  • 1. Data: 2004-04-16 07:17:44
    Temat: mandat dla obcokrajowca
    Od: "Adam" <k...@w...pl>

    Witam,
    Czy w Polsce obywatel innego państwa (Belgii), moze odmowic zaplaty mandatu
    na miejscu np. chce zeby wyslac mu ten mandat na jego adres za granica, a
    jezeli juz musi placic to moze zadac zaplata karta kredytowa, czy policja
    przyjmuje tylko gotowke ?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-04-16 07:50:09
    Temat: Re: mandat dla obcokrajowca
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > jezeli juz musi placic to moze zadac zaplata karta kredytowa, czy policja

    Policja nie przyjmuje pieniędzy w żadnej bezpośredniej formie.
    Mandat możesz opłacić na poczcie. W jakiej formie pani w kasie przyjmie
    pieniążki, to już problem kasjerki i Belga, nie policji.

    chester

  • 3. Data: 2004-04-16 10:06:40
    Od: "dj.macko" <d...@a...pl>

    > Policja nie przyjmuje pieniędzy w żadnej bezpośredniej formie.
    > Mandat możesz opłacić na poczcie. W jakiej formie pani w kasie przyjmie
    > pieniążki, to już problem kasjerki i Belga, nie policji.
    ------
    Wydaje mi sie ze jednak obcokrajowcy placa od razu u policji
    bo jak potem scigac taki mandat kredytowy ...????

    m.

  • 4. Data: 2004-04-16 10:44:21
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Policja nie przyjmuje pieniędzy w żadnej bezpośredniej formie.

    Nieprawda.

    > Mandat możesz opłacić na poczcie. W jakiej formie pani w kasie przyjmie
    > pieniążki, to już problem kasjerki i Belga, nie policji.

    Obcokrajowcy placa na miejscu. A jesli nie maja kasy to policja wozi ich
    do bankomatu ;)))))) A jesli nie przyjmuja mandatu, to do czasu rozprawy
    ida do aresztu. ;)

  • 5. Data: 2004-04-16 10:52:36
    Od: "Kasia" <k...@a...pl>

    no, chyba nie do końa tak jest...
    Art. 98. § 1. W postępowaniu mandatowym można nakładać grzywnę w drodze mandatu
    karnego:
    1) wydawanego ukaranemu po uiszczeniu grzywny bezpośrednio
    funkcjonariuszowi, który ją nałożył,
    2) kredytowanego, wydawanego ukaranemu za potwierdzeniem
    odbioru,
    3) zaocznego.
    § 2. (34) Mandatem karnym, o którym mowa w § 1 pkt 1, może być nałożona grzywna
    jedynie wobec osoby czasowo przebywającej na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej lub niemającej stałego miejsca zamieszkania albo pobytu. Mandat taki
    staje się prawomocny z chwilą uiszczenia grzywny funkcjonariuszowi, który ją
    nałożył.

  • 6. Data: 2004-04-16 10:55:06
    Od: k...@a...pl

    > ------

    niestety tak nie jest, poniżej przytaczam odpowiedni artykuł Kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia:

  • 7. Data: 2004-04-16 14:29:36
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Nieprawda.
    > Obcokrajowcy placa na miejscu. A jesli nie maja kasy to policja wozi ich
    > do bankomatu ;)))))) A jesli nie przyjmuja mandatu, to do czasu rozprawy
    > ida do aresztu. ;)

    I bardzo dobrze, jest lepiej niż myślałem.
    Tylko jak się to ma do zakazu posiadania przez policjantów gotówki?
    Ale to pewnie jest regulowane jakimś zarządzeniem niższej rangi niż
    ustawa :-)

    chester