06 16:50:03
    Temat: może i oczywiste, ale nie dla mnie
    Od: pawel <pawelwrc_USUN_T@_wp.pl>

    witam,

    sprawa wygląda tak:
    provider internetowy pobiera opłatę instalacyjną, w ramach której układa
    kilka metrów kabla (nazwijmy go przyłączem) w bloku spółdzielczym oraz
    mieszkaniu, instaluje kartę oraz konfiguruje komputer, aby wszystko
    działało.
    Nurtujące mnie pytanie, jeśli nie ma żadnych ustaleń w umowie
    dotyczących własności tego kabla, to czyj on jest?

    pawel

  • 2. Data: 2005-01-06 17:56:28
    Temat: Re: może i oczywiste, ale nie dla mnie
    Od: "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl>

    > Nurtujące mnie pytanie, jeśli nie ma żadnych ustaleń w umowie
    > dotyczących własności tego kabla, to czyj on jest?

    Mój.

  • 3. Data: 2005-01-06 18:27:05
    Od: "live well" <l...@a...net.pl>

    Użytkownik "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl> wyppocił w
    wiadomości news:crjubu$8eu$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Mój.

    Będzie twój, jak w nocy go odetniesz ;-)

    --
    Grzegorz B.

  • 4. Data: 2005-01-06 19:22:05
    Od: "JFRad" <...@...net.pl>

    Użytkownik "pawel" <pawelwrc_USUN_T@_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nurtujące mnie pytanie, jeśli nie ma żadnych ustaleń w umowie
    > dotyczących własności tego kabla, to czyj on jest?

    Może jest taka możliwość abyś go wziął na swoją własność.
    W razie uskodzenia możesz go naprawiać na własny koszt.

    J.K.

  • 5. Data: 2005-01-06 20:16:34
    Od: "live well" <l...@a...net.pl>

    Użytkownik "JFRad" <...@...net.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pawel" <pawelwrc_USUN_T@_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Może jest taka możliwość abyś go wziął na swoją własność.
    > W razie uskodzenia możesz go naprawiać na własny koszt.

    Nie kombinuj, kabel jest jego (zarówno ta część w mieszkaniu, jak i na
    klatce) - provider internetowy wziął opłatę instalacyjną (kabel to niewielka
    jej część).

    --
    Grzegorz B.

  • 6. Data: 2005-01-06 20:29:17
    Od: pawel <pawelwrc_USUN_T@_wp.pl>

    live well napisał(a):
    > Nie kombinuj, kabel jest jego (zarówno ta część w mieszkaniu, jak i na
    > klatce) - provider internetowy wziął opłatę instalacyjną (kabel to niewielka
    > jej część).

    No to stałem się właścicielem kabla :)
    Teraz tylko należy się zastanowić, jakich argumentów użyć i jak
    przekonać o tym providera.

    Rozwiązanie siłowe raczej nie wchodzi w rachubę, bo przeciwnik ma
    przewagę liczebną.

    paweł

  • 7. Data: 2005-01-06 20:46:11
    Od: "live well" <l...@a...net.pl>

    > No to stałem się właścicielem kabla :)

    a na co Ci sam kabel? Zwiążesz providera?

    > Teraz tylko należy się zastanowić, jakich argumentów użyć i jak
    > przekonać o tym providera.

    Masz rachunek za instalację? To jest argument

    --
    Pzdr,
    Napis w kiblu, trzy metry nad podłogą...

  • 8. Data: 2005-01-06 22:21:41
    Od: pawel <pawelwrc_USUN_T@_wp.pl>

    live well napisał(a):
    > a na co Ci sam kabel? Zwiążesz providera?

    Gdybym w przyszłości zmieniał providera, to ten drugi, przykładowo, nie
    musiałby mi demolować mieszkania.

    > Masz rachunek za instalację? To jest argument

    Rachunek mam, tyle że ktoś musi stwierdzić, że "to je moje", np.
    provider (w co wątpię) albo sąd, ale jemu może nie wystarczyć sam
    rachunek jako dowód, a także uzasadnienie, że kilka procent z rachunku
    jest kosztem kabla.

    paweł

  • 9. Data: 2005-01-06 23:28:39
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2005 19:27:05 +0100, live well naskrobał(a):

    > Użytkownik "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl> wyppocił w
    > wiadomości news:crjubu$8eu$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Będzie twój, jak w nocy go odetniesz ;-)

    a od kiedy kradzież daje prawa własności? :) jak już to go tylko użytkuje
    :P

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 10. Data: 2005-01-07 07:03:27
    Od: "live well" <l...@a...net.pl>

    > Gdybym w przyszłości zmieniał providera, to ten drugi, przykładowo, nie
    > musiałby mi demolować mieszkania.

    Ja już zmieniałem i stary provider sam prosił mnie, żeby kabel został i w
    mieszkaniu i na klatce (w nadziei, że kiedyś do niego wrócę i nie będzie
    drugi raz robił tej samej roboty). Nie martw się na zapas.

    --
    Grzegorz B.
    www.ochrona-ppoz.pl