  • 1. Data: 2003-09-24 06:04:52
    Temat: marnotrawny komornik
    Od: "tpsa" <z...@p...onet.pl>

    Witam i pytam!

    Komornik umorzył egzekucję nakazu zapłaty na kwotę około 5000 zł
    Ustalił , że należy mu się:
    Za przejazdy 82,7 zł.
    Opłata stosunkowa 114 zł

    Ponieważ wpłaciłem wczesniej zliczkę 114 zł komornik domaga się ode mnie
    82,7 zł
    Jednocześnie napisał bardzo dowcipnie , że te 196,7 zł należą mi cię od
    dłużnika.

    Czy to normalna praktyka , że komornik nic nie ściągnąl , a jeszcze narobił
    mi "długów"
    Czy jest jakaś możliwośc zaskarżenia , i na jakiej podstawie.
    Czy płacić?

    Pozdrawiam i dziękuje za ewentualną odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-09-24 07:57:17
    Temat: Re: marnotrawny komornik
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tpsa" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    narobił
    > mi "długów"
    > Czy jest jakaś możliwośc zaskarżenia , i na jakiej podstawie.

    Absolutnie normalna. Komornikowi koszty należą się niezaleznie od tego, czy
    coś ściągnął czy nie, dlatego korzystanie z pomocy komornika opłaca się
    tylko wtedy, gdy mamy jakiekolwiek podstawy by przypuszczać, że będzie miał
    z czego ściągnąć nalezność. Co więcej Komornik nie będzie sam szukał czy
    dłuznik ma konta bankowe, udziały w spółkach, pracuje i gdzie, tylko zażąda
    od wierzyciela by podał mu te informacje.

    Można złozyć skarge na czynnosci komornika - na umorzenie, na ustalenie
    kosztów, ale trzebaby wykazać, że powstanie tych kosztów było zawinione
    przez komornika. Tak więc radzę zapłacić a po sprawiedliwość pójść do don
    Corleone.

  • 3. Data: 2003-09-24 08:25:52
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Absolutnie normalna. Komornikowi koszty należ? się niezaleznie od tego, czy
    > co? ?ci?gn?ł czy nie, dlatego korzystanie z pomocy komornika opłaca się

    Az sie cisna slowa: Oto Polska wlasnie ... ;)

  • 4. Data: 2003-09-24 08:26:58
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Absolutnie normalna. Komornikowi koszty należ? się niezaleznie od tego, czy
    > co? ?ci?gn?ł czy nie, dlatego korzystanie z pomocy komornika opłaca się

    Jednym slowem on nie musi nic robic, tylko bierze kase. A ty musisz mu
    udowodnic, ze zle wykonywal swoje obowiazki, czyli de facto udowodnic,
    ze dluznik cos ma ... ?