  • 1. Data: 2005-03-27 20:01:29
    Temat: mieszkanie-darowizna i podatek
    Od: "grigor" <grigor@tenbit_antyspam_.pl>

    Witam serdecznie

    Mam oto takie pytanie zwiazane z mieszkaniem i podatkiem od darowizny.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Powiedzmy, ze jestem zameldowany u Cioci mojej mamy w mieszkaniu, ktorego jest
    glownym najemca,
    mieszkanie nalezy do ZGM-u. Ciocia chce wykupic mieszkanie na wlasnosc, a
    nastepnie notarialnie przekazac je mnie.
    Tu moje pytanie, czy bede musial zaplacic jakis podatek od darowizny lub jakis
    inny?? Ewentualnie czy da sie jakos ominac ten podatek(jesli bedzie)?
    Powiedzmy ze zrobilbym tak, ze jako osoba tam zameldowana to ja bym wykupil to
    mieszkanie na wlasnosc. Lub moze jest inny sposob aby po ewentualniej smierci
    Cioci zostac glownym najemca (bez wykupu na wlasnosc)

    dzieki
    pzdr

  • 2. Data: 2005-03-27 20:59:55
    Temat: Re: mieszkanie-darowizna i podatek
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Proponuję lekturę ustawy o podatku od spadków i darowizn, nie dalej jak
    dzisiaj ją czytałem i tam jest bardzo jasna odp. na twoje pyt.

    www.sejm.gov.pl

  • 3. Data: 2005-03-27 21:38:58
    Od: "grigor" <grigor@tenbit_antyspam_.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał w
    wiadomości news:f9F1e.13674$zY6.10033@news.chello.at...
    > Proponuję lekturę ustawy o podatku od spadków i darowizn, nie dalej jak
    > dzisiaj ją czytałem i tam jest bardzo jasna odp. na twoje pyt.
    >
    > www.sejm.gov.pl

    dobra poczytalem i wyszlo mi z tego ze niestety ale tak czy siak zaplacic musze
    Ale nadal niewiem czy lepiej zrobic tak ze to Ciocia kupi to mieszkanie(i wtedy
    policza mi mniejszy podatek) czy ja bedac tam zameldowanym mam je kupic na
    wlasnosc, czy moze jest to bez roznicy?

  • 4. Data: 2005-03-28 00:14:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    grigor wrote:

> [...]
    > policza mi mniejszy podatek) czy ja bedac tam zameldowanym mam je kupic na

    To że jesteśtam zameldowanym nie oznacza, że możesz je kupić.
    Przydział na mieszkanie nie jest na twoje nazwisko, więc ta wersja nie
    przejdzie.

  • 5. Data: 2005-03-28 10:08:49
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Kiedyś była taka możliwość, że się podejmowało opieki dożywotniej nad osobą starą i
    chorą...
    JaC

  • 6. Data: 2005-03-28 20:56:19
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "grigor" <grigor@tenbit_antyspam_.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykupil to mieszkanie na wlasnosc. Lub moze jest inny sposob aby po
    > ewentualniej smierci Cioci zostac glownym najemca (bez wykupu na

    Może się mylę (lepiej sprawdź) ale jeśli dostajesz mieszkanie w darowiźnie i
    jest to twoje pierwsze w życiu własne cztery kąty i będziesz tam zameldowany
    przez min 5 lat to nie musisz płacić podatku.
    Jeśłi masz lub miałeś w przeszłości własne mieszkanie to podatek zapłacić
    musisz.

    --==<< Scottos >>==--