    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mobbing
    Date: Sat, 27 Nov 2004 21:34:44 +0100

    W wiadomości news:coaml4$mh3$1@atlantis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > I między innymi dlatego gospodarka europejska ledwie dyszy i nie
    > wytrzymuje porównania z amerykańską. Socjalizm to bardzo kosztowna zabawa.
    A dobre buty są o wiele kosztowniejsze niż trampki.
    W czym wolisz chodzić?

    > A pracownik, który z dnia na dzień może stracić pracę bardziej ją szanuje.
    > A w razie czego i tak nie ma zbyt dużego kłopotu ze znalezieniem nowego
    > zajęcia.

    To nie jest takie proste, jak myślisz. Bardzo upraszczasz, więc ja też to
    zrobię.
    Pracując nawet na niespecjalnie lukratywnym stanowisku można nieco odłożyć,
    nie żyje się od pierwszego do pierwszego. Jest z czego żyć przez 2, 3 czy
    więcej miesięcy poszukiwania nowej pracy.
    Zresztą - dobra, jak w Polsce nie będzie zbyt dużego kłopotu ze znalezieniem
    nowego zajęcia to pogadamy o ograniczeniu kodeksowych praw pracowników i
    otwarciu im zbliżonych możliwości prawnych.

    > Skreślić zbędne artykuły a tych kilkanaście które pozostaną można by
    > wcisnąć do kc.
    > A na deser zlikwidować związki zawodowe.
    A kto zdecyduje, które są zbędne? Może pracodawcy? (ROTFL)
    Chcesz zabronić ludziom prawa do swobody zrzeszania się?
    O cholera, teraz to już wiem jakie masz ciągoty...

    > Khmmm... byt określa świadomość. Teraz rozumiem skąd twoje poglądy. Jeśli
    > jesteś etatowym pracownikiem zz to twoja pensja to są własnie te złote
    > jajka :)
    Chyba musisz jeszcze trochę nabrać dystansu do sprawy, bo jak widzę na razie
    Twoją świadomość określają obiegowe pojęcia i slogany.
    1. Nie jestem pracownikiem związku (co zresztą nie ma znaczenia), po prostu
    do ZZ należę i działam w nim, płacę składki.
    2. Czym różni się pracownik zatrudniony przez ZZ i pobierający pensję z kasy
    zasilanej składkami dobrowolnych jego członków od pracownika zatrudnionego
    jako sprzedawca w warzywniaku i pobierający pensję z pieniędzy dobrowolnych
    klientów?
    3. Dlaczego firma X pozyskująca pieniądze ze swej działalności gospodarczej
    może zatrudnić księgowego, prawnika, kierowcę i ich pensja to nie są "złote
    jaja", a ZZ pozyskujący pieniądze z dobrowolnych składek swoich członków
    zatrudniając ludzi na tych samych stanowiskach takie jaja im składa w
    postaci pensji?