  • 1. Data: 2009-03-20 09:33:08
    Temat: mieszkanie własnosciowe a długi za czynsz
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Jestem mieszkancem wspólonty mieszkaniowej na 30 mieszkań
    Kazdy mieszaniec jest włascicielem swojego lokalu.
    Jedna z rodzin przestaje płacić należność za czynsz - czy jak to sie tam
    nazywa- komorne:)

    Wiec pozostałe 29 rodzin musi pokrywać koszty ogrzewania, elektrocznosci i
    funduszy remontowach .....tj rachunków które przychodzą na wspólnote jako
    całosć.

    Zakładam ze dalej nie bedzie płacił.
    Mozna sprawe oddać do sądu, ale co potem ? Czy mozna exmitować kogoś z
    własnosciowego lokalu ? Jak sie ewentualnie za to zabrać.

  • 2. Data: 2009-03-20 09:40:47
    Temat: Re: mieszkanie własnosciowe a długi za czynsz
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mozna sprawe oddać do sądu, ale co potem ? Czy mozna exmitować kogoś z
    > własnosciowego lokalu ? Jak sie ewentualnie za to zabrać.

    Zadne takie...
    Kazdy placi za siebie i swoja czesc
    W ogolnym rachunku powinien byc fundusz rezerwowy na takie sytuacje
    A delikwenta czeka sad i komornik to zwykly dlug jak kazdy inny

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-20 09:50:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    HANA wrote:
    > Zadne takie...
    > Kazdy placi za siebie i swoja czesc

    taa, a w efekcie jak zaczyna brakować kasy to wszyscy mają pretensje do
    kogo?
    Wspólnota płaci na siebie i ma się z tego cała utrzymać, a nie każdy za
    siebie.

    > W ogolnym rachunku powinien byc fundusz rezerwowy na takie sytuacje

    a pieniądze na tym funduszu mają się wziąć z ...?

  • 4. Data: 2009-03-20 09:54:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BETON wrote:

    > Zakładam ze dalej nie bedzie płacił.
    > Mozna sprawe oddać do sądu, ale co potem ? Czy mozna exmitować kogoś z
    > własnosciowego lokalu ? Jak sie ewentualnie za to zabrać.

    A nie wystarczy jak mu komornik będzie ściągał z pensji?
    To by było najprostsze.
    Do licytacji mieszkania jeszcze daleko, bo dług zapewne jest mały w
    porównaniu z wartościa mieszkania, ale nie jest to niemożliwe.
    Z tym, że niestety deficyt do czasu dozyskania kasy będziecie musili
    pokrywać z własnej kieszeni, albo gdzieś zaoszczędzić na czymś żeby nie
    odbiło się na wzroście opłat.

  • 5. Data: 2009-03-20 10:36:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Kazdy mieszaniec jest włascicielem swojego lokalu.
    > Jedna z rodzin przestaje płacić należność za czynsz - czy jak to sie

    Nie ma takiej pozycji jeśli jest właścicielem swojego mieszkania.

> [...]
    > całosć.
    >
    > Zakładam ze dalej nie bedzie płacił.
    > Mozna sprawe oddać do sądu, ale co potem ? Czy mozna exmitować kogoś z

    Założyć hipotekę na lokalu, zlicytować lokal za długi itd
    Oczywiście to robota dla komornika.

  • 6. Data: 2009-03-20 18:20:03
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    http://zarzadzanie.goodpage.org/?url=ustawa1