  • 1. Data: 2008-12-08 09:44:12
    Temat: Rejestracja listy mailingowej w GIODO
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam grupę,

    W najbliższej przyszłości mam zamiar założyć stronę interenetową, na
    której internauci będą mogli zapisywać się na newslettera (czyli
    cotygodniowy mail z wiadomościami z jakiejś dziedziny). Słyszałem, że
    listę adresów mailowych trzeba traktować jako dane osobowe i zgłosić do
    GIODO. Jak to zrobić? Co mam sobie doczytać?

    I druga sprawa, ponieważ zawartość tej strony będzie się dość często
    zmieniała - jak się rejestruje gazety i czasopisma? Słyszałem o aferze z
    dziennikiem, który ukazywał się tylko w Internecie, a został uznany za
    gazetę. Podobno sąd stwiedził, że jeśli strona zmienia swoją zawartość,
    to trzeba ją traktować jako gazetę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2008-12-08 16:48:26
    Temat: Re: Rejestracja listy mailingowej w GIODO
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał

> [...]
    > cotygodniowy mail z wiadomościami z jakiejś dziedziny). Słyszałem,
    > że listę adresów mailowych trzeba traktować jako dane osobowe i

    IMO adres e-mail nie jest daną osobową. Jeśli lista będzie
    zawierała tylko adresy, bez innych danych, to ne ma problema.

    > Co mam sobie doczytać?

    Ustawa o ochronie danych osobowych.
    Zacznij od Art. 6.

  • 3. Data: 2008-12-08 18:42:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 08 Dec 2008 17:48:26 +0100, Alek napisał(a):

    > IMO adres e-mail nie jest daną osobową. Jeśli lista będzie zawierała
    > tylko adresy, bez innych danych, to ne ma problema.

    Co ciekawe jeszcze niedawno GIODO twierdził był coś innego, ale obecnie
    stosowny tekst na ich stronie zniknął.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-12-09 10:46:15
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Alek" napisał:

    > IMO adres e-mail nie jest daną osobową.

    To zalezy od adresu, i jednak czasem jest.

  • 5. Data: 2008-12-09 11:48:22
    Od: " autor" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Co ciekawe jeszcze niedawno GIODO twierdził był coś innego, ale obecnie
    > stosowny tekst na ich stronie zniknął.

    adres email moze byc dana osobowa. ja uzywam adresy imie.nazwisko @ domena jak
    wiele osob.

  • 6. Data: 2008-12-09 12:42:19
    Od: "MOK" <m...@g...com>

    autor wrote:

    > adres email moze byc dana osobowa. ja uzywam adresy imie.nazwisko @
    > domena jak wiele osob.

    Od kiedy same imię i nazwisko to dane osobowe ?
    Jest wielu Janów Kowalskich. A w ogóle to chromolić takie instytucje.

  • 7. Data: 2008-12-09 12:49:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 09 Dec 2008 13:42:19 +0100, MOK napisał(a):

    > Od kiedy same imię i nazwisko to dane osobowe ? Jest wielu Janów
    > Kowalskich. A w ogóle to chromolić takie instytucje.

    Tak, przypominam, że zdaniem GIODO adres IP jest daną osobową, natomiast
    imię+nazwisko+zdjęcie+adres szkoły nią nie jest.

  • 8. Data: 2008-12-09 12:54:44
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "MOK" napisał:

    > Od kiedy same imię i nazwisko to dane osobowe?

    To zalezy od konkretnych danych.

    > Jest wielu Janów Kowalskich.

    Za to nie kazdy jest Janem Kowalskim.
    To wszystko i tak wystarczy by podpasc pod baze danych osobowych, w
    niesprzyjajacych okolicznosciach.

  • 9. Data: 2008-12-09 13:08:44
    Od: "MOK" <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > Tak, przypominam, że zdaniem GIODO adres IP jest daną osobową,
    > natomiast imię+nazwisko+zdjęcie+adres szkoły nią nie jest.

    Kiedyś przeczytałem całą ustawę.
    Byłem na kilku szkoleniach z zakresu ochrony danych osobowych.
    Mam takowy certyfikat nawet. Na codzień zajmuję się przetwarzaniem zbiorów
    danych w ścisłym tego znaczeniu.

    I są 3 możliwości :
    - albo jestem wyjątkowym baranem ( bardzo możliwe );
    - albo niech GIODO się wreszcie jakoś ściśle określi z tym, co uważa za dane
    osobowe ( zamiast majaczyć coś w humanistycznym stylu );
    - albo niech się w ogóle cmokną w zad i przestaną gitarę zawracać.

  • 10. Data: 2008-12-09 13:28:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 09 Dec 2008 14:08:44 +0100, MOK napisał(a):

    > Kiedyś przeczytałem całą ustawę. Byłem na kilku szkoleniach z zakresu
    > ochrony danych osobowych. Mam takowy certyfikat nawet. Na codzień
    > zajmuję się przetwarzaniem zbiorów danych w ścisłym tego znaczeniu.

    Podziwiam :-)
    Chociaż to i tak jest jedna z prostszych ustaw. Tyle, że niektóre pojęcia
    są wątpliwe, choćby właśnie sama definicja d.o. (plus mieszanie GIODO).