  • 11. Data: 2010-02-24 09:59:17
    Temat: Re: [media] Sztrasburg skazuje Polskę za policyjne pozbawienie życia [Spała 2002]
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Skąd wiadomo, że nie strzelali w opony? Może strzelali, tylko nie
    > trafili?

    Wersja o oponach to pewnie jest wylacznie na uzytek wdowy czy innych
    krewnych.

    Robert Tomasik tlumaczyl tu kiedys, ze "Strzelania w opony
    jadacego pojazdu w ogóle sie zabrania".

    MJ

  • 12. Data: 2010-02-24 10:05:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Robert Tomasik tlumaczyl tu kiedys, ze "Strzelania w opony
    > jadacego pojazdu w ogóle sie zabrania".

    Nawet jak jedzie powoli?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-02-24 10:12:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał
    > Stwierdził, że policjanci nie strzelali
    > w obronie własnej, bo ostrzelali samochód, gdy minął już
    > funkcjonariuszy i nic nie zagrażało ich życiu.

    Nie usprawiedliwiam ich, ale w świetle polskiej Ustawy o Policji, jest
    możliwe strzelanie do osoby podejrzanej o ciężkie przestępstwo, która ucieka
    (mimo, ze bezpośrednio nie zagraża życiu). Oczywiście musi być podstawa, aby
    uważać za taką osobę konkretnego człowieka. Możliwa jest pomyłka, ale jeśli
    będzie to usprawiedliwiony błąd co do okoliczności to wyłącza
    odpowiedzialnosc policjanta.

  • 14. Data: 2010-02-24 10:14:54
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    Nie ma takiego przepisu, który by wyraźnie zezwalał na użycie bronie w tym
    celu. Uzycie broni z definicji to oddanie strzały w kierunku osoby, po
    spełnieniu odopwiednich warunków. Do zatrzymywania pojazdu z kolei przepisy
    przewidują kolczatki.

  • 15. Data: 2010-02-24 10:52:46
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-24 11:12, Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

> [...]
    > podstawa, aby uważać za taką osobę konkretnego człowieka. Możliwa jest
    > pomyłka, ale jeśli będzie to usprawiedliwiony błąd co do okoliczności to

    Ta ustawa jest jednym wielkim błędem.
    W jej wyniku można zastrzelić osobę która ucieka przed
    "atakiem uzbrojonych bandytów" którzy potem okazują się
    funkcjonariuszami.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-02-24 11:59:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał
    > W jej wyniku można zastrzelić osobę która ucieka przed
    > "atakiem uzbrojonych bandytów" którzy potem okazują się
    > funkcjonariuszami.

    Nie. Tylko, jeśli zaszedłby taki zbieg okoliczności, że osoba uciekająca w
    sposób uzasadniony byłaby wzięta za _groźnego_ przestępce. Na podstawie tej
    ustawy, nie istnieje prawo zastrzelenia ani nikogo kto "tylko" ucieka, ani
    nawet każdego uciekającego przestępcy.

    Rozumiem, że chaciałbyś, aby zapis brzmiał "Można użyć broni wyłącznie wobce
    zagrożenia życia lub zdrowia"?
    Ciekawe jakbyś chciał wtedy, zatrzymać uciekającego seryjnego mordercę,
    którego policjant nie jest w stanie dogonić. Każdy jego kolejny dzień na
    wolności to niebezpieczeństwo dla społeczeństwa. Rozumiem, puścić wolno...
    Wtedy Twój komentarz do artykułów z gazet byłby zapewne w tonie tego, że
    prawo jest nieskuteczne...

    Otórz, ta sytuacja to nie jest problem ustawy, tylko działania konkretnych
    ludzi w konkretnej sprawie.
    Nie bądź politykierem, i nie przenoś każdego emocjonującego problemu na
    poziom sejmu i produkcji nowej ustawy.

  • 17. Data: 2010-02-24 12:27:48
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nawet jak jedzie powoli?

    Jeżeli "mądrzy jak policjant" twierdzą "potem w zeznaniach" że strzelali
    w opony a choć oddali 40 strzałów trafiając pięć razy "w tego co nie
    przeżył" i *ZERO* razy w opony w które ponoć mieli celować to który
    funkcjonariusz policji powinien ponieść odpowiedzialność *KARNĄ* za
    poziom wyszkolenia osób które użyły w imieniu RP zabójczej broni z
    zabójczym skutkiem? [wersja z tego co zapamiętałem z artykułu w GW]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Wszystkie dobre maksymy istnieją w świecie;

  • 18. Data: 2010-02-24 14:52:21
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Do strzelaniny może dojść zawsze, czy teraz będą chodziły trójki
    > policjant-policjant-lekarz?

    nie, nadal będą chodziły dwujki, milicjant-lekasz, bo lekasz już potrafi
    czytać i pisać!:O)

    p.s. żyjemy w kraju gdzie prawo do zabijania posiadaja jedynie bandyci!:O(

  • 19. Data: 2010-02-24 15:15:07
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-24 12:59, Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

> [...]
    > konkretnych ludzi w konkretnej sprawie.
    > Nie bądź politykierem, i nie przenoś każdego emocjonującego problemu na

    Jakiś czas temu był głośny przypadek zastrzelenia młodzieńca i
    postrzelenia drugiego.
    "Milicja" czatowała na jakiegoś gangstera i jak to "profesjonaliści"
    nie mieli pojęcia jak wygląda ani jakim samochodem przyjedzie.
    Więc wybrali "podejrzane" auto i zaatakowali.
    Z drugiej strony młody człowiek z kolegą w samochodzie ojca
    zostali na drodze zaatakowani przez nieumundurowanych a
    uzbrojonych napastników, przypuszczalnie chcących zabrać
    drogi samochód. Spróbowali ucieczki i mieli pecha.
    "Bandyci" zostali uniewinnieni przez sąd właśnie dzięki
    Ustawie o Policji która zezwala zastrzelenie obywatela
    atakowanego przez nieumundurowanego a uzbrojonego napastnika.

    Dla postronnego obserwatora nasuwa się wniosek, albo winni
    byli policjanci którzy chłopaka zastrzelili albo ustawa jest
    do dupy. Sąd policjantów uniewinnił a Ty twierdzisz że
    ustawa jest w porządku. To kto jest winien śmierci chłopaka ?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-02-24 16:29:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > nie mieli pojęcia jak wygląda ani jakim samochodem przyjedzie.
    > Więc wybrali "podejrzane" auto i zaatakowali.

    A więc jest problem profesjonalności, procedur wewnętrznych, mentalności,
    nawyków, nie ogólnej ustawy.

    > Sąd policjantów uniewinnił a Ty twierdzisz że
    > ustawa jest w porządku.

    W takim razie, jaki zapis ustawy byłby właściwy, zaproponuj proszę.

    >To kto jest winien śmierci chłopaka ?

    Nie odnoszę się do żadnego konkretnego przypadku, ale nie każda śmierć musi
    mieć winnego, nie ma co szukać na siłę kozła. Przykro, ale świat nie jest do
    końca sprawiedliwy, zdarzają się przypadki..
    Policjant jest winny wtedy, gdy nie wiedział do kogo strzela (nie miał
    podstaw nawet błędnych lecz wystarczająco usprawiedliwionych twierdzić, że
    to bandyta).
    W życiu błędy się zdarzają, nie tylko w Polsce, warto zapoznać się z
    art. 28, 29 kk.