  • 151. Data: 2023-06-15 00:59:07
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Można by też rzec, ze dobrowolnie.

    Raczej trudno. Gdyby nie warunki w których się znaleli (zagrożenie
    życia) do komór by nie prowadzili. To nie był ich wybór.

    > Ale ... za niewykonanie rozkazu w czasie wojny grozi egzekucja,
    > wiec ci SS-mani też nie dobrowolnie?

    Do SS pod przymusem wstępowali?

    --
    Marcin

  • 152. Data: 2023-06-15 01:03:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A czytałeś "Proszę państwa do gazu" ?

    Tak. I i wiele innych. Nadal nie mam wątpliwości kto jest katem a kto
    ofiarą, i z czego wynika np. złość, którą opisuje Borowski na ludzi,
    którzych przywozili transportami. To zezwierzęcenie więźniów, nie wzięlo
    się samo z siebie a jest produktem warunków, które stworzono w obozach.

    --
    Marcin

  • 153. Data: 2023-06-15 06:24:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nic takiego nie pisałem. Pisałem, ze powinien odpisać, że Policja nic o
    > tym nie wie, bo to nie jest w jej kompetencji.

    Szukać?

    > Obrażanie adwersarza, nie świadczy o tym obrażanym, a obrażającym. Po
    > prostu brak mu szacunku dla samego siebie.

    Odwracasz pojęcia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 154. Data: 2023-06-15 10:48:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Jun 2023 21:34:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nawet nie wiesz, ile masz racji.

    Zgaduję, że kontynuujesz swą heroiczna działalność i dlatego walisz julki
    pałką teleskopową, bo inni - ci gorsi - użyliby maczety. Szacun.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 155. Data: 2023-06-15 16:34:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jun 2023 21:37:16 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Nie chce mi się tego zgłębiać, ale z tą karą śmierci w tzw. "ostatecznej
    > potrzebie", to nawet podczas wojny ne jest tak prosto. Nawet Niemcy
    > mieli sądy polowe.

    Oraz "ludowe".

    No ale o co chodzi - sąd polowy skaże na kare smierci, wyrok wykonają
    ..

    J.

  • 156. Data: 2023-06-15 16:46:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jun 2023 23:03:58 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > którzych przywozili transportami. To zezwierzęcenie więźniów, nie wzięlo
    > się samo z siebie a jest produktem warunków, które stworzono w obozach.

    Tym niemniej jak widać

    1. pewna dobrowolność w tym była.
    Może nawet chęc skorzystania na "Kanadzie".
    oczywiscie jakby wszyscy odmówili, to kapo by sie zaraz zebrał
    ekipe przymusowo.

    2. można sie było uniesc honorem, i odmówic, czy sabotować,
    godząc się z rychłą smiercią, ale z czystym sumieniem.

    3. biorąc pod uwage, ze większosc z tych ekip i tak została
    wymordowana w niedługim czasie, to pkt 2 nie bylby takim wielkim
    poswieceniem ...

    J.

  • 157. Data: 2023-06-15 17:56:14
    Temat: Re: Doprowadzanie do Niemieckiego Gazu [Was: marsz opozycji]
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Zastanawiające, jak Niemcy zdobywali informacje o pedofilach i homoseksualistach,
    których wsadzali do niemieckich obozów
    koncentracyjnych.
    Stawiam, że na homoseksualistów donosili głównie homoseksualiści, bo przecież
    zwykłych ludzi orientacja sąsiadów mało obchodziła,
    tym bardziej że się nie obnoszono.
    Ciekawe w tym jeszcze, że w tym mechanizmie na Niemców donosili Niemcy.
    Chociaż może na Niemców patrzymy zbyt jednorodnie, bo są tam czy to Bawarczycy, czy
    Prusacy, czy Fryzyjczycy i oni wzajemne za sobą
    średnio przepadają.

    -----

  • 158. Data: 2023-06-15 19:00:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Jun 2023 17:56:14 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Stawiam, że na homoseksualistów donosili głównie homoseksualiści, bo przecież
    zwykłych ludzi orientacja sąsiadów mało obchodziła,

    Jak policja "obyczajowa" łapała prostytutki, to mogła i
    homoseksualistów łapać. Turinga w Anglii jakos tam złapali.

    Sąsiedzi też mogli cos widziec/wiedziec i donosic.

> [...]
    > Chociaż może na Niemców patrzymy zbyt jednorodnie, bo są tam czy to Bawarczycy, czy
    Prusacy, czy Fryzyjczycy i oni wzajemne za sobą

    Mam wrazenie, ze za Hitlera sie jakos bardziej zjednoczyli.

    J.

  • 159. Data: 2023-06-15 21:01:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.06.2023 o 17:56, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Chociaż może na Niemców patrzymy zbyt jednorodnie, bo są tam czy to
    > Bawarczycy, czy Prusacy, czy Fryzyjczycy i oni wzajemne za sobą średnio

    Najpierw trzeba by było przyjrzeć się ówczesnemu prawu niemieckiemu,
    kogo oni uznawali za pedofila oraz homoseksualistę. Adolf Hitler i jego
    zwolennicy szeroko propagowali swoje własne ideologie i przekonania,
    które obejmowały ekstremalnie nietolerancyjne i szkodliwe poglądy na
    temat wielu grup społecznych, w tym homoseksualistów, Romów, Żydów i
    innych mniejszości. W związku z tym, jest możliwe, że Hitler i jego
    zwolennicy oskarżali różne osoby o różne przestępstwa, w tym również o
    pedofilię, w celu dyskredytacji i zwalczenia swoich przeciwników.
    Niemniej jednak, warto pamiętać, że te oskarżenia mogły być często
    bezpodstawne lub wykorzystywane w celach propagandowych.

    Naziści korzystali z różnych metod i źródeł informacji, aby zdobywać
    dane na temat osób podejrzewanych o te przestępstwa. Mogli to robić
    poprzez donosy i donosicieli, inwigilację, podsłuchiwanie rozmów,
    przesłuchania, tortury i inne represyjne metody. Często wykorzystywano
    informacje uzyskane z przesłuchań, a także z dokumentacji, jaką
    posiadali na temat obywateli.

    Znane jest również, że nazistowskie władze wykorzystywały paragraf 175
    niemieckiego kodeksu karnego, który kryminalizował homoseksualizm. Ten
    przepis, oparty na antyhomoseksualnych ustawach z czasów Cesarstwa
    Niemieckiego, był stosowany w celu ścigania i represjonowania
    homoseksualistów. Wiele osób podejrzanych o homoseksualizm było
    aresztowanych i osadzanych w obozach koncentracyjnych na podstawie tych
    przepisów.

    W przypadku oskarżeń o pedofilię, nazistowskie władze mogły polegać na
    informacjach dostarczanych przez różne instytucje, takie jak policja,
    sądy lub zgłoszenia ze strony społeczności lokalnych. Jednak jak już
    wcześniej wspomniałem, oskarżenia te mogły być często wykorzystywane
    jako pretekst do represji i prześladowań, a same zarzuty mogły być
    fałszywe lub celowe manipulacje w celu zniszczenia wrogów politycznych
    lub innych niepożądanych grup społecznych.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 160. Data: 2023-06-16 01:13:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > 3. biorąc pod uwage, ze większosc z tych ekip i tak została
    > wymordowana w niedługim czasie, to pkt 2 nie bylby takim wielkim

    Zacznijmy od tego, że rozpatrywanie takich sytuacji pod kątem
    dobrowolności jest nieporozumieniem. To się powinno rozpatrywać patrząc,
    czy dana osoba w tamtych warunkach miała możliwość poprawnej oceny
    danych czynów. Jak masz zjaraną psychikę po spędzeniu paru lat w obozie
    to z pewnością nie masz jak oceniać. Borowski jak zgłosił się na to
    rozładowywanie wagonów to głodny nie był. Był za to wielokrotnie
    wczesniej, tkwił w tym obozie wystarczająco długo, aby mieć kompletnie
    zaburzone poczucie co jest dobre a co złe.

    Starasz się te czyny racjonalizować, a to tak nie działa. Jak masz
    depresję, skoczysz z okna i zabijesz przechodnia to przeciez skoczyłeś
    dobrowolnie i powienieneś się był liczyć. A jak nawiązujesz relacje z
    porywaczem, to też dobrowolnie. Ale to nie jest dobrowolność, którą ma
    osoba mogąca ocenić daną sytuacje w sposób w miarę obiektywny (bez
    istotnych czynników wpływających na tę ocenę).

    --
    Marcin