  • 1. Data: 2003-01-08 12:11:15
    Temat: mam 1/3 działki - ile będę mieć domu?
    Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl>

    Działka kupiona przez dwie osoby nie będące małżeństwem -
    udziały w wysokości , powiedzmy, 1/3 i 2/3. Na działce budowany
    jest dom. Udziały we własności domu będą:
    a) jak w przypadku działki - odpowiednio 1/3 i 2/3,
    b) równe - po połowie,
    c) proporcjonalne do wydatków poniesionych na budowę,
    udokumentowanych fakturami,
    d) zgodne z dowolnym ustaleniem między współwłaścicielami,
    e) jeszcze inne,

    przy czym ustalenie stosunku udziałów
    a) wymaga zapisu notarialnego albo innych formalności,
    b) odbywa się automatycznie i nie wymaga dodatkowych regulacji.

    Pomóżcie, proszę, bo sprawa ciekawa i dotyczy mnie osobiście
    (choć nie przewiduję procesowania się ze współwłaścicielem ;), a
    na pl.misc.budowanie opinie są sprzeczne.

    A przy okazji pytanie dodatkowe: właściciele wspomnianej działki
    i domu (z udziałami na razie nieznanej wysokości :) korzystają
    ze starej ulgi budowlanej. Ponieważ nie są małżeństwem,
    przysługują im dwa oddzielne limity. Żeby nie stracić tego
    uprawnienia, ślub mogą wziąć:
    a) bezpośrednio po zakończeniu budowy,
    b) po zakończeniu ostatniego roku, w którym będą dokonywać
    odliczeń,
    c) w ciągu ostatniego roku, w którym będą dokonywać odliczeń,
    jeszcze przed zakończeniem budowy,
    d) jeszcze kiedy indziej :)

    Hanka Skwarczyńska
    i kotek Behemotek
    KOTY. KOTY SĄ MIŁE

  • 2. Data: 2003-01-08 14:08:44
    Temat: Re: mam 1/3 działki - ile będę mieć domu?
    Od: "Raskus" <r...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:avh3o3$7ir$1@news.tpi.pl...
    > a) jak w przypadku działki - odpowiednio 1/3 i 2/3,

    Zdaje sie, ze w ten sposob bedzie to wygladac- zgodnie z prawem, wszystko co
    znajduje sie na gruncie jest wlasnoscia wlasciciela gruntu.
    Żródło- ostatni Murator.
    Pozdrawiam
    Raskus