  • 1. Data: 2005-05-17 11:16:37
    Temat: mandat za brak biletu w PKS
    Od: "Michal.b" <mike01@skasujto_polbox.com>

    witam szanowne grono

    nastepujaca sytuacja :
    uczniowie do szkoly (gimnazjum) dojezdzaja autobusem PKS (szkola im
    wykupuje bilety miesieczne)
    jeden z ucznen zapomnial wziasc z domu z soba biletu i niestety byla
    kontrola...
    dostal mandat za przejazd bez waznego biletu.

    i tu pytanie, skoro mandat jest wystawiony na niego - osoba
    niepelnoletnia, to co mu grozi jak nie ureguluje naleznosci ? czy kwota
    mandatu bedzie sciagana od rodzicow ?? jezeli tak, to na jakiej podstawie ?

    ofc, zanim dojdzie do "olania" mandatu zostanie podjeta proba anulowania
    tegoz mandatu w PKSie (w koncu ta osoba posiada bilet miesieczny...)
    niestety nie mam teraz dostepu do "regulaminu" tego przewoznika :/

    chialem sie tylko dowiedziec, co mu grozi, jak tego mandatu nie zaplaci ?

    pozdr.
    Michal B

  • 2. Data: 2005-05-17 11:58:16
    Temat: Re: mandat za brak biletu w PKS
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Michal.b napisał(a):
    > i tu pytanie, skoro mandat jest wystawiony na niego - osoba
    > niepelnoletnia, to co mu grozi jak nie ureguluje naleznosci ? czy kwota
    > mandatu bedzie sciagana od rodzicow ?? jezeli tak, to na jakiej podstawie ?

    to nie mandat, tylko wezwanie do zapłaty
    dochodzone przed sądem cywilnym
    roszczenie zasądzone ewentualnym wyrokiem przedawnia się po 10 latach
    więc zdąży dorosnąć ;)

    chociaż... ile on ma lat?

    KG

  • 3. Data: 2005-05-17 12:25:37
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam"

> [...]
    > dochodzone przed sądem cywilnym
    > roszczenie zasądzone ewentualnym wyrokiem przedawnia się po 10 latach

    gimnazjum
    więc zdąży.

    ale wystarczy pokazać bilet w oddziale wystawiającym
    i po ptakach

    macso

  • 4. Data: 2005-05-17 12:31:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    macso napisał(a):
    > gimnazjum
    > więc zdąży.

    zdąży, ale ja się zastanawiam nad czym innym - czy osoba niezdolna do
    czynności prawnych (<13 lat) może zawrzeć umowe przewozu... :)

    KG

  • 5. Data: 2005-05-17 14:35:08
    Od: "Michal.b" <mike01@skasujto_polbox.com>

    macso napisał(a):

    > gimnazjum
    > więc zdąży.
    >
    > ale wystarczy pokazać bilet w oddziale wystawiającym
    > i po ptakach
    >
    > macso

    tak sie stalo :)
    mila pani od razu anulowala wezwanie do zaplaty :)

    pozdr.
    Michal B

  • 6. Data: 2005-05-17 17:09:23
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > zdąży, ale ja się zastanawiam nad czym innym - czy osoba niezdolna do
    > czynności prawnych (<13 lat) może zawrzeć umowe przewozu... :)

    Rodzice ? Opiekuni prawni ? Etc ... ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 7. Data: 2005-05-17 17:11:30
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > zdąży, ale ja się zastanawiam nad czym innym - czy osoba niezdolna do
    > czynności prawnych (<13 lat) może zawrzeć umowe przewozu... :)

    http://66.102.9.104/search?q=cache:rzhoiKFGNaUJ:prac
    e.sciaga.pl/20598.html+niezdolna+do+czynno%C5%9Bci+p
    rawnych+zawrze%C4%87+umow%C4%99&hl=pl

    PZDR

  • 8. Data: 2005-05-17 18:03:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Stasio Podróżnik napisał(a):
    > Rodzice ? Opiekuni prawni ? Etc ... ;)

    tak, ale wobec kogo w takiej sytuacji ma roszczenie przewoźnik? :)

    KG

  • 9. Data: 2005-05-17 18:28:06
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> naskrobał/a w

    > Rodzice ? Opiekuni prawni ? Etc ... ;)

    Art. 14 § 2 KC?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kazda wyplata wynagrodzenia jest dzialaniem na szkode spólki, a tego prawo zabrania.

  • 10. Data: 2005-05-17 20:34:22
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Goomich napisał(a):
    > Art. 14 § 2 KC?

    a konieczność ( a nawet ryzyko) zapłaty kary nie będzie rażącym
    pokrzywdzeniem?
    poza tym jeden przejazd - ok. ale kupno biletu miesięcznego...?

    KG