  • 1. Data: 2010-09-07 15:04:06
    Temat: mandat niezgodny z prawem
    Od: "Papo5murpfs" <a...@w...pl>

    co oznacza przyjęcie mandatu niezgodnego z prawem, albo z prawdą?:O)
    na przykład przyjęcie mandatu za przekroczenie prędkości 90km/h pojazdem
    ktury nie umożliwia osiąganie takich prędkości, albo gdy przyjmnie mandat że
    poruszał się niewłaściwą prawą stroną drogi:O)

    czy to oznacza że nagle poruszanie się prawą strona drogi jest niezgodne z
    prawem, albo kłamstwem że pędziłem 90km pojazdem ktury tego nie potrafi?:O)

    jaki jest przepis dotyczący skutków przyjęcia, bądź odmowy mandatu?:O)

  • 2. Data: 2010-09-07 15:14:31
    Temat: Re: mandat niezgodny z prawem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-07 17:04, Papo5murpfs pisze:
> [...]
    >
    > jaki jest przepis dotyczący skutków przyjęcia, bądź odmowy mandatu?:O)

    Odwołać można się tylko od mandatu za czyn niebędący wykroczeniem.
    Przekraczanie prędkości, albo poruszanie się niewłaściwą stroną drogi
    jest wykroczeniem, więc nie ma podstaw do odwołania.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-09-07 15:18:16
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > ktury
    ^^^^^^^^^^^

    Przyznaje Ci mandat za popełniony błąd

    Icek

  • 4. Data: 2010-09-07 18:40:37
    Od: "Papo5murpfs" <a...@w...pl>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:

    > Odwołać można się tylko od mandatu za czyn niebędący wykroczeniem.
    > Przekraczanie prędkości, albo poruszanie się niewłaściwą stroną drogi jest
    > wykroczeniem, więc nie ma podstaw do odwołania.

    ale problem w tym że nie przekraczasz prędkości, ani nie poruszasz się
    niewłaściwą stroną drogi, poruszasz się prawidłową stroną drogi i dostajesz
    mandat za poruszanie się niewłaściwą stroną, poruszasz się rowerem z
    prędkością 30km/h a dostajesz mandat za przekroczenie prędkości 90km/h :O)

    chodzi o to że mandat jest niezgodny z prawem, lub z prawdą, przyjołeś bo
    akurat na pamięć pszepisuf nie znasz i nie byłeś w stanie w tamtym momencie
    zweryfikować, dostałęś mandat z jakiegoś paragrafu, a po przyjęciu mandatu
    sprawdzasz go w domciu i okazuje się że mandat ci się nie należy bo nie
    złamałeś przepisu, ani nie naruszyłęś żadnych paragrafuf i co teraz?:O)

  • 5. Data: 2010-09-07 18:40:50
    Od: "Papo5murpfs" <a...@w...pl>

    Órzytkownik "Icek" napisał:
    > ^^^^^^^^^^^
    > Przyznaje Ci mandat za popełniony błąd

    ale ten mandat jest niezgodny z prawem, bo prawo do pszyznawania takich
    mandatuf nie istnieje!:O)

  • 6. Data: 2010-09-07 18:43:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-07 20:40, Papo5murpfs pisze:

> [...]
    > mandat za poruszanie się niewłaściwą stroną, poruszasz się rowerem z
    > prędkością 30km/h a dostajesz mandat za przekroczenie prędkości 90km/h :O)

    Ale czyn, za który nałożono mandat jest wykroczeniem. To nieważne, że
    go nie popełniłeś. Przyjąłeś - przyznałeś się. Nieodwołalnie.

> [...]
    > sprawdzasz go w domciu i okazuje się że mandat ci się nie należy bo nie
    > złamałeś przepisu, ani nie naruszyłęś żadnych paragrafuf i co teraz?:O)

    Nie łapię. Dostajesz mandat: za przekroczenie prędkości. Nie musisz
    sprawdzać w domu przepisów, aby wiedzieć, że czyn popełniłeś. Przyjmując
    mandat przyznajesz się do tego i nie potrzeba w tym celu wertować ustaw.

    Gdybyś dostał mandat za chodzenie w zielonej czapce (bo akurat w
    takiej czapce chodziłeś) a w domu sprawdziłeś, że chodzenie w zielonej
    czapce nie jest karalne, to wówczas możesz się odwołać od mandatu.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-09-07 18:44:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > ale ten mandat jest niezgodny z prawem, bo prawo do pszyznawania takich
    > mandatuf nie istnieje!:O)

    Czyli od takiego mandatu przysługuje środek odwoławczy. Masz na to 7
    dni. Choć sprawdź, czy przypadkiem nie jest to wykroczenie z któregoś
    artykułu ustawy o języku polskim ;)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-09-07 19:13:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/07/2010 08:43 PM), Liwiusz wrote:
    [...]
    > Nie łapię. Dostajesz mandat: za przekroczenie prędkości. Nie musisz
    > sprawdzać w domu przepisów, aby wiedzieć, że czyn popełniłeś. Przyjmując
    > mandat przyznajesz się do tego i nie potrzeba w tym celu wertować ustaw.

    No niekoniecznie wiesz czy czyn popełniłeś czy nie. Możesz być w
    błędzie/uwierzyć na słowo policjantowi że jest ograniczenie którego nie
    ma, możesz (i o tym pewnie dysortografik pisze) myśleć że np. w terenie
    zabudowanym obowiązuje 40 a w rzeczywistości jest 50 (i wtedy sięgnięcie
    do przepisów ma sens).

    Ale oczywiście zgadzam się z tym że mandat przyjęty - sprawa zaklepana.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-09-07 20:06:09
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 7 Wrz, 21:13, mvoicem <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > ma, możesz (i o tym pewnie dysortografik pisze) myśleć że np. w terenie
    > zabudowanym obowiązuje 40 a w rzeczywistości jest 50 (i wtedy sięgnięcie

    Sens miałoby odebranie takiemu delikwentowi prawa jazdy za
    nieznajomość podstawowych przepisów.

    --
    Regards
    Matt

  • 10. Data: 2010-09-07 21:37:17
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > ale ten mandat jest niezgodny z prawem, bo prawo do pszyznawania takich
    > mandatuf nie istnieje!:O)

    Oj ty głupia stokrotko, znowu nicka zmienilaś.

    --
    animka