  • 1. Data: 2008-12-07 22:29:32
    Temat: Obowiązek meldunkowy - koniec?
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Na tablicy ogłoszeń w mojej SM pojawiła się karteczka o zmianie opłat za
    coś tam (śmieci i podobne opłaty uzależnione od wielkości rodziny). Opłata
    będzie naliczana wg powierzchni użytkowej a nie, jak dotychczas, liczby
    zameldowanych osób. Uzasadnienie - likwidacja obowiązku meldunkowego w
    lutym przyszłego roku (jeśli dobrze zapamiętałem)... prawda to, czy też SM
    chce przerobić niektórych mieszkańców na szaro?

    Stary przepis odchodzi do lamusa, czy też to jakaś plotka w stylu "torebek
    foliowych nie wydajemy, bo takie są teraz przepisy" (a takie same torebki
    można pobrać kawałek wcześniej w dziale z pieczywem i warzywami)?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2008-12-07 22:41:33
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy - koniec?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Bartnik pisze:

    > jakaś plotka w stylu "torebek foliowych nie wydajemy, bo takie są teraz przepisy"

    To nie żadna plotka tylko wykorzystanie, tego że konsumentom TV zrobiła
    wodę z mózgu i cieszą się że płacą za torebki, pod pozorem że to "chroni
    środkownikom", które wcześniej dostawali za darmo.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-12-08 07:22:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał

> [...]
    > też SM
    > chce przerobić niektórych mieszkańców na szaro?

    Z obowiązkiem meldunkowym nie ma to nic wspólnego. Meldujesz się
    w urzędzie miejskim a nie w spółdzielni. Opłaty zależne od liczby
    mieszkających (a nie zameldowanych) osób są naliczane na podstawie
    deklaracji głównego lokatora a spółdzielnia nie ma możliwości tego
    weryfikować w ewidencji ludności.
    Aczkolwiek sposób naliczania opłat (podziału kosztów) spółdzielnia
    może ustalać dość dowolnie, więc taka zmiana jest możliwa, tylko
    uzasadnienie jest naciagane.

  • 4. Data: 2008-12-08 07:56:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan Bartnik wrote:
> [...]
    > lutym przyszłego roku (jeśli dobrze zapamiętałem)... prawda to, czy też SM
    > chce przerobić niektórych mieszkańców na szaro?

    u mnie już od ubiegłego wieku płaci się za ilość osób mieszkających wg
    oświadczenia głównego lokatora, a nie od ilości osób zameldowanych.
    Studentów studiujących w innym mieście traktują jak półgłówka czyli 1/2
    osoby.