  • 1. Data: 2004-05-20 06:56:51
    Temat: mieszkanie w TBS a komornik za długi TBS
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    Bardzo proszę Was o pomoc i wszelkie podpowiedzi.
    Od wrześnie zaszłego roku jestem najemcą mieszkania i garażu w bloku
    wybudowanym przez TBS. Wczoraj dostałam pismo od komornika, że muszę
    zapłacić kwotę ponad 10 tys. zł + wszelkie dodatki urzędowe (pokrycie
    kosztów sądowych, komornika, itd.), włącznie prawie 18 tys. zł. Na piśmie
    jest, że komornik działa dla wymienionego w piśmie Banku. A TBS, w którym
    ja jestem formalnie tylko najemcą lokalu jest jego dłużnikiem i ten
    wyznaczył mnie do spłaty długu. Ja jestem w stosunku do TBS-u całkowicie
    czysta, wszystkie raty, kaucje, czynsze są uregulowane i to z
    wyprzedzeniem. Pismo jest dla mnie szokiem. Wcześniej nic takiego nie było,
    żadnych powiadomień. Oczywiście sam prezes TBS-u też nic nie wie, albo
    raczej udaje, że nic nie wie. Takie pismo dostali również inni sąsiedzi.
    Bardzo proszę o wyjaśnienie jak dalej postępować, co mogę, czego mogę się
    spodziewać, gdzie odwołać i do których drzwi pukać.
    Dziękuję i czekam na pomoc teoretyczną, ale podpartą znajomością prawa.

  • 2. Data: 2004-05-20 07:58:49
    Temat: Re: mieszkanie w TBS a komornik za długi TBS
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    Proszę o pomoc, mam wrażenie, że mi się wszystko wali.
    Z góry dziękuję.
    Magda

  • 3. Data: 2004-05-20 08:06:52
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > jest, że komornik działa dla wymienionego w piśmie Banku. A TBS, w którym
    > ja jestem formalnie tylko najemcą lokalu jest jego dłużnikiem i ten

    skoro dluznikiem jest tbs to placic musi tbs. do wszczecia oraz prowadzenia
    postepowania egz. potrzebny jest tytul wykonawczy. a tytul jest na Ciebie?
    pewnie nie. (art. 776 i art. 805 § 2 k.p.c.)

    musisz sie sprzeciwic prowadzeniu egzekucji z Twojego majatku bo nie Ty
    jestes dluznikiem, prawda? (art. 825 pkt 3 k.p.c.)

    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-05-20 08:10:32
    Od: "martiN" <m...@o...pl>

    > Bardzo proszę Was o pomoc i wszelkie podpowiedzi.
    > Od wrześnie zaszłego roku jestem najemcą mieszkania i garażu w bloku
    > wybudowanym przez TBS.

    Może troszkę nie na temat, ale możesz powiedzieć, o który TBS chodzi? Jestem
    wielce zainteresowany, gdyż moi znajomi też zamieszkują w TBSie.
    THX

    Pozdro martiN

  • 5. Data: 2004-05-20 08:19:38
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    Co to znaczy tytuł wykonawczy?

    Jeżeli idzie o własność lokalu to zarówno garażu jak i mieszkania formalnie
    jestem tylko najemcą i jak to w TBS byłam partycypantem w kosztach budowy
    (standardowe 30%). Innego tytułu nie mam. Nie byłam również poinformowana o
    prowadzeniu żadnej sprawy, zupełnie nic, to powiadomienie do zapłaty było
    zupełnym zaskoczeniem.

    W jaki sposób mogę się sprzeciwić egezkucji z mojego majątku? Co powinnam
    zrobić, gdzie się odwołać, jakie pisma pisać?

    Dziękuję za wszelką pomoc.

  • 6. Data: 2004-05-20 08:20:49
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    Chodzi o TBS w Kielcach

  • 7. Data: 2004-05-20 08:44:08
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    Użytkownik "MagdaSW" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spodziewać, gdzie odwołać i do których drzwi pukać.
    > Dziękuję i czekam na pomoc teoretyczną, ale podpartą znajomością prawa.

    Jak na mój gust, to to pismo wygląda jak zajęcie wierzytelności. Jeżeli
    dobrze zgaduję, to chodzi tu tylko o to, że masz nie płacić czynszu do tego
    TBSu, tylko na konto komornika.

  • 8. Data: 2004-05-20 08:56:28
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Jak na mój gust, to to pismo wygląda jak zajęcie wierzytelności. Jeżeli
    > dobrze zgaduję, to chodzi tu tylko o to, że masz nie płacić czynszu do tego
    > TBSu, tylko na konto komornika.

    moze i tak byc, ale komornik powinien byl o tym dokladnie napisac i jesli
    takie pismo dostal kazdy najemca to jestem ciekaw jaka jest kwota zadluzenia.
    bo jesli jest to tylko 10k i teraz kazdy odda swoj czynsz do komornika to
    ten otrzyma wiecej niz powinien :) uczciwy komornik powinien nadwyzke zwrocic
    dluznikowi i postepowanie umozyc w skutek splaty zadluzenia. ale jak jest
    w rzeczywistosci wiadomo. jest roznie, mowiac delikatnie :P

    jesli jest tak jak mowi KRF, to z racji, ze jestes Magdo dluznikiem dluznika
    stalas sie dluznikiem wobec jego wierzyciela czyli banku i teraz zamiast
    placic czynsz bedziesz placic komornikowi. i nie stresuj sie bo to nie
    oznacza niczego zlego. nie rodzi negatywnych skutkow prawnych. tbs nie bedzie
    mogl miec roszczen wobec Ciebie jesli zamiast im zaplacisz komornikowi.

    pozdr.
    marcin

  • 9. Data: 2004-05-20 09:32:34
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    Dziękuję Wam wszystkim za pomoc.
    Już jestem po rozmowie z komornikiem. I mieliście rację pisząc, że to TBS
    jest dłużnikiem a ja za niego swoimi spłatami czynszu mam spłacać jego
    dług. Wierzyciel wybrał sobie kilku najemców tylko i po spłacie całości
    mamy zostać poinformowani pisemnie o zaprzestaniu wpłat na konto komornika.
    Pozdrawiam Was wszystkich i jeszcze raz dzięki za pomoc i wsparcie (były
    bardzo potrzebne).
    Magda

  • 10. Data: 2004-05-20 09:56:30
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    bd wrote:

> [...]
    > stresuj sie bo to nie oznacza niczego zlego. nie rodzi negatywnych
    > skutkow prawnych. tbs nie bedzie mogl miec roszczen wobec Ciebie

    hmm, tak w kwestii formalnej. Czy stała się dłużnikiem wierzyciela?
    W sumie Magda dłużnikiem TBS-u nie jest... Staje się (?) nim co
    miesiąc... No gdyby przyszedł wierzyciel TBS-u, i ona byłaby dłużnikiem
    na kwotę tych 18 tysięcy, tak jak mówicie, to tenże wierzyciel mógłby
    zażądać spłaty całości długu na raz... prawda?
    Chodzi mi o kwotę tego długu, jaka ona jest w danym momencie?
    Na mój gust to raczej chodzi tu o zajęcie wpływów właściwego dłużnika -
    czyli TBS-u. To że Magda stała się dłużnikiem wierzyciela TBS-u to
    raczej jakis skrót myślowy.
    Ale może się mylę...

    --
    Pozdro