  • 1. Data: 2002-02-28 14:15:17
    Temat: ? mieszkanie a rozwód ?
    Od: "~*WishM*~" <W...@p...onet.pl>

    Witam.

    Do małżeństwa wniosłem mieszkanie właśnościowe.
    Teraz chcę to mieszkanie sprzedać i zakupić następne, nieco droższe.
    Moje pytanie to:
    Czy nadal będę jedynym właścicielem tego mieszkania, czy stanie się ono
    naszym wspólnym?
    Jeżeli tak, to w jaki sposób mogę się przed tym uchronić. w przypadku
    rozwodu etc.

    dziękuję z góry,
    serdecznie pozdrawiam.
    pawel

  • 2. Data: 2002-02-28 14:56:29
    Temat: Re: ? mieszkanie a rozwód ?
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    Użytkownik "~*WishM*~" <W...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a5le8p$7g9$1@news.onet.pl...
> [...]
    > naszym wspólnym?
    > Jeżeli tak, to w jaki sposób mogę się przed tym uchronić. w przypadku

    Gdzieś czytałem, że stosowna umowa intercyzy zabezpiecza przed
    niesprawiedliwym podziałem majątku.

    SOTB

  • 3. Data: 2002-02-28 14:57:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "~*WishM*~" <W...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Do małżeństwa wniosłem mieszkanie właśnościowe.
    > Teraz chcę to mieszkanie sprzedać i zakupić następne, nieco droższe

    Jesli bedzie drozsze, trzeba zachowac szczegolna ostroznosc.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-02-28 16:50:30
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, ~*WishM*~ wrote:

    > Czy nadal będę jedynym właścicielem tego mieszkania, czy stanie się ono
    > naszym wspólnym?

    Wspólnym - chyba że wyłożysz nań środki wyłącznie ze swojego majątku
    odrębnego (czyli sprzedaży obecnego mieszkania).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 5. Data: 2002-02-28 16:53:30
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, Sotb wrote:

    > Gdzieś czytałem, że stosowna umowa intercyzy zabezpiecza przed
    > niesprawiedliwym podziałem majątku.

    Co rozumiesz przez niesprawiedliwy podział? Domyślnie udziały małżonków w
    majątku wspólnym są równe. Właśnie dopiero UMM może je rozchwiać.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-02-28 17:19:00
    Temat: Odp: ? mieszkanie a rozwód ?
    Od: "~*WishM*~" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:

    > Wspólnym - chyba że wyłożysz nań środki wyłącznie ze swojego majątku
    > odrębnego (czyli sprzedaży obecnego mieszkania).

    obecne mieszkanie kosztuje 100tyś. PLN, nowe zakupię za 140tyś. PLN.
    Więc nie starczy mi 'majątku odrębnego' skąd wyciągnąć te 40tyś.?
    Pytanie;
    jest taka możliwość aby te pieniądze ktoś mi podarował/przekazał?
    np. Mama, Ojciec. ale tak aby one nie wchodziły w małżeństwo?

    pozdrawiam,
    serdecznie dziekuję za zainteresowanie
    pawel

  • 7. Data: 2002-02-28 18:30:55
    Temat: Re: Odp: ? mieszkanie a rozwód ?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, ~*WishM*~ wrote:

    > obecne mieszkanie kosztuje 100tyś. PLN, nowe zakupię za 140tyś. PLN.
    > Więc nie starczy mi 'majątku odrębnego' skąd wyciągnąć te 40tyś.?

    Nie wiem :) Ale pociesz się, minister finansów też nie wie skąd wziąć
    brakujące X mln do dziury budżetowej.

    > jest taka możliwość aby te pieniądze ktoś mi podarował/przekazał?
    > np. Mama, Ojciec. ale tak aby one nie wchodziły w małżeństwo?

    Tak. Nie trzeba nawet tego zastrzegać, gdyż taki jest skutek domyślny.

  • 8. Data: 2002-02-28 18:34:47
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

> [...]
    > naszym wspólnym?
    > Jeżeli tak, to w jaki sposób mogę się przed tym uchronić. w przypadku

    Nowe mieszkanie będzie należało do Twojego majatku odrębnego jeżeli
    zakupisz je ze srodków pochodzących ze sprzedaży starego mieszkania (tzw.
    zasada surogacji). Jeden przedmiot z majatku odrębnego zamieniasz na inny.
    Jak rozumiem różnica w cenie wynosi ok 40 tys. zł. Najlepiej gdyby pieniądze
    te darowali Tobie rodzice (z treści postu wynika, że istnieje taka
    możliwość). Przedmioty majątkowe nabyte w drodze darowizny stanowią majatek
    odrębny jeżeli darczyńca nie postanowił inaczej.

  • 9. Data: 2002-03-01 17:26:50
    Od: "~*WishM*~" <W...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "~*WishM*~" <W...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:a5le8p$7g9$1@news.onet.pl...

    dziękuje za zainteresownia i sensowne odpowiedzi :))
    pozdrawiam serdecznie.
    pawel vel WishM