  • 51. Data: 2011-12-29 17:08:46
    Temat: Re: mandat ze Straży Miejskiej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/29/2011 8:08 AM, Kris wrote:

> [...]
    > Dostałem fotke tyłu auta i prośbę o wskazanie kierującego.
    > Napisałem strażnikom z Debrzna kto kierował autem , podałem imie
    > nazwisko, pesel, adres zameldowania. Strażnicy ustalili ze gość pod
    > adresem zameldowania nie przebywa, nie mieli więc możliwości aby im
    > potwierdził czy to on prowadził wiec przysłali do mnie kilku stronicowe
    > pismo, (o Jamesie Bondzie tez tam m.in pisali) że nie wskazałem im
    > sprawcy i ze kierują sprawę do sądu.
    > Oczywiście poprosiłem ich aby skierowali sprawę do sądu dołączając moje
    > wyjaśnienia. Do dnia dzisiejszego nic z sądu nie przyszło wiec chyba

    bo w tym przypadku przegrali by bez problemu.
    Ty posiadane przez ciebie informacje przekazałeś, a że oni nie potrafią
    gościa namierzyć to już nie twój problem.

  • 52. Data: 2011-12-29 17:38:32
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-29 18:06, witek pisze:

    > Kierujący musi się przyznać sam, że to on.

    Hmmm, nie wiem czemu pomyślałem o Hiszpańskiej Inkwizycji ... ;)

    --
    spp

  • 53. Data: 2011-12-29 18:45:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 29 Dec 2011 11:07:06 +0100, Nixe wrote:

    > A coś bliżej na ten temat?

    USTAWA z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

    Art. 20d.
    Dochody uzyskane z grzywien nałożonych za naruszenia przepisów ruchu
    drogowego ujawnione za pomocą urządzeń rejestrujących, jednostki samorządu
    terytorialnego przeznaczają w całości na finansowanie:
    1)zadań inwestycyjnych, modernizacyjnych lub remontowych związanych z
    siecią drogową;
    2)utrzymania i funkcjonowania infrastruktury oraz urządzeń drogowych, w tym
    na budowę, przebudowę, remont, utrzymanie i ochronę dróg oraz drogowych
    obiektów inżynierskich;
    3)poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym popularyzację przepisów
    ruchu drogowego, działalność edukacyjną oraz współpracę w tym zakresie z
    właściwymi organizacjami społecznymi i instytucjami pozarządowymi.

    Większość (wszystkie?) z tych fotogmin które mają po około 5mln zł dochodu
    rocznie z fotoradarów zgodnie z tym artykułem wydają małą część tych
    pieniędzy.

    Zgodnie z tym artykułem gmina nie może przeznaczyć tych pieniędzy nawet na
    finansowanie działenia straży gminnej.

  • 54. Data: 2011-12-29 19:19:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > bo?

    Bo glownym zadaniem fotoradarow jest co innego niz zarabianie.

    --
    Artur

  • 55. Data: 2011-12-29 19:22:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/29/2011 1:19 PM, AZ wrote:

    > Bo glownym zadaniem fotoradarow jest co innego niz zarabianie.

    a co przeszkadza w zaplanowaniu tego w budzecie gminy? drugoplanowych
    wplywow sie nie uwzglednia czy jak?

  • 56. Data: 2011-12-29 19:25:43
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-29 20:22, witek pisze:

    > a co przeszkadza w zaplanowaniu tego w budzecie gminy? drugoplanowych
    > wplywow sie nie uwzglednia czy jak?

    Pamiętam jak kiedyś wielkie oburzenie wywołało uwzględnienie w budżecie
    jakiegoś ministerstwa wydatków na ... kwiaty na wiązanki okolicznościowe
    na pogrzeby pracowników i innych osób. Że niby nie wypada (co wrażliwsi
    pewnie przebąkiwali o moralnym wywoływaniu śmierci ...).

    --
    spp

  • 57. Data: 2011-12-29 19:27:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > a co przeszkadza w zaplanowaniu tego w budzecie gminy? drugoplanowych
    > wplywow sie nie uwzglednia czy jak?

    To, ze pozniej straznicy wyrabiaja norme i dwoch straznikow w gminie
    zajmuje sie tylko fotoradarami bo trzeba wyrobic norme.

    --
    Artur

  • 58. Data: 2011-12-29 19:35:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/29/2011 1:27 PM, AZ wrote:

    > To, ze pozniej straznicy wyrabiaja norme i dwoch straznikow w gminie
    > zajmuje sie tylko fotoradarami bo trzeba wyrobic norme.

    to co jest naganne, zachowanie straznikow czy uwzglednienie tego w
    budzecie gminy skoro takiego dochody i tak są?

    zapomniales cos wspomniec o lekcjach anatomii na studiach medycznych.

  • 59. Data: 2011-12-29 19:49:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 29 Dec 2011 11:01:49 +0000 (UTC), AZ wrote:

    > Sam wiecej nic nie powiem bo po prostu obilo mi sie to gdzies o uszy a
    > szukac teraz nie mam czasu.
    >
    > Anyway - zakladanie w planie budzetu gminy jakiegos konkretnego dochodu
    > z fotoradarow jest CHORE.

    Chore to jest pozostawienie całego cyklu karania w jednym grajdołku.
    Bo stworzono system wybitnie kryminogenny:

    Gmina stanowi prawo na drogach którymi zarządza.
    Gmina powoług straż gminną do pilnowania przestrzegania tego prawa.
    Straż gminna ma prawo karania kierowców.
    Dochód z tych grzywien zasila bezpośrednio budżet gminy.

    I nagle się okazuje, że instutuje powołane w celu zapewnienia
    bezpieczeństwa na drodze, mają żywotny interes w tym, żeby kierowcy
    jeździli niezgodnie z prawem.

    Jedynym sposobem rozgonienia tej patologii jest przerwanie tego sprzężenia
    zwrotnego gdzie gmina tym bogatsza im więcej łamania prawa na jej terenie.

    Jakimś pomysłem było wprowadzenie do ustawy o drogach wymogu wydawania
    pieniędzy z fotoradarów wyłącznie na drogi - ale gminy to prawo mają w tzw.
    głębokim poważaniu. Nie wiem czy RIO się zajmie tą sprawą i co ustali -
    zobaczymy.

    Moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby jednak zasilanie wszelkimi grzywnami
    budżetu centralnego - skarbu państwa.
    Wtedy te wszystkie straże gminne zniknęłyby w jeden dzień - co doskonale
    pokazałoby do czego służą.

  • 60. Data: 2011-12-29 19:51:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 29 Dec 2011 19:27:51 +0000 (UTC), AZ wrote:

    > To, ze pozniej straznicy wyrabiaja norme i dwoch straznikow w gminie
    > zajmuje sie tylko fotoradarami bo trzeba wyrobic norme.

    Gdzie widziałeś taką gminę?
    W tych fotogminach wszyscy strażnicy zajmują się wyłącznie obsługą
    fotoradarów.
    Jak gmina która ma jakieś 20km dróg posiada np. 6 fotoradarów które pracują
    24h/dobę, to jest z tym sporo pracy ;)
    Do tego trzeba sotrtować fotki tak żeby kierowca który został
    sfotografowany przez 3 fotoradary na odcinku 5km nie dostał wszystkich
    mandatów jednocześnie, a kolejny dopiero po zapłaceniu poprzedniego.