  • 11. Data: 2008-07-10 11:10:22
    Temat: Re: mandat za pozostawienie pojazdu z wlaczonym silnikiem
    Od: "matusm" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "krzysiekm" <n...@t...pl> napisal w wiadomosci
    news:MPG.22dfd1bb1f636883989697@news.onet.pl...
    > witam
    >
    > niebieskie wlepily mi mandat za "oddalenie sie od pojazdu i
    > pozostawienie wlaczonego silnika na terenie zabudowanym" bylo to tuz pod
    > drzwiami sklepu na terenie nalezacym do sklepu jak sie okazalo

    Bardzo dobrze ,prawidlowo ze policjanci ustrzegli wszystkich klientow sklepu
    od jakiegos nieszczescia

    Szofer niech wroci do wozu z dyszlem ale i tak nie bedzie mogl konia
    pozostawiac bez opieki

    --
    Pozdrowienia
    matusm

  • 12. Data: 2008-07-10 13:57:30
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    Użytkownik "krzysiekm" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozostawienie wlaczonego silnika na terenie zabudowanym" bylo to tuz pod
    > drzwiami sklepu na terenie nalezacym do sklepu jak sie okazalo

    Chodzi o możliwe wywołanie pewnego łańcucha zdarzeń. Zostawiasz kaszlaka
    włączonego. Akurat napatoczy sie złodziej. Narobisz pracy organom ścigania i
    stąd ten mandat:)

    SOTB

  • 13. Data: 2008-07-10 21:22:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "krzysiekm" <n...@t...pl> napisal w wiadomosci

    Sprawa ma dwa aspekty. Po pierwsze chodzi o zabezpieczenie pojazdu (ale
    mozna zostawic go z wlaczonym silnikiem i zamkniety), po drugie o ochrone
    srodowiska. Generalnie to sa dwa rózne zakazy okreslone w art. 60 ust 2 pkt
    1 oraz 3 (odpowiednio) PoRD. Ustawa PoRD reguluje zasady ruchu na drogach
    publicznych oraz w strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do
    tego ruchu, wymagania w stosunku do osób kierujacych pojazdami i innych
    uczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego. Przepisy ustawy
    stosuje sie równiez do ruchu odbywajacego sie poza drogami publicznymi,
    jezeli jest to konieczne dla unikniecia zagrozenia bezpieczenstwa
    uczestników tego ruchu.

    Teraz trzeba by bylo sie zastanowic, na ile miejsce, w którym stal Twój
    pojazd nalezalo do drogi publicznej (nie ma to za wiele wspólnego z prawem
    wlasnosci do gruntu!). Jesli nie byla to droga publiczna, to w mojej ocenie
    nie naruszyles zadnego przepisu ustawy, bowiem PoRD zastosowania miec nie
    bedzie, a nie przypominam sobie podobnego zakazu zawartego w innej ustawie.
    A jesli juz, to na pewno nie imputowany Ci czyn.

    Jesli juz SM chcieli koniecznie Cie ukarac, to raczej za pozostawienie
    pojazdu bez dozoru, bo tutaj mozna zalózmy przyjac zalozenie, ze samochód
    mógl sie sam stoczyc, czy zostac "przejety" przez jakies przypadkowe
    dziecko, które moglo by hipotetycznie spowodowac zagrozenie - naciagane,
    ale jeszcze dalo by sie moze jakby co przed sadem obronic. Natomiast zakaz
    pozostawiania pojazdu na silniku ma na celu ochrone srodowiska i
    udowodnienie bezposredniego zagrozenia wyplywajacego stad dla innych
    uczestników ruchu w mojej ocenie jest niemozliwe.

  • 14. Data: 2008-07-11 03:06:59
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Sprawa ma dwa aspekty. Po pierwsze chodzi o zabezpieczenie pojazdu (ale
    > mozna zostawic go z wlaczonym silnikiem i zamkniety), po drugie o ochrone

    Nie moge znalezc przepisu, ze mozna oddalic sie od pojazdu przy wlaczonym
    silniku, pod warunkiem, ze jest zamkniety.
    Co do reszty to moge sie zgodzic.
    --
    Maluch

  • 15. Data: 2008-07-11 10:32:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Nie moge znalezc przepisu, ze mozna oddalic sie od pojazdu przy wlaczonym
    > silniku, pod warunkiem, ze jest zamkniety.

    Bo go nie ma. Nie jest to zakazane po prostu.

  • 16. Data: 2008-07-11 10:48:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal

    > Bo go nie ma. Nie jest to zakazane po prostu.

    Nie jest zakazanie?
    Art. 60.2.1 . Zabrania sie kierujacemu: oddalania sie od pojazdu, gdy silnik
    jest w ruchu;
    Zamkniecie niewiele zmienia.

  • 17. Data: 2008-07-11 12:00:24
    Temat: Pozostawienie pojazdu i wlaczenie silnika
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    napisał w wiadomości news:g57dot$es3$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal

    > Nie jest zakazanie?
    > Art. 60.2.1 . Zabrania sie kierujacemu: oddalania sie
    > od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu;
    > Zamkniecie niewiele zmienia.

    Weźmy teraz pojazd, który ma klimatyzację włączaną zdalnie.
    Radiowym "pilotem" włączasz nastawioną wcześniej klimę,
    aby samochód się nagrzał bądź schłodził (zależnie od akurat
    panujących warunków) do Twojej ulubionej temperatury,
    zanim doń wsiądziesz. Oczywiście układ taki musi też
    włączyć silnik, bo sam akumulator klimatyzacji nie napędzi.

    No i mamy zamknięty pojazd z włączonym silnikiem, ale kierowca
    nie *oddalał* się od niego - a już na pewno nie gdy silnik był
    włączony.
    Co wtedy? Czy powyższy przepis stosuje się do tej sytuacji?
    Czy odpowiednie warunki techniczne wykluczają rejestrację
    pojazdu, w którym można zdalnie spowodować włączenie silnika?

    Maciek

  • 18. Data: 2008-07-11 12:02:12
    Temat: Re: Pozostawienie pojazdu i wlaczenie silnika
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    > zanim doń wsiądziesz. Oczywiście układ taki musi też
    > włączyć silnik, bo sam akumulator klimatyzacji nie napędzi.

    Chodzi Ci o Webasto? Bo jeżeli tak, to tylko ogrzewa. W skrócie: głowny
    silnik stoi, uruchomiony jest tylko mały silnik spalinowy (5 kW) do ogrzania
    cieczy w silniku.

  • 19. Data: 2008-07-11 12:09:05
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 11 Jul 2008 14:00:24 +0200,
    Maciek <m...@e...com.pl.nospam> screamed:

    Nie stosuje.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 14:08:44 user up 11765 days, 2:03, 1 user, load average: 0.43, 0.95, 0.45 ]

    Are you having fun yet?

  • 20. Data: 2008-07-11 12:53:14
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Maciek'
    Wpis z dnia 11-07-2008:

    A jak się jużcepiamy słówek - co oznacza zwrot "silnik jest w ruchu" ?
    Mamy ruch postępowy (po linii, po łuku, po krzywej) i obrotowy, czyli wokół
    osi. Uruchomiony *silnik* nie wykonuje żadnego z nich.

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net