  • 1. Data: 2011-12-28 23:27:51
    Temat: mandat ze Straży Miejskiej
    Od: "Bear" <b...@w...pl>

    witam,

    mam pytanie. 1 września 2011 r. zrobiono mi zjęcie z radaru w jakiejś
    miejscowości w drodze nad morze. Wczoraj dostałem ze Straży Miejskiej z tej
    miejscowości wezwanie + oświadczenie do wypełnienia (przekroczenie prędkości
    o 14 km/h, 100 zł + 2 punkty karne). Czy mam szansę na wygraną w tej
    sprawie, czy raczej należy grzecznie wypełnić druczki i zapłacić ?

    pozdrawiam

    K.

  • 2. Data: 2011-12-28 23:51:49
    Temat: Re: mandat ze Straży Miejskiej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 29 Dec 2011 00:27:51 +0100, Bear wrote:

> [...]
    > o 14 km/h, 100 zł + 2 punkty karne). Czy mam szansę na wygraną w tej
    > sprawie, czy raczej należy grzecznie wypełnić druczki i zapłacić ?

    Straże gminne w miejscowościach w drodze nad morzem ( mówię o okolicach
    Debrzno, gm. wiejska Człuchów, Kobylnica, Biały Bór i okolice) zazwyczaj
    stawiają kilka fotoradarów w bezpośredniej bliskości.

    Więc masz dużą szansę że to Twoja nie jedyna fotka. Jak zapłącisz ten
    mandat masz szansę że za chwilę dostaniesz następny za przekroczenie
    prędkości 2km dalej - taki nowy patent, bo ostatnio kierowcy jeżdżą tam
    sporo wolniej, a 5mln zł w budżecie gminy musi się znaleźć.
    Więc teraz w tych gminach jazda 10km/h ponad limit kosztuje 300zł.

    Najlepiej odmówić przyjęcia mandatu - jak masz jakąś ciekawą opowieść, masz
    prawo dołączyć wyjaśnienia do odmowy.

    Sprawa wtedy zapewne trafi do kosza - bo gminy są zainteresowane tylko
    mandatami które zapłacisz gminie (bo to jest dochód gminy - w tych
    nadmorskich fotoradary to jedno z głównych źródeł dochodu).
    Jak idziesz ze sprawą do sądu, to dla gminy to tylko koszt korespondencji i
    pism, a nawet jak sąd Cię ukarze, to kasa idzie do skarbu państwa, a nie do
    nich.

    Sprawa jak trafi do sądu będzie rozpatrzona w trybie nakazowym - bez
    stawiania się stron, bez obrońców itp. Po prostu po kilku miesiącach
    dostaniesz polecony z wyrokiem. Koszty podstępowania sądowego w tym trybie
    to 100zł.
    Chociaż mnie sąd w Człuchowie sam z siebie zwolnił z kosztów postępowania.

    Moja sprawa skończyła się uznaniem mnie winnym, ukaraniem naganą i
    zwolnieniem z kosztów sądowych.
    Druga sprawa (o niewskazanie kierującego) trafiła do kosza, pomimo że
    wystawiono mi już nawet mandat karny zaoczny na numerowanym blankiecie.

  • 3. Data: 2011-12-29 07:54:27
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bear" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 14 km/h, 100 zł + 2 punkty karne). Czy mam szansę na wygraną w tej sprawie,
    > czy raczej należy grzecznie wypełnić druczki i zapłacić ?

    Płać. Przekroczyłeś to płac.

  • 4. Data: 2011-12-29 08:30:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-29 08:54, Użytkownik mz napisał:

    > Płać. Przekroczyłeś to płac.

    Ty zapłaciłeś więc uważasz że inni też powinni ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-12-29 09:28:48
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-28 23:27:51 +0000, "Bear" <b...@w...pl> said:

> [...]
    > miejscowości wezwanie + oświadczenie do wypełnienia (przekroczenie prędkości
    > o 14 km/h, 100 zł + 2 punkty karne). Czy mam szansę na wygraną w tej

    Oczywiście - wystarczy, że wykażesz, iż nie 1 września, nie tam, nie w
    prawidłowy sposób, nie ciebie i nie o tyle, ile podali.

    Ale skoro sam twierdzisz, że to było tam, że to byłeś ty i to było
    właśnie tyle, to mogą ci nie uwierzyć w odwołanie...

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-12-29 09:29:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-29, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Ty zapłaciłeś więc uważasz że inni też powinni ?

    Zwlaszcza widzac jak ten ich sprzet dziala:

    http://www.youtube.com/watch?v=0Vojihn_-KQ

    Nie moge teraz znalezc ale na emil-tv.pl bylo o wygranej sprawie goscia,
    przeprowadzili eksperyment ktory wykazal bledy pomiaru ich sprzetu.

    --
    Artur

  • 7. Data: 2011-12-29 09:32:01
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-28, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Straże gminne w miejscowościach w drodze nad morzem ( mówię o okolicach
    > Debrzno, gm. wiejska Człuchów, Kobylnica, Biały Bór i okolice) zazwyczaj
    > stawiają kilka fotoradarów w bezpośredniej bliskości.

    http://emil-tv.pl/odc-42-rozwiniecie-straz-miejska-c
    zluchow-i-debrzno/
    :-)

    http://imageshack.us/f/337/15560812.jpg/

    --
    Artur

  • 8. Data: 2011-12-29 09:40:35
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-12-29 10:32, AZ pisze:
    > http://imageshack.us/f/337/15560812.jpg/

    Dobre ;) Ciekawe co wskórał?

  • 9. Data: 2011-12-29 09:52:26
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    > Ty zapłaciłeś więc uważasz że inni też powinni ?

    Nie nie zapłaciłem. Jak narazie nie było co płacić. Może za mało jeżdze po tym
    kraju. bo tylko ok 35tys rocznie

  • 10. Data: 2011-12-29 10:02:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 29 Dec 2011 10:52:26 +0100, mz wrote:

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie nie zapłaciłem. Jak narazie nie było co płacić. Może za mało jeżdze po tym
    > kraju. bo tylko ok 35tys rocznie

    No to jeszcze jak tak uważasz że za łamanie prawa trzeba płacić, to wiedz,
    że _wszystkie_ sławne fotogminy wydają pieniądze z mandatów zniezgodnie z
    prawem :)