  • 21. Data: 2007-01-12 16:28:29
    Temat: Re: mandat zagraniczny
    Od: "BremTrans" <b...@p...fm>

    > A przeczytałeś to co OP pisał? On nie ma problemu z tym żeby zapłacić,
    > tylko nie jest pewny komu ma zapłacić i podejrzewa wyłudzenie.
    > Rada Pawła też nie jest dobra - raczej należało by zapytać kogoś
    > w Norwegii czy faktycznie ta firma windykacyjna ma prawo żądać pieniędzy
    > w ich imieniu.

    NO WRESZCIE KTOS PRZECZYTAL ZE ZROZUMIENIEM.
    Moze teraz doczekam sie odpowiedzi na moje pytanie.
    Pozdrawiam i dzieki Ci Ty moj Medyceuszu zloty ;)
    --
    ven

  • 22. Data: 2007-01-12 16:43:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BremTrans napisał(a):

    > mnie o wykladnie prawna chodzi tutaj a nie dywagacje turystyczne

    Płać jak jechałeś, czego nie rozumiesz?

    --
    @2007 Johnson

  • 23. Data: 2007-01-12 16:46:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BremTrans napisał(a):

    > NIGDZIE ZADNEJ WZMIANKI O POLICJI NIE MA, TO NIE MANDAT Z POLICJI TYLKO Z
    > PRYWATNEJ JAKIEJS FIRMY!!!

    Bo to wcale nie jest mandat, tylko żądanie cywilnoprawne, związane z
    tym, że korzystałeś z autostrady. Zapewne coś takiego jak u nas opłata
    za jazdę bez biletu komunikacją miejską lub PKP.

    --
    @2007 Johnson

  • 24. Data: 2007-01-12 17:08:23
    Od: "BremTrans" <b...@p...fm>

    > Płać jak jechałeś, czego nie rozumiesz?

    Przeczytaj co napisal Henry (k) to moze wtedy zrozumiesz dokladniej o co mi
    chodzi.

    --
    ven

  • 25. Data: 2007-01-12 17:19:00
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 13:47:14 +0100, BremTrans napisał(a):

    > Wlasnie dostalem :Powiadomienie o mandacie" przyslane z firmy (rzekomo
    > windykacyjnej www.epcplc.com) z Anglii. Firma ta domaga sie pieniedzy w
    > imieniu firmy z Norwegii bedacej wlascicielem autostrady. W powiadomieniu
    > stwierdzone jest ze mandat jest z 14.2.2006 za "przejazd przez punkt
    > kontrolny oplat drogowych bez elektronicznego tagu".
    nigdy nie byłem w Norwegii i nie bardzo pojmuję za co ten mandat za
    prędkość czy za to ,że nie zapłaciłeś za przejazd ,wydaję się ,że w żądnym
    kraju właściciel autostrady nie może wystawiać mandatów ale może żądać
    zapłaty za przejazd. Mój Kolega był w Norwegi i właśnie pisząc to
    zadzwoniłem do niego. Powiedział tak: w Norwegii na autostradach nie
    widział żadnego "bezobsługowego" punktu kontroli opłat. Powiedział też ,że
    gdy raz wyprzedził Norwega przekraczając w tym miejscu prędkość dozwoloną
    to ten jechał za nim 20 kilometrów ,a na parkingu chciał go fotografować i
    dzwonić na policję, może to ci da coś do myślenia. Inna sprawa to twoje
    dane ,polska policja czasami ustala dane dla policji niemieckiej ale nie
    słyszałem czy dla norweskiej ?
    akala

  • 26. Data: 2007-01-12 17:22:27
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 17:11:09 +0100, SQLwysyn napisał(a):

    > Użytkownik "BremTrans" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > To jak cie kiedyś policja norweska zatrzyma to zapłacisz z nawiązka ten
    > mandat. Pewnie ci nie pozwolą odjechać, dopóki go nie opłacisz. Módl sie,
    > bys nie mial wtedy do najbliższego bankomatu 100 km.

    a dlaczego jesteś pewny ,że to policja ? może "nasi" tam bywaja i potrafią

    akala

  • 27. Data: 2007-01-12 17:29:36
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > wstyd to robia zlodzieje

    Wychodzi na to, że nim jesteś. Ja za płatną usługę płacę.

    > to sie przejedz, zobaczymy co wtedy powiesz ciekawego

    A co miałbym powiedzieć?? Ja płacę więc do mnie nikt nic by nie wysyłał.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 28. Data: 2007-01-12 18:15:21
    Od: "W" <m...@o...pl>

    > Firma ta domaga sie pieniedzy w imieniu firmy z Norwegii bedacej
    > wlascicielem autostrady....

    Strasznie się ten watek rozrósł, tymczasem...w Norwegii nie ma płatnych
    autostrad. Co więcej, nie ma tam wcale autostrad w rozumieniu europejskim.
    To, co w atlasie samochodowym jest narysowane dwoma równoległymi, (Oslo -
    Lillehammer) to w rzeczywistości droga z poboczami (reszta nie ma poboczy, a
    część w ogóle ma jeden pas i mijany co kilkaset metrów).
    Opłaty są za to za wjazd do miasta, konkretnie trzech miast - Oslo,
    Trondheim i Bergen. Punkty poboru opłat wyglądają tak samo jak u nas na A2 i
    A4 z tą różnicą, że nie ma szlabanów a budki są puste. Monety wrzuca się do
    automatu. Tylko na skrajnie prawym pasie siedzi żywy człowiek i wydaje
    resztę. Nie można nie zauważyć tego punktu - jest bardzo dobrze oznakowany w
    kilku językach....
    Nie ustosunkowuję się, czy płacić firmie wyndykacyjnej. Powiem jedynie, że
    trzeba płacić od razu, a nie złodziejstwem i cwaniactwem dawać wyraz swojemu
    poczuciu bezkarności za granicą. Dzięki takim manewrom, samochody z PL wciąż
    są jako jedyne zatrzymywane do kontroli przy zjeździe z promu mimo, że
    Norwegia od lat w Schengen.

  • 29. Data: 2007-01-13 08:46:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W wrote:

> [...]
    > poczuciu bezkarności za granicą. Dzięki takim manewrom, samochody z PL wciąż

    Tia, tylko z tego, co piszesz, to jest jakiś kant...

    Jak tak lubisz płacić kanciarzom - to zapłać za kolegę i miej
    satysfakcję bojownika o dobre imię ;->

  • 30. Data: 2007-01-13 09:50:12
    Od: "TomTom" <t...@m...pl>

    > no w Norwegii bylem, a Ty pamietasz ktoredy jechales rok temu?? zdjecie
    > jest zrobione przodu samochodu z numerami i kawalkiem asfaltu, rownie
    > dobrze na parkingu pod domem ktos by mogl takie zrobic, nawet skrawka
    > otoczenia nie widac.

    Nic nie płać, na zachodzie przyjęte jest, że musi być zdjęcie z Twoją
    twarzą. Swoją drogą trafiłeś na grupę pl.soc.prawo.farmazon :-)
    Tu może są z dwie osoby, które potrafią odpowiedzieć bez żadnych
    zgryźliwości

    tt