  • 1. Data: 2010-02-23 10:45:37
    Temat: Ciaza i podwazanie umowy przez ZUS - co mozna zrobic?
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    Witam.

    Problem opisalem na Forum Prawnym, ale nie dostalem wystarczajacej
    odpowiedzi. Podam linki, a tu skroce ogolnie, o co mi chodzi:

    Linki (skrocone):
    http://42.pl/u/2904 - moj problem
    http://42.pl/u/2905 - problem podobny, nawiazanie

    Generalnie chodzi o to, ze zona z powodu zagrozonej ciazy (w momencie
    zatrudnienia nie wiedzielismy, ze cos jest nie tak) dostala zwolnienie
    po lekko ponad 2 miesiacach pracy, a ZUS wstrzymal zasilki i caly czas
    (pierwsze zwolnienie bylo w listopadzie) przeciaga sprawe, kaze donosic
    kolejne dokumenty celem "ustalenia prawidlowosci zatrudnienia" etc.

    Czy sa jakies przepisy, ktore to reguluja? Jak dlugo cos takiego moze
    trwac i co mozna zrobic? Wiem, ze mozna sie odwolac, ale jeszcze nie
    zostala wydana nawet zadna decyzja w tej sprawie (ponad dwa miesiace),
    wiec nie ma jeszcze od czego sie odwolywac...

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 2. Data: 2010-02-23 17:04:49
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "WRonX" <w...@-...wronx.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostala wydana nawet zadna decyzja w tej sprawie (ponad dwa miesiace),
    > wiec nie ma jeszcze od czego sie odwolywac...

    Wezwij ZUS do zapłacenia zaległych świadczeń, daj pięciodniowy termin
    wypłaty od odebrania wezwania i jeżeli będzie bez odzewu idź do sądu. To są
    jakieś bzdurne interpretacje ZUSu. Żona była zatrudniona ? Była. Było
    zagrożenie ciąży? Było. Należą się jej świadczenia jak psu buda. Idźcie z
    tym do sądu im prędzej tym lepiej.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-02-23 17:16:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WRonX" <w...@-...wronx.net> napisał w wiadomości

    Poprosić o pisemne żądanie dowodów z podaniem podstawy prawnej. Wówczas
    albo przyślą pismo i będzie można zobaczyć, o co chodzi, albo będą mieli
    bezczynność w czynnościach i będzie się można żalić.

  • 4. Data: 2010-02-24 09:18:19
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    Robert Tomasik pisze:

    > Poprosić o pisemne żądanie dowodów z podaniem podstawy prawnej. Wówczas
    > albo przyślą pismo i będzie można zobaczyć, o co chodzi, albo będą mieli
    > bezczynność w czynnościach i będzie się można żalić.

    No dobrze, a jesli w uzasadnieniu napisza cos w stylu (przepraszam, nie
    znam sie na zargonie prawnym) "uznajemy sprawe za podejrzana i na tym
    wylacznie opieramy swoja decyzje, mozecie nam skoczyc"? Czy w ogole na
    podstawie domniemania mozna wydac takowa decyzje? Sprawa jest chora i
    tyle...

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 5. Data: 2010-02-24 09:18:49
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    Jackare pisze:

> [...]
    > są jakieś bzdurne interpretacje ZUSu. Żona była zatrudniona ? Była. Było
    > zagrożenie ciąży? Było. Należą się jej świadczenia jak psu buda. Idźcie

    Dzieki. Mowimy o Sadzie Pracy, tak? Czy musze miec tam wlasnego
    (platnego) prawnika?

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 6. Data: 2010-02-24 09:22:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jackare pisze:
    [..]
    > są jakieś bzdurne interpretacje ZUSu. Żona była zatrudniona ? Była. Było
    > zagrożenie ciąży? Było. Należą się jej świadczenia jak psu buda. Idźcie
    > z tym do sądu im prędzej tym lepiej.

    Nie była. Umowa była fikcyjna - nieważne, że 30 świadków potwierdzi jej
    pracę.
    Każą jej zwrócić to co dostała, plus odsetki plus to, że nie będzie
    objęta ubezpieczeniem zdrowotnym - choć konstytucja itp. bzdury.

    Znane postępowanie ZUSu pod nazwą "Akcja brzuszki", która dotknęła już
    ponad 100 tys. kobiet w Polsce.

    Stać nas na utrzymywanie 8 mln emerytów, rolników, górników i urzędasów
    - na utrzymanie kobiet w ciąży już nas nie stać.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2010-02-24 09:57:21
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 24 Lut, 10:22, Arek <a...@e...net> wrote:
    > Znane postępowanie ZUSu pod nazwą "Akcja brzuszki", która dotknęła już
    > ponad 100 tys. kobiet w Polsce.

    Tia, bylo glosno o takim pomysle ZUS, pozniej byly opinie ze bezprawie
    i zrobilo sie cicho - nie kojarze info o tym zeby 100tys kobiet w
    Polsce stracilo zasilki

  • 8. Data: 2010-02-24 13:47:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    badzio pisze:
    > Tia, bylo glosno o takim pomysle ZUS, pozniej byly opinie ze bezprawie
    > i zrobilo sie cicho - nie kojarze info o tym zeby 100tys kobiet w
    > Polsce stracilo zasilki

    Jakie bezprawie?
    Sądy klepią rację ZUSowi aż miło, więc pełna praworządność :)

    A że zrobiło się cicho? Bo media jak to media - temat interesuje ich
    tylko 5 minut, a życie dalej się toczy swoim nieciekawym zusowskim torem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2010-02-24 22:46:07
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > wylacznie opieramy swoja decyzje, mozecie nam skoczyc"? Czy w ogole na
    > podstawie domniemania mozna wydac takowa decyzje? Sprawa jest chora i

    Ja uważam że należy iść do sądu. Do oporu instancja po instancji ze
    Strasburgiem włącznie a w każdej instancji żądać wyższego odszkodowania i
    pokrycia kostzów. Przepisy nie różnicuja uprawnień do świadczeń w zależności
    od uznania ZUS. Należy się i koniec.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-02-25 07:54:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jackare pisze:
    > Ja uważam że należy iść do sądu. Do oporu instancja po instancji ze
    > Strasburgiem włącznie a w każdej instancji żądać wyższego [..]

    Strasburgiem mówisz?
    I na co się poskarżysz w tym Strasburgu?

    Za dużo się amerykańskich filmów naoglądaliście.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com