  • 1. Data: 2008-12-08 16:54:56
    Temat: mieszkanie, a spadek
    Od: "Maciej Szczawiński" <n...@a...ble.com>

    Witam!

    Moi rodzice mają mieszkanie po dziadkach ze strony matki. Jest to mieszkanie
    drugie, dodatkowe, poza tym w którym mieszkamy. Ojciec rości sobie do niego
    prawo, nie pozwala mi, jako synowi z niego korzystać. Dodam, iż nie żyjemy w
    najlepszej komitywie. Kto ma w tym przypadku prawo rozporządzać mieszkaniem
    i czy ojciec ma prawo rozporządzać mieszkaniem po dziadkach ze strony matki.
    Rodzice nie maja intercyzy.

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2008-12-09 00:16:53
    Temat: Re: mieszkanie, a spadek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Szczawiński wrote:
> [...]
    > i czy ojciec ma prawo rozporządzać mieszkaniem po dziadkach ze strony matki.

    jeśli matka dostała to mieszkanie w spadku to jest to jej mieszkanie,
    które weszło to jej majątku odrębnego i tylko ona jest włąscicielem tego
    mieszkania.
    Zgoda męża nie jest jej potrzebna do rozporządzania tym mieszkaniem, np.
    do sprzedaży wystarczy jej podpis.
    Tyle formalizmów.
    To, że się ojciec rządzi i wtrąca to zupełnie inna bajka.