  • 31. Data: 2010-02-25 08:16:28
    Temat: Re: [media] Sztrasburg skazuje Polskę za"policyjne pozbawienie życia" [Spała 2002]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Tego nie napisałem. Czytaj uważniej.

    Nie odniosłeś się do tego że zbyt wiele z tego co Policja usiłuje
    przedstawić jako pomyłki zbyt łatwo może sprawiać wrażenie "pomyłek"
    a wyjaśnienia składane przez policjantów gdyby w nie uwierzyć w pełni
    czyniłyby z nich (i nie tylko) "prawdomówne ostatnie ofermy".
    [ 40 strzałów jak zeznali w opony i 5 trafień w "pozbawionego życia"
    oraz ZERO trafień w opony ]

    > Może przeczytaj tę książkę? "Starship Troopers" (NIE film)

    Przeczytałem kilka razy. "Błąd" (oszukiwanie) w czasie szkolenia nie
    został tam ukarany "wychowawczą *chłostą*" (zamiast wywalenia)?

    Brak *całkowitej* bezkarności nie oznacza *od razu* automatycznego
    dożywocia. Nawet pomyłka (a nie "pomyłka") nie powinna pozostawać
    *całkowicie* bezkarna gdy ofiara pomyłki *NIE ŻYJĘ* a ten co spowodował
    jej śmierć jak najbardziej żyje.

    Bo niestety praktyka "ostatnich lat" potrafi sprawić na niektórych
    osobach zbyt silne wrażenie że karę śmierci wymierzaną przez sądy
    w RP zastąpiono karą śmierci wymierzaną przez policję a potem
    nagradzaną (np. przez premiera Millera Leszka "rozstrzelanie" w dzień
    na światłach w Warszawie).

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gotujcie się do wojny, skoroście pokoju ścierpieć nie potrafili.

  • 32. Data: 2010-02-25 08:24:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

> [...]
    > czyniłyby z nich (i nie tylko) "prawdomówne ostatnie ofermy".
    > [ 40 strzałów jak zeznali w opony i 5 trafień w "pozbawionego życia"

    To jest akurat dość oczywiste kłamstwo, że strzelali w opony.

    Jak dla mnie to przypadek dość typowej niestety niekompetencji - złą
    organizacja akcji, złe wyszkolenie i nastawienie samych uczestników...
    Adrenalinka im skoczyła i przestali reagować racjonalnie - zareagowali
    jak... psy ;-/ Coś ucieka - trzeba upolować za wszelką cenę.

    [ciach]

    > Przeczytałem kilka razy. "Błąd" (oszukiwanie) w czasie szkolenia nie
    > został tam ukarany "wychowawczą *chłostą*" (zamiast wywalenia)?

    ?? W książce? Był. I to nie raz. W naszej rzczywistości - niestety nie jest.

> [...]
    > dożywocia. Nawet pomyłka (a nie "pomyłka") nie powinna pozostawać
    > *całkowicie* bezkarna gdy ofiara pomyłki *NIE ŻYJĘ* a ten co spowodował

    Owszem.

> [...]
    > w RP zastąpiono karą śmierci wymierzaną przez policję a potem
    > nagradzaną (np. przez premiera Millera Leszka "rozstrzelanie" w dzień

    I dlatego też przełożeni, którzy źle ułożyli plan akcji i dobrali
    niekompetentnych podwładnych, powinni ponosić surowsze konsekwencje, niż
    sami niekompetetni podwładni.

  • 33. Data: 2010-02-25 22:38:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura totalna.

    > Pensji na odszkodowania im nie zabierzesz, pieniędzy na
    > wyposażanie i szkolenie też nie. Czyli tylko sobie pokrzyczysz
    > że ich postraszysz.

    Sam jesteś bzdura. Budżet jednostki budżetowej nie jest z gumy, zapłacą
    odszkodowanie, to nie będzie ich stać np. na remont, czy choćby na nowe
    komputery.
    A tak, to "jakiś tam" Skarb Państwa zapłaci i odpowiedzialność się rozmywa,
    gdyby to musiał zapłacić np. komendant wojewódzki ze swojego budżetu, to
    bardziej by się zainteresował tym, aby takie przypadki się zbyt często nie
    powtarzały.

  • 34. Data: 2010-02-26 00:11:02
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-25 23:38, Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

    > Sam jesteś bzdura. Budżet jednostki budżetowej nie jest z gumy, zapłacą
    > odszkodowanie, to nie będzie ich stać np. na remont, czy choćby na nowe
    > komputery.

    Piszesz bzdury i udowadniasz że nie masz pojęcia o czym rozmawiamy.
    Nie można sobie zapłacić odszkodowania z budżetu na płace, szkolenia
    czy zakupy.

> [...]
    > bardziej by się zainteresował tym, aby takie przypadki się zbyt często nie

    Tyle że najpierw musisz zmienić przepisy o finansowaniu służb,
    potem zwiększyć im budżet o odszkodowania a jak przyjdzie co
    do czego i się wyczerpie to w dalszym ciągu nie wolno na
    odszkodowanie wypłacić pieniędzy z wypłat, szkoleń czy zakupów.

    Od dziś masz ksywkę "Sam jesteś bzdura" geniuszu księgowości. :-)

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2010-02-26 06:07:05
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    RadoslawF <r...@w...pl> pisze:

    > Piszesz bzdury i udowadniasz że nie masz pojęcia o czym rozmawiamy.
    > Nie można sobie zapłacić odszkodowania z budżetu na płace, szkolenia
    > czy zakupy.

    Czyli "biedna policja" nie ma czegoś takiego jak fundusz na
    "nagrody uznaniowe"? Świadomość "dużej jednostki" że wysokość nagród
    uznaniowych "obcięto o połowę" bo paru funkcjonariuszy znowu spartoliło
    nic nie pomoże?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Im straszniejszy przeciwnik, tym sławniejsze zwycięstwo.

  • 36. Data: 2010-02-26 08:09:51
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-26 07:07, Użytkownik Andrzej Adam Filip napisał:

> [...]
    > "nagrody uznaniowe"? Świadomość "dużej jednostki" że wysokość nagród
    > uznaniowych "obcięto o połowę" bo paru funkcjonariuszy znowu spartoliło

    Ma, ale bez zmiany ustawy taki fundusz jest nie do ruszenia.
    Pomijam już fakt że pewnie jest dużo mniejszy niż realnie płacone
    odszkodowania.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2010-02-26 08:21:24
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    RadoslawF <r...@w...pl> pisze:

    > Ma, ale bez zmiany ustawy taki fundusz jest nie do ruszenia.
    > Pomijam już fakt że pewnie jest dużo mniejszy niż realnie płacone
    > odszkodowania.

    A kto powiedział że
    1) to ma wpłynąć na fundusz *jednego* roku danej jednostki (województwa)?
    2) że nie można zrobić osobnego funduszu "akumulujące wpłaty" który
    *w razie niewykorzystania* przez kilka lat przechodziłby na fundusz
    nagród/premii? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Mieszkańcy Kraju Rad lubią Polaków, ale władze Kraju Rad mogą popełniać pomyłki.

  • 38. Data: 2010-02-26 09:19:38
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-26 09:21, Użytkownik Andrzej Adam Filip napisał:

    > A kto powiedział że
    > 1) to ma wpłynąć na fundusz *jednego* roku danej jednostki (województwa)?

    Ustawa o finansowaniu służb.

    > 2) że nie można zrobić osobnego funduszu "akumulujące wpłaty" który
    > *w razie niewykorzystania* przez kilka lat przechodziłby na fundusz
    > nagród/premii? :-)

    Można. Daj znać jak już projekt ustawy przygotujesz. :-)