  • 1. Data: 2005-02-12 20:50:57
    Temat: mandat karny (błędny taryfikator)
    Od: "jacobs400" <p...@U...wp.pl>

    Dostałem mandat karny 250 złotych + 5 pkt za skręcenie w lewo na
    skrzyżowaniu z pasa dla jadących na wprost.
    Opis i kwalifikacja prawna wypisana "nie zastosowanie się do znaku P-8b."
    Dodam, iż złośliwie wystawiony dla pokazania się chyba, bo policja młoda
    była i sam mandat jest wypisany z błędami ortograficznymi np. słownie
    "dwieście piędziesiąt".

    Wg. mnie taryfikator mówi iż za to wykroczenie jest 150 złotych i zero pkt.
    karnych. "złe ustawienie pojazdu przed skrętem".

    Mandat przyjęłem, taryfikatora nie znam na pamięć, dopiero teraz w sieci
    poszperałem, więc wiem co i jak.

    Można coś z tym zrobić? Wg. mnie jest to krzywdzące, skrzyżowanie było ze
    światłami, dostałem "zielone", nikomu nie zagrażałem.

    Pozdrawiam serdecznie

    Jacobs

  • 2. Data: 2005-02-12 21:43:28
    Temat: Re: mandat karny (błędny taryfikator)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jacobs400 wrote:
> [...]
    >
    > Wg. mnie taryfikator mówi iż za to wykroczenie jest 150 złotych i zero pkt.
    > karnych. "złe ustawienie pojazdu przed skrętem".

    Taryfikator to tylko sugestia, a nie zasada. To po pierwsze.

    Po drugie nie tylko się źle ustawiłeś, ale zwyczajnie i bezczelnie ;)
    zignorowałeś znaki poziomie - czyli tak, jak to ujął policjant.

    Czepianie się zaś w tym przypadku 'zjedzenia' literki 'ć' jest zwykłym
    buractwem i nie ma żadnego związku ze sprawą.

    Stąd rada: odwołaj się od mandatu... Sąd przywali ci potem jeszcze
    dodatkowe opłaty ;->

  • 3. Data: 2005-02-12 22:04:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jacobs400" <p...@U...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Wg. mnie taryfikator mówi iż za to wykroczenie jest 150 złotych i zero
    pkt.
    > karnych. "złe ustawienie pojazdu przed skrętem".

    Złe ustawienie pojazdu przed skrętem jest wówczas na przykład, jakbyś z
    ulicy jednokierunkowej skręcał w lewo od środka jezdni (zamiast lewej
    krawędzi), albo z ulicy dwukierunkowej od lewej krawędzi (zamiast środka
    jezdni). Tak więc "młoda policja" akurat tu się nie pomyliła moim zdaniem.

  • 4. Data: 2005-02-13 00:59:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cult9t$u4u$1@opal.futuro.pl...

    > Taryfikator to tylko sugestia, a nie zasada. To po pierwsze.

    No, chyba nie całkiem tak. To jednak rozporządzenie.

    > Po drugie nie tylko się źle ustawiłeś, ale zwyczajnie i bezczelnie ;)
    > zignorowałeś znaki poziomie - czyli tak, jak to ujął policjant.

    To ustawienie dotyczy ustawienia się na jezdni w odpowiednim miejscu do
    zamierzonego kierunku jazdy. A więc przy skręcie w lewo na przykład przy
    lewej krawędzi na ulicy jednokierunkowej i na środku przy dwukierunkowej.

    > Czepianie się zaś w tym przypadku 'zjedzenia' literki 'ć' jest zwykłym
    > buractwem i nie ma żadnego związku ze sprawą.

    Zgadzam się.

    > Stąd rada: odwołaj się od mandatu... Sąd przywali ci potem jeszcze
    > dodatkowe opłaty ;->

    A na jakiej podstawie on się ma od tego mandatu odwołać?

  • 5. Data: 2005-02-13 03:10:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > No, chyba nie całkiem tak. To jednak rozporządzenie.

    Znowu się zmieniło??

    > To ustawienie dotyczy ustawienia się na jezdni w odpowiednim miejscu do
    > zamierzonego kierunku jazdy. A więc przy skręcie w lewo na przykład przy
    > lewej krawędzi na ulicy jednokierunkowej i na środku przy dwukierunkowej.

    Owszem. Tutaj poniekąd też to zrobił, ale przede wszystkim olał znak
    poziomy - i taką właśnie 'diagnozę' wystawił mu policjant.

    > Zgadzam się.

    > A na jakiej podstawie on się ma od tego mandatu odwołać?

    Na żadnej ;->

    Zwróć uwagę na złośliwą 'mordkę' i końcówkę mojej 'rady' ;-P

  • 6. Data: 2005-02-13 07:57:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik jacobs400 <p...@U...wp.pl>
    w wiadomości <news:culq8f$8n5$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Dostałem mandat karny 250 złotych + 5 pkt za skręcenie w lewo na
    > skrzyżowaniu z pasa dla jadących na wprost.
    > Opis i kwalifikacja prawna wypisana "nie zastosowanie się do znaku P-8b."

    Z opisu wynika, że do P-8a, reszta OK

    > Dodam, iż złośliwie wystawiony
    [...]
    > nikomu nie zagrażałem.

    Szkoda, że nie dają punktów za ignorancję :>

    --
    Samemu to mozesz pomylic te przewody. To może byc fatalne w skutkach.
    Odkręcajac FDD od obudowy to wkrętak może się osunąc i zepsujesz dysk

  • 7. Data: 2005-02-13 08:32:22
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Można coś z tym zrobić? Wg. mnie jest to krzywdzące, skrzyżowanie było ze
    > światłami, dostałem "zielone", nikomu nie zagrażałem.

    Juz jest za pozno. Nie ma zadnego srodka prawnego w twojej dyspozycji, ktory
    moglby spowodowac uchylenie mandatu. Art. 101 kodeksu postepowania w
    sprawach o wykroczenia mowi jedynie, ze sad uchyli prawomocny mandat ( a
    jest prawomocny bo go przyjales, gdybys nie przyjmowal sprawa bylaby
    normalnie rozpoznawana na rozprawie ) jezeli twoj czyn w ogole nie bylby w
    ogole wykroczeniem, czyli np. przestepstwem badz zachowaniem prawnie
    obojetnym...zatem juz za pozno. po drugie termin jest 7 dni.

    konrad

  • 8. Data: 2005-02-13 09:11:16
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "jacobs400" <p...@U...wp.pl> napisał:

    >kwalifikacja prawna wypisana "nie zastosowanie się do znaku P-8b."
    Czyli wg taryfikatora (poz. V.231) kara 250 zł.
    Ilość przypisanych punktów (poz. C.10) - 5 sztuk [;-)]
    Wniosek: "policja młoda była " , ale 'numiona' i błędów nie popełniła
    jak ci sie wydawało !
    Aktualny taryfikator i punktację znajdziesz na mojej stronie;

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 9. Data: 2005-02-13 09:47:52
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Robert Tomasik:
    > To ustawienie dotyczy ustawienia się na jezdni w odpowiednim miejscu do
    > zamierzonego kierunku jazdy. A więc przy skręcie w lewo na przykład przy
    > lewej krawędzi na ulicy jednokierunkowej i na środku przy dwukierunkowej.

    Hmm, nie wiem, czy dobrze zrozumialem, ale dostal mandat za to, ze skrecil z
    niewlasciwego pasa. Chce zas byc ukarany za niewlasciwe ustawienie auta.
    Nachodzi mnie takie pytanie, to kiedy w takim razie mozna ukarac za
    niewlasciwe ustawienie auta. Jak sie zle ustawi, ale zreflektuje w ostatniej
    chcili i naprawi swoj blad jeszcze przed skretem?

    Ale gosc napisal "bledy ortograficzne" i wymienil jeden przyklad. Ja tam nie
    wiem, czy to jest buractwo. Wiem jednak, ze policja powinna cos zrobic, bo
    sam tez kiedys otrzymalem mandat z bykiem. Do wypisywania tych bloczkow nie
    jest potrzebny wielki zasob slow. Tak sobie mysle, ze z piec kursow by dalo
    rade. Oczywiscie, nie ma to zadnego zwiazku z opisanym powyzej problemem.
    Pozdr. Dulek

  • 10. Data: 2005-02-13 12:53:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Dulek" <f...@b...pl> napisał:

    >Chce zas byc ukarany za niewlasciwe ustawienie auta.
    A od kiedy to można sobie "wybierać za co", będzie się ukarany ?
    Karę nałożono za takie wykroczenie jakiego kierowca dopuśił się
    (niezastosował się do oznakowania poziomego).

    >kiedy w takim razie mozna ukarac za niewlasciwe ustawienie auta.
    Np. jeśli brak znaków drogowych, a kierowca skręca w lewo, będąc przy
    prawej krawędzi.

    Artur Golański