  • 1. Data: 2002-02-28 13:22:35
    Temat: Problem z duza ulga budowlana
    Od: "Dasem" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    Na poczatku zeszlego roku podpisalem z deweloperem umowe na kupno
    mieszkania za 100 tys. Cala sume w zeszlym roku zaplacilem i
    uzyskalem decyzje z US o zaniechaniu poboru podatku dochodowego.
    Mieszkanie odebralem miesiac temu i za kilka tygodni bede podpisywal
    akt notarialny. Polowe sumy otrzymalem "pod stolikiem" od mojej
    konkubiny, ktora teraz - przed podpisaniem umowy notarialnej
    chcialbym dopisac jako drugiego kupujacego do umowy
    z deweloperem, aby uniknac pozniej podatku od darowizny tudziez
    sprzedazy.

    I teraz pytania:
    - Czy konkubina ma prawo do ulgi? Aneks mialby date tegoroczna, a
    umowa jest z zeszlego roku.
    - Jesliby miala prawo do ulgi to czy ja moge wykorzystac do odliczen
    wszystkie poniesione wydatki, czy tylko ich czesc, ktora odpowiada
    udzialowi we wlasnosci?
    - Jesliby nie miala prawa do ulgi i ja odlicze wszystko to co na to US
    ( odliczam 19% ze 100 tys, a na umowie notarialnej jest
    wlascicielem 50 % czyli ponioslem wydatek 50 tys.)

    Z gory dziekuje za pomoc,
    Dasem