  • 1. Data: 2003-09-23 20:21:30
    Temat: Jak sprzedać własny POMYSŁ ???
    Od: "" <u...@p...onet.pl>

    Witam.
    będe zobowiązany za wszelką pomoc w zakresie tematu jak sprzedać własny projekt?
    tzn jak się zabezpieczyć przed sytuacją w której po rozmowie z np. z firmą
    której chcemy sprzedać projekt nie okazało sie ze podziękują nam twierdząc ze
    są niezainteresowani a na drugi dzień u nich nasz pomysł będzie funkcjonował.
    Będe zobowiązany za wszelkie odnośniki w tym zakresie prawne i wasze
    doświadczenia oraz ewentualnie wskazówki jak sporządzić taka umowę.
    dodam iz pomyysł dotyczy np. wzrostu efektywności sprzedaży. czyli nie jest to
    zaden wynalazek fizyczny czy tez program komputerowy. poprostu zwykly pomysł
    który ma zapewnic firmie większe zyski.
    dziękuje z góry za pomoc.
    pozdr.

  • 2. Data: 2003-09-23 21:52:21
    Temat: Re: Jak sprzedać własny POMYSŁ ???
    Od: "Yonnie \"Róża\"" <r...@g...pl>

    Tak to już jest z pomysłami, że nikt nie pamięta inicjatora.
    Liczy się wykonanie, a nie pomysł...
    Dobrze by było, aby pomysł mógł wykonać tylko inicjator;
    jeżeli nie jest on tego rodzaju to napewno wykona go ktoś inny...

    Sama kiedyś sporządziłam biznesplan do pewnego przedsięwzięcia,
    który okazał się zbyt ryzykowny dla mojego niedoszłego wspólnika.
    Później wcielił go w życie, ale już sam i taki jest żywot dobrych pomysłów
    niestety.

    Yonnie

    ---

  • 3. Data: 2003-09-24 07:12:29
    Od: "" <u...@p...onet.pl>

    no masz racje tu jest probblem z dobrymi pomysłami.
    Jednak w moim wypadku rozwarzam możliwość:
    1.Tylko sprzedaży projektu
    2.Sprzedaży i wdrożenia
    oczywiscie wersja 1 przynosi jednorazowo znacznie wieksze kożyści materialne
    niż wersja 2...
    I nadal mam wątpliwości jak sporządzic umowe.......

  • 4. Data: 2003-09-24 07:16:46
    Od: "" <u...@p...onet.pl>

    Dziś troche sie wczytałem w różne ustawy i zastanawiam się nad :
    1.UMOWA O KORZYSTANIE Z PRZEDMIOTU PRAWA AUTORSKIEGO - czyli umowa licencyjna.
    2.UMOWA O PRZENIESIENIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH .
    co sądzicie na ten temat ?
    Czy ja jako osoba fizyczna nei prowadząca żadnej działalności gospodarczej moge
    wystąpić o sporządzenie którejkolwiek z tych umów. ?
    pozd.r

  • 5. Data: 2003-09-24 09:26:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, wrote:

> [...]
    >+ Czy ja jako osoba fizyczna nei prowadząca żadnej działalności gospodarczej moge
    >+ wystąpić o sporządzenie którejkolwiek z tych umów. ?

    Literalnie - umowy takie możesz zawrzeć.
    Ale... problem jest taki, że twój "pomysł" nie jest przedmiotem
    prawa autorskiego:

    +++++
    Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    [...]
    -----

    Tłumacząc na polski: jak coś można "wyrazić w egzemplarzu"
    to to jak najbardziej jest utwór :) Egzemplarz może mieć
    formę ulotną ("wykonanie utworu"), ale nadal będzie to coś
    sprecyzowanego sztuk jedna (lub policzalna ilość :)).

    >+ > będe zobowiązany za wszelką pomoc w zakresie tematu jak
    >+ > sprzedać własny projekt [...]

    Znaczy: musi mieć "odwzorowanie w materii". Projekt... owszem,
    chyba mógłby ujść. Ale "pomysł" - nie !! A do projektu to
    na jakieś 99,5% nie masz danych żeby go "dla nich" zrobić :[

    [...]
    >+ > dodam iz pomyysł dotyczy np. wzrostu efektywności sprzedaży.
    >+ > czyli nie jest to
    >+ > zaden wynalazek fizyczny

    ...no to nie ma "ustalenia dzieła":
    +++++++
    3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia
    -------

    Koncepcje, idee i inne takie... to nie to.
    Pozostałoby wyłącznie zabezpieczenie w umowie cywilnej...
    ale też nie mam pojęcia jak to skutecznie zaaplikować.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-09-24 09:56:35
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-23 22:21, u...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    >zaden wynalazek fizyczny czy tez program komputerowy. poprostu zwykly pomysł

    Może zawrzeć "umowę wstępną", że przekażesz pomysł, a oni się zobowiążą,
    że jeśli odstąpią od głównej umowy (czyli nie będą chcieli go
    wykorzystać), to zachowają go w tajemnicy i nie będą mogli używać?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 7. Data: 2003-09-24 12:50:21
    Od: "" <u...@p...onet.pl>

    Precyzując:
    -mam od nich dane.
    -na podstawie tych danych opracowalem projekt bedzie to w formie paru kartek
    papieru.
    i teraz czy moge zawzec z nimi umowe licencyjna.. i czy to ma sens ?
    pozdr.