  • 1. Data: 2010-09-06 19:30:11
    Temat: sklep internetowy pisze, że nim nie jest
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Właśnie zamawiam jakieś kabelki i znalazłem taki zapis na stronie z ofertą:

    Przyjmuję do wiadomości, że strona internetowa www.speckable.pl nie jest
    sklepem internetowym w rozumieniu kodeksu cywilnego do którego ma
    zastosowanie ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku art. 9, ust.1,
    umożliwiająca zwrot sprawnego towaru w ciągu 10 dni od dnia zakupu bez
    podania przyczyny zwrotu (nie dotyczy sytuacji, kiedy towar był wadliwy
    lub niezgodny z zamówionym). Strona internetowa jest tylko dodatkowym
    narzędziem ułatwiającym zamawianie towaru.
    W razie wątpliwości prosimy o kontakt z naszymi sprzedawcami w naszych
    placówkach.

    Czy aby możliwość zwrotu nie zależy od formy zawarcia umowy (na
    odległość/poza siedzibą firmy) ?? Tu piszą, że nie są sklepem więc nie
    dotyczy ich ta opcja.

    Tzn czy taki zapis jest ważny?

    mp.

  • 2. Data: 2010-09-06 19:41:51
    Temat: Re: sklep internetowy pisze, że nim nie jest
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 09/06/2010 09:30 PM, Michał Pysz wrote:
> [...]
    >
    > Czy aby możliwość zwrotu nie zależy od formy zawarcia umowy (na
    > odległość/poza siedzibą firmy) ?? Tu piszą, że nie są sklepem więc nie

    Na dole strony piszą też coś takiego:

    "Cena obowiązuje wyłącznie przy złożeniu zamówienia przez *sklep
    internetowy*, przy założeniu dostępności towaru na magazynie.
    Ceny w oddziałach SPEC KABLE mogą nieznacznie różnić się od cen
    prezentowanych na stronach serwisu www.speckable.pl"

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 3. Data: 2010-09-06 19:55:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy aby możliwość zwrotu nie zależy od formy zawarcia umowy (na
    > odległość/poza siedzibą firmy) ?? Tu piszą, że nie są sklepem więc nie

    Moim zdaniem nie. Prawo do zwrotu towaru nie jest uzależnione od tego, czy
    miejsce w sieci nazywa się sklep internetowy. Natomiast odradzam robienie
    interesu z takimi idiotami, bo to wróży kłopoty.

  • 4. Data: 2010-09-07 00:40:08
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Michał Pysz wrote:

> [...]
    >
    > Czy aby możliwość zwrotu nie zależy od formy zawarcia umowy (na
    > odległość/poza siedzibą firmy) ?? Tu piszą, że nie są sklepem więc

    No piszą. Wiele można napisać.
    Ciekawi mnie co to jest "sklep internetowy w rozumieniu kodeksu
    cywilnego".

    Tzn. w którym miejscu kodeks cywilny definiuje, albo choćby wspomina
    sklepy internetowe...

    > Tzn czy taki zapis jest ważny?

    Mogą też napisać że zwrot tylko jeśli pocałujesz pana prezesa w dolną
    cześć pleców, tylko niewiele z tego będzie wynikało.

    Nie ma znaczenia co tam sobie ubzdurali - sprzedaż poza sklepem
    "stacjonarnym'/siedzibą firmy - i można oddawać. Tylko oczywiście po co
    kupować w miejscu gdzie się będzie trzeba wykłócać. Jak nie o zwrot, to
    o np. wymianę wadliwego towaru.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2010-09-07 05:23:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-07 02:40, Massai pisze:

> [...]
    > "stacjonarnym'/siedzibą firmy - i można oddawać. Tylko oczywiście po co
    > kupować w miejscu gdzie się będzie trzeba wykłócać. Jak nie o zwrot, to

    W tym przypadku nie jest to sprzedaż poza lokalem, tylko sprzedaż za
    pomocą środka porozumiewania się na odległość.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-09-07 08:13:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/07/2010 02:40 AM), Massai wrote:
    > Mogą też napisać że zwrot tylko jeśli pocałujesz pana prezesa w dolną
    > cześć pleców, tylko niewiele z tego będzie wynikało.

    No jednak będzie wynikało - jasno to wskazuje że ze sklepem takim będą
    problemy i należy sobie dać siana z kupowaniem tam.

    p. m.