  • 1. Data: 2003-09-23 18:57:38
    Temat: Firma językowa, która oszukuje
    Od: "Gildor" <e...@o...pl>

    Zostałem oszukany przez firmę językową Moose (przy okazji ostrzegam przed
    nimi!). Kilkoro uczniów opóźniło się z płatnością, firma powołując się na
    swoje własne przepisy nie stanowiące treści umowy nie tylko anulowała
    wypłatę dla mnie ale też potrąciła z moich zarobków równowartość kwoty,
    którą uczeń był jej winien (poza tym kwota wraz z odsetkami została
    ostatecznie przez uczniów wpłacona). Mam prośbę, może ktoś z was wie jaki
    sąd rozwiązuje takie sprawy i czy musiałbym zapłacić za takie postępowanie i
    czy w ogóle opłaca mi się użerać o kilkaset złotych. Mam jednoosobową
    działalność gospodarczą, więc nasza umowa była umową o współpracę. Z góry
    dziękuję za wszelkie informacje. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-23 20:12:13
    Temat: Re: Firma językowa, która oszukuje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli dwie firmy, to pewnie gospodarczy. Z tym, ze nie bardzo rozumiem, jak
    to potrąciła. Ty wystawiasz fakturę za usługę.

  • 3. Data: 2003-09-23 22:04:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Jeśli dwie firmy, to pewnie gospodarczy. Z tym, ze nie bardzo rozumiem, jak
    >+ to potrąciła. Ty wystawiasz fakturę za usługę.

    Pewnie ma prowizję "od głowy". I pewnie jest spór czy
    od "głowy obecnej" czy "głowy zapłaconej".
    Patrz umowa... (której nie znamy).

    pozdrowienia, Gotfryd